Dr. Öğr. Üyesi Pınar SALI pinarsali@uludag.edu.tr +90 (224) 290 22 40 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı Bursa/Türkiye
18
Dersin Web Adresi:
-
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yabancı/ikinci dil öğretimi alanındaki güncel ve alternatif yaklaşımları, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Söz konusu ders, güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımları bilgisi ışığında öğretmen adaylarının kendi dil öğretimi ve öğrenimi felsefeleri ve inançları üzerinde yansıtma yapıp dil öğretimi ve öğreniminin temel taşlarına ilişkin yeni ve eleştirel bakış açıları geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İletişimsel ve öğrenci merkezli güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarının neler olduğunu söyleyebilmek;;
2
Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırabilmek;;
3
Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarının temel ortak özelliklerin neler olduğunu söyleyebilmek;;
4
Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarında kullanılan etkinlik ve materyal türlerinin hangi amaçlarla kullanıldıklarını söyleyebilmek;;
5
Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımları arasından farklı özellikteki öğretme-öğrenme ortamları için uygun olanları seçebilmek;;
6
Her bir güncel yabancı dil/ikinci dil öğretimi yaklaşımının Türk eğitim sisteminde uygulanabilirliğini tartışabilmek;;
7
En iyi yaklaşımların/yöntemlerin hangileri olduğunu gerekçeleriyle tartışabilmek.;
8
Güncel dil öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve çeşitli değişkenler doğrultusunda uygun öğrenme ortamlarını kurgulayabilmek.;;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin ve Önkoşullarının Tanıtılması
2
Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Değişkenler
3
Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı
4
Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Kültürlerarası Anlayış
Anadilde Okuma-Yazma Eğitimi: Bütüncül Dil Yaklaşımı
8
Kelime Öğretimi ve Öğrenimi: Sözcüksel Yaklaşım
9
Gramer Öğretimi ve Öğrenimi: Biçim Odaklı Öğretim Yaklaşımı
10
Geçer Dil Olarak İngilizce: Katılımcı Yaklaşım
11
İşbirlikçi Öğrenme Yaklaşımı
12
Yetkinlik Odaklı Yaklaşım
13
Yöntemler Sonrası Dönem: İlkeli Seçmecilik Yaklaşımı
14
Genel Tekrar ve Tartışmalar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Çelik, S. (Ed.). (2014). Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education. Eğiten kitap. Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod. Routledge. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2013). Techniques and principles in language teaching 3rd edition-Oxford handbooks for language teachers. Oxford university press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press. Spiro, J. (2013). Changing methodologies in TESOL. Edinburgh university press.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınavlar
Açıklama
Bu ders çerçevesinde yapılan sınavlar açık-uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmakta olup, öğrencilerin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan, eleştirel ve yansıtmacı düşünme becerilerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2,5
35
Ödevler
0
6
6
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
21
21
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
36
36
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU