1 | Dersin Adı: | ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | CAL3403 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERPIL AYTAÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Aşkın Keser |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | saytac@uludag.edu.tr, 05323182378, Uludağ Üniversitesi, İİBF |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Örgütte bireylerin davranışları irdelemek ve örgütte çalışanın ve örgütün sorunları anlayarak, çözüm önerileri sunmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin örgütte çalışanların karşılaşabileceği psikolojik sorunlara yönelik çözümler üretebilmesine katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | ÖRGÜT PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ-TARİHSEL SÜREÇ | |
2 | ÖRGÜTSEL BAĞLILIK | |
3 | ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI | |
4 | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM | |
5 | İLETİŞİM | |
6 | LİDERLİK | |
7 | GRUP DİNAMİĞİ VE SOSYOMETRİ | |
8 | ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA | |
9 | ZAMAN PLANLAMASI | |
10 | ÖRGÜT KÜLTÜRÜ | |
11 | ÖRGÜTLERDE POLİTİK DAVRANIŞ VE GÜÇ KULLANIMI | |
12 | ÖRGÜTLERDE GÜVEN VE ADALET | |
13 | ÖRGÜTLERDE DUYGULARIN YÖNETİMİ | |
14 | ÜRETKENLİK KARŞITI İŞ DAVRANIŞI |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Memet Zencirkıran-Aşkın Keser, Örgütsel Davranış, Dora Yayınları, 2018 Aşkın Keser-Gözde Yılmaz-Senay Yürür, Çalışma Yaşamında Davranış Güncel Yaklaşımlar, Umuttepe Yayınları, 2018 Adrian Furnham, The Psychology of Behaviour at Work: The Individual in the Organization, Psychology Press, 2005 Adrian Furnham, The Dark Side of Behaviour at Work How to Understand and Avoid Employees Leaving, Thieving, Deceiving and Whistle Blowing, Palgrave MacMillan, 2004 Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış, Anadolu Üni. Yayını, 2011 Handan Kepir Sinangil,, Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin İş Yaşamına Katkıları, MESS Mercek, Ocak 1998 Özlem Çakır, İşe Bağlılık Olgusu ve Etkileyen Faktörler, Seçkin Yayıncılık, 2001 Suna Tevruz, (Ed.) Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Türk Psikologlar Derneği Yayını, 1996 Şebnem Seçer, Barış Seçer, Örgütlerde Üretkenlik Karşıtı İş Davranışı, TİSK AKADEMİ; 2007/II Tarık Solmuş (Ed.), Endüstriyel ve Klinik Psikolojisi, Beta Yayın, 2007 Tarık Solmuş (Ed.), İş ve Özel Yaşama Psikolojik Bakışlar, Epsilon Yayın, 2008 Tarık Solmuş, İş Yaşamında Duygular, Beta 2004 Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz, Örgütsel Psikoloji, Furkan Ofset, 2008 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |