1 | Dersin Adı: | GÖRSELLİK VE POLİTİKA |
2 | Dersin Kodu: | KAM3110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. SEMİH EKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Dr. Semih EKER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Semih EKER E-mail: semiheker@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941180 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampüsü16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin küreselleşen dünyada görsellik ve politika ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Özellikle görselliğin politik iletişimde kullanımı hakkında bilgiler vermek amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders; öğrencinin akademik kariyerine destek sunar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Görsel kültür kavramı | |
2 | Görselliğin felsefesi | |
3 | Görselliğin tarihi | |
4 | Sosyal bir fenomen olarak görsellik | |
5 | Tarihte görsellik ve politika ilişkisi | |
6 | Politikada görsel unsurların kullanımı | |
7 | Görsellik ve politik iktidar | |
8 | Demokrasi ve görsel politik iletişim | |
9 | İktidarın görselliğine ilişkin modern görüşler | |
10 | Küresel ve dijital medya çağında politikanın görselleşmesi | |
11 | Dijital medya çağında Politik iktidar ve politikanın görselleşmesi | |
12 | Küresel dünyada imajların gücü | |
13 | Yeni bir kavram olarak “Görsel Politika” | |
14 | Küresel dünyada “görsel politika”nın geleceği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Arendt, H., 1989. The human condition. Chicago, Ill.: University of Chicago Press. - Machiavelli, Niccolo. "How a Prince Must Act In Order to Gain Reputation." The Prince. New York, NY: Signet Classics, 1999, pp. 110-113. ISBN: 9780451527462. - Lukes, Steven. Power: A Radical View. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2004. ISBN: 9780333420928. - Wrong, Dennis. Power: Its Forms, Bases and Uses. New Brunswick, NJ: Transaction Publishers, 1996, pp. 35-83. ISBN: 9781560008224. - Daston, L. and Galison, P., 1992. “The Image of Objectivity.” Representations, (40), 81–128 - Verbeek, P.-P. and Crease, R.P., 2005. What things do?: philosophical reflections on technology, agency, and design. University Park, Pa.: Pennsylvania State University Press -Çakır, Mukadder. 2014. Görsel kültür ve kitle kültürü, Ankara, Ütopya Yayınevi, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | çoktan seçmeli şekilde düzenlenmiştir. | |
Açıklama | bağıl değerlendirme yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |