Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
2 Dersin Kodu: ING0007
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi PINAR SALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Pınar SALI
pinarsali@uludag.edu.tr
+90 (224) 290 22 40
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İngilizce Öğretmenliği Programı Bursa/Türkiye
18 Dersin Web Adresi: -
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, yabancı/ikinci dil öğretimi alanındaki güncel ve alternatif yaklaşımları, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Söz konusu ders, güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımları bilgisi ışığında öğretmen adaylarının kendi dil öğretimi ve öğrenimi felsefeleri ve inançları üzerinde yansıtma yapıp dil öğretimi ve öğreniminin temel taşlarına ilişkin yeni ve eleştirel bakış açıları geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İletişimsel ve öğrenci merkezli güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarının neler olduğunu söyleyebilmek;;
2 Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırabilmek;;
3 Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarının temel ortak özelliklerin neler olduğunu söyleyebilmek;;
4 Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarında kullanılan etkinlik ve materyal türlerinin hangi amaçlarla kullanıldıklarını söyleyebilmek;;
5 Güncel yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımları arasından farklı özellikteki öğretme-öğrenme ortamları için uygun olanları seçebilmek;;
6 Her bir güncel yabancı dil/ikinci dil öğretimi yaklaşımının Türk eğitim sisteminde uygulanabilirliğini tartışabilmek;;
7 En iyi yaklaşımların/yöntemlerin hangileri olduğunu gerekçeleriyle tartışabilmek.;
8 Güncel dil öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve çeşitli değişkenler doğrultusunda uygun öğrenme ortamlarını kurgulayabilmek.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin ve Önkoşullarının Tanıtılması
2 Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Değişkenler
3 Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı
4 Yabancı/İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Kültürlerarası Anlayış
5 Öğrenen Özerkliği: Öğrenme Strajeleri Eğitimi
6 Öğrenmede Bireysel Farklılıklar: Çoklu Zekâ Kuramı
7 Anadilde Okuma-Yazma Eğitimi: Bütüncül Dil Yaklaşımı
8 Kelime Öğretimi ve Öğrenimi: Sözcüksel Yaklaşım
9 Gramer Öğretimi ve Öğrenimi: Biçim Odaklı Öğretim Yaklaşımı
10 Geçer Dil Olarak İngilizce: Katılımcı Yaklaşım
11 İşbirlikçi Öğrenme Yaklaşımı
12 Yetkinlik Odaklı Yaklaşım
13 Yöntemler Sonrası Dönem: İlkeli Seçmecilik Yaklaşımı
14 Genel Tekrar ve Tartışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çelik, S. (Ed.). (2014). Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education. Eğiten kitap.
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod. Routledge.
Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2013). Techniques and principles in language teaching 3rd edition-Oxford handbooks for language teachers. Oxford university press.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press.
Spiro, J. (2013). Changing methodologies in TESOL. Edinburgh university press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınavlar
Açıklama Bu ders çerçevesinde yapılan sınavlar açık-uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmakta olup, öğrencilerin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan, eleştirel ve yansıtmacı düşünme becerilerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2,5 35
Ödevler 0 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 21 21
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 2 1 2 1 1 1 1 1 3 2 3 2 2 1
OK2 4 3 3 4 1 1 1 1 3 5 2 1 2 1 3
OK3 4 3 3 3 1 1 1 1 3 3 3 1 1 1 3
OK4 4 3 3 4 4 1 1 1 3 3 3 1 2 1 4
OK5 4 1 4 3 1 1 1 1 5 4 3 1 4 1 3
OK6 4 3 5 5 1 1 1 1 5 4 3 1 4 1 3
OK7 4 3 1 4 1 1 1 1 5 4 3 1 4 1 3
OK8 4 4 4 4 3 3 2 3 5 5 3 2 5 2 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr