1 |
Dersin Adı: |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
GKZ0002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. MIZRAP BULUNUZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Mızrap BULUNUZ Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi E Blok, Oda no: 268. Görükle, Bursa. +90 (224) 294 22 79 mizrap@ludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amaçları:
1) Öğretmen adaylarına, toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırmaK,
2) Bir eğitim kurumunda gözlem yaparak yaşanılan gerçek bir problemi belirleme ve çözüme yönelik proje üretmek,
3) Topluma hizmet uygulamalarını tanımak,
4) Konuyla ilgili sınıf eğitimi programında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak;
5) Diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve
6) Toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
|
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
THU dersi sınıf eğitimi öğretmeni olacak öğretmen adaylarının “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’nin “Beceriler” ve “Yetkinlikler” yeterlik alanı içerisinde bulunan: “Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği”, “öğrenme yetkinliği”, “iletişim ve sosyal yetkinlik”, ve “alana özgü yetkinlik” adlı alt yeterliliklerini geliştirmelerine yardımcı olan bir derstir.
Ayrıca THU dersi öğrencilerin, “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri” nden: “Mesleki Bilgi”, “Mesleki Beceri” ve “Tutum ve Değerler” yeterlilik alanlarını geliştirmeye yönelik bir derstir. Bir başka deyişle, öğretmen adaylarının birey ve öğretmen olarak görev hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranmalarına; öğrenci meslektaş aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurmalarına; öz değerlendirme yaparak kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik çalışmalara katılmalarına katkıda bulunur.
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi |
Geçen yıl yapılmış olan örnek proje dosyalarının incelenmesi |
2 |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
3 |
Eğitim kurumlarından birinde yaşanan güncel bir sorunlarını belirleme bu kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
4 |
Güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama, |
Birlikte çalışılacak kuruluşlarla işbirliği çalışması, yazışmalar ve planlama |
5 |
Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları |
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları |
6 |
Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları |
Bir sivil toplum kuruluşunda inceleme |
7 |
Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi |
Konferans, panel, seminer vb. türden bir etkinliğe katılım |
8 |
Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma |
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
9 |
Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması |
Bu konuda daha önce yapılmış proje örneklerinin tartışılması |
10 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları |
Panel, açık oturum, seminer vb. düzenleme ve değerlendirme |
11 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları |
Bir organizasyonda görev değerlendirme |
12 |
Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme |
Uygulanan projelerin yazımı |
13 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimi |
Grup projelerinin sunumu |
14 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimine devam edilmesi |
Grup projelerinin sunumu |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008). 2. Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. 3.Okulda gürültü kirliliği: Nedenleri, etkileri ve kontrol edilmesi. TÜBİTAK proje kitabı. 4. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi (https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=rm&ogbl#search/bilgehan/FMfcgxwHNCzbbT) |
24 |
Değerlendirme |
|