umutms@uludag.edu.tr, Tel.0224 2942260, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Kat:2 Ofis :208 Nilüfer, BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dersin başarılı bir şekilde takip edilmesi durumunda farklı yaş ve beceri grupları için İngilizce öğretim programı, özel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme hakkında bilgiye sahip olunacaktır. Farklı öğretim kademe öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri göz önünde bulundurulacak, bireysel farklılıklar hesaba katılacak ve konu alanının özellikleri ve kazanımları da dikkate alınarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri seçilebilecektir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabilmek;
2
Öğrenciler farklı yaş ve beceri grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabilmek;
3
Öğrenciler dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabilmek;
4
Öğrenciler anlamlı iletişimi destekleme amaçlı kullanılabilecek çoklu beceri öğretimine ait eğitsel malzemeler, etkinlikler ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilmek;
5
Öğrenciler dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak öğrenme stratejilerin farkında olabilmek;
6
Öğrenciler farklı yaş/dil yeterliğindeki öğrencilere uygun dil öğretim planı aşamalarını belirler, hazırlar ve uygularlar;
7
Öğrenciler dil öğretiminin aşamalarını ve çeşitli teknikleri inceleyerek sınıf uygulamalarının etkinliğini eleştirirler. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Derse giriş ve tanıtım haftası
2
Yabancı dil sınıflarında Tümleşik Dil Becerileri Öğretimi yaklaşımı
3
Okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ve derslerle bütünleştirilmeleri
4
Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ve derslerle bütünleştirilmeleri
5
Karma beceri sınıflarında Tümleşik Dil Becerilerinin öğretimi
6
Tümleşik Dil Becerilerinin Avrupa Ortak Diller Çerçevesine göre öğretimi
7
İletişimsel dil becerilerinin tümleşik şekilde öğretiminde kullanılan teknik ve yöntemler
8
Kelime bilgisi öğretiminin tümleşik dil becerileri öğretimiyle bütünleştirilmesi
9
Tümleşik dil becerileri sınıflarında teknoloji
10
Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretiminde ders amaçlarının yazılması
11
Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretiminde ders planlama
12
Dil becerilerinin tümleşik biçimde öğretimiyle Dilbilgisi öğretiminin bütünleştirilmesi
13
Proje: Dil becerilerinin tümleşik öğretimiyle kelime bilgisi ve telaffuz öğretiminin bütünleştirilmesi.
14
Ders konularının özetlenmesi ve genel tekrarı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. - Celce-Murcia, M., Brinton, D. M. & Snow, M. A. (2014). Teaching English as a Second or Foreign Language (4th Edition). Boston, MA: National Geographic Learning -Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. -Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. Tesol Quarterly, 40(1), 109-131. - Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge. -Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge. -Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching (3rd edition). Oxford: Macmillan
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Mutlak Değerlendirme
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
10
10
Projeler
1
20
20
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
10
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
110
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU