Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ING0013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. UMUT M. SALİHOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: umutms@uludag.edu.tr, Tel.0224 2942260, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Kat:2 Ofis :208 Nilüfer, BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarına iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin başarılı bir şekilde takip edilmesi durumunda farklı yaş ve beceri grupları için İngilizce öğretim programı, özel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme hakkında bilgiye sahip olunacaktır. Farklı öğretim kademe öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri göz önünde bulundurulacak, bireysel farklılıklar hesaba katılacak ve konu alanının özellikleri ve kazanımları da dikkate alınarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri seçilebilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabilmek;
2 Öğrenciler farklı yaş ve beceri grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabilmek;
3 Öğrenciler dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabilmek;
4 Öğrenciler anlamlı iletişimi destekleme amaçlı kullanılabilecek çoklu beceri öğretimine ait eğitsel malzemeler, etkinlikler ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilmek;
5 Öğrenciler dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak öğrenme stratejilerin farkında olabilmek;
6 Öğrenciler farklı yaş/dil yeterliğindeki öğrencilere uygun dil öğretim planı aşamalarını belirler, hazırlar ve uygularlar;
7 Öğrenciler dil öğretiminin aşamalarını ve çeşitli teknikleri inceleyerek sınıf uygulamalarının etkinliğini eleştirirler. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse giriş ve tanıtım haftası
2 Yabancı dil sınıflarında Tümleşik Dil Becerileri Öğretimi yaklaşımı
3 Okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ve derslerle bütünleştirilmeleri
4 Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ve derslerle bütünleştirilmeleri
5 Karma beceri sınıflarında Tümleşik Dil Becerilerinin öğretimi
6 Tümleşik Dil Becerilerinin Avrupa Ortak Diller Çerçevesine göre öğretimi
7 İletişimsel dil becerilerinin tümleşik şekilde öğretiminde kullanılan teknik ve yöntemler
8 Kelime bilgisi öğretiminin tümleşik dil becerileri öğretimiyle bütünleştirilmesi
9 Tümleşik dil becerileri sınıflarında teknoloji
10 Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretiminde ders amaçlarının yazılması
11 Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretiminde ders planlama
12 Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretimiyle Dilbilgisi öğretiminin bütünleştirilmesi
13 Proje: Dil becerilerinin tümleşik öğretimiyle kelime bilgisi ve telaffuz öğretiminin bütünleştirilmesi.
14 Ders konularının özetlenmesi ve genel tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
- Celce-Murcia, M., Brinton, D. M. & Snow, M. A. (2014). Teaching English as a Second or Foreign Language (4th Edition). Boston, MA: National Geographic Learning
-Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest.
-Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. Tesol Quarterly, 40(1), 109-131.
- Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge.
-Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.
-Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching (3rd edition). Oxford: Macmillan
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Mutlak Değerlendirme
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 10 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 4 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5
OK3 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5
OK5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr