1 | Dersin Adı: | İTİBAR YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ISL5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BAŞAK AYDEM ÇİFTÇİOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Aydem Çiftçioğlu aydemaydemir@uludag.edu.tr |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
PROF.DR.B.AYDEM ÇİFTÇİOĞLU aydemaydemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İşletmelerin toplumsal kabulü sağlamak ve diğerlerinin gözünde yarattıkları imajı yönetmek durumundadırlar. Bu kapsamda bu derste kurumsal itibar kavramının kapsamı kurumlar acısından sağladığı faydaları ve söz konusu kavramı yönetme sürecinin nasıl yapılandırıldığı hakkında öğrencilerde bir açılım yaratmak amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İtibar kavramı ve medya yönetimi hakkında mesleki gelişim sağlar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İşletmeler, küreselleşme değişen çevre koşullarının analizi | |
2 | Modern Yönetim Anlayışındaki gelişmeler | |
3 | İtibar kavramı ve kapsamı | |
4 | Kurumsal İtibar Kavramı ve kavramsal çerçevesi | |
5 | Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ilişkisi | |
6 | Kurumsal İtibar Yönetimi ve Yönetsel faaliyetler | |
7 | Kurumsal İtibar ve Pazarlama İlişkisi | |
8 | Kurumsal İtibar ve İnsan Kaynakları İlişkisi | |
9 | Kurumsal İtibar ve Kriz yönetimi | |
10 | İletişim ve Kurumsal İtibar Yönetimi | |
11 | Kurumsal itibarın yapılanma süreci | |
12 | Kurumsal İtibar Yönetimi | |
13 | Kurumsal İtibar Örnekleri ve Vaka çalışmaları | |
14 | e-İtibar ve sosyal medya yönetimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aydem Çiftçioğlu, ''Kurumsal İtibar Yönetimi” Dora Kitabevi, Bursa, Aralık 2009, ISBN 978-605-4118-45-8 Bromley, D.B., Reputation, Image and Impression Management, John Wiley & Sons Ltd.,1993 Dowling, Grahame, Creating Corporate Reputations, Oxford: Oxford University Press, 2001 Fombrun, Charles J., Reputation :Realizing Value From The Corporate Image, Harvard Business School Pres, Boston, Massachusetts,1996 Brammer Stephen J., Stephen Pavelin,Corporate Reputation and Social Performance: The Importance of Fit , Journal of Management Studies 43 (3), 2006, 435–455 Craven, Karen S., Elizabeth Good Oliver, “Employees: The Key Link To Corporate Reputation Management”, Business Horizons, Vol 49, 2006, 295-302 Deephouse, David L., “Media Reputation as a Strategic Resource: An Integration of Mass Communication and Resource-Based Theories”, Journal Of Management, Vol 26, No 6, 1091-1112 Deephouse, David L., Suzanne M. Carter, “An Examination Of Differences Between Organizational Legitimacy And Organizational Reputation”, Journal Of Management Studies, 42:2, 2005, 329-360 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | örnek olay çalışması ve klasik sınav | |
Açıklama | mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 2 | 10 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |