Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İTİBAR YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: İTİBAR YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: ISL5115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BAŞAK AYDEM ÇİFTÇİOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Aydem Çiftçioğlu
aydemaydemir@uludag.edu.tr
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: PROF.DR.B.AYDEM ÇİFTÇİOĞLU
aydemaydemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İşletmelerin toplumsal kabulü sağlamak ve diğerlerinin gözünde yarattıkları imajı yönetmek durumundadırlar. Bu kapsamda bu derste kurumsal itibar kavramının kapsamı kurumlar acısından sağladığı faydaları ve söz konusu kavramı yönetme sürecinin nasıl yapılandırıldığı hakkında öğrencilerde bir açılım yaratmak amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İtibar kavramı ve medya yönetimi hakkında mesleki gelişim sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İtibar kavramını ve kapsamını öğrenebilme;
2 Kurumsal imaj, kimlik ve itibar ilişkisini öğrenebilme;
3 Kurumsal itibar yönetimi ve çerçevesini analiz edebilme;
4 Kurumsal itibar ve işletme ilişkisini kurabilme;
5 Kurumsal imaj, medya, Sosyal medya, ilişkisini tanımlayabilme;
6 Paydaş yönetimi ve itibar kavramını ilişkilendirebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İşletmeler, küreselleşme değişen çevre koşullarının analizi
2 Modern Yönetim Anlayışındaki gelişmeler
3 İtibar kavramı ve kapsamı
4 Kurumsal İtibar Kavramı ve kavramsal çerçevesi
5 Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ilişkisi
6 Kurumsal İtibar Yönetimi ve Yönetsel faaliyetler
7 Kurumsal İtibar ve Pazarlama İlişkisi
8 Kurumsal İtibar ve İnsan Kaynakları İlişkisi
9 Kurumsal İtibar ve Kriz yönetimi
10 İletişim ve Kurumsal İtibar Yönetimi
11 Kurumsal itibarın yapılanma süreci
12 Kurumsal İtibar Yönetimi
13 Kurumsal İtibar Örnekleri ve Vaka çalışmaları
14 e-İtibar ve sosyal medya yönetimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aydem Çiftçioğlu, ''Kurumsal İtibar Yönetimi” Dora Kitabevi, Bursa, Aralık 2009, ISBN 978-605-4118-45-8
Bromley, D.B., Reputation, Image and Impression Management, John Wiley & Sons Ltd.,1993
Dowling, Grahame, Creating Corporate Reputations, Oxford: Oxford University Press, 2001
Fombrun, Charles J., Reputation :Realizing Value From The Corporate Image, Harvard Business School Pres, Boston, Massachusetts,1996
Brammer Stephen J., Stephen Pavelin,Corporate Reputation and Social Performance: The Importance of Fit , Journal of Management Studies 43 (3), 2006, 435–455
Craven, Karen S., Elizabeth Good Oliver, “Employees: The Key Link To Corporate Reputation Management”, Business Horizons, Vol 49, 2006, 295-302
Deephouse, David L., “Media Reputation as a Strategic Resource: An Integration of Mass Communication and Resource-Based Theories”, Journal Of Management, Vol 26, No 6, 1091-1112
Deephouse, David L., Suzanne M. Carter, “An Examination Of Differences Between Organizational Legitimacy And Organizational Reputation”, Journal Of Management Studies, 42:2, 2005, 329-360
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları örnek olay çalışması ve klasik sınav
Açıklama mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 20 40
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 21 21
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5
OK2 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4
OK3 4 4 5 5 4 5 4 5 5 4 4 5
OK4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4
OK5 3 3 3 4 4 4 3 3 3 4 4 5
OK6 3 3 3 3 3 4 3 4 3 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr