Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODELLERİ
1 Dersin Adı: YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODELLERİ
2 Dersin Kodu: RPD0015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. ÖMER FARUK KABAKÇI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Ömer Faruk Kabakçı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
0224 2940680
omerfaruk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, gelişen ve değişen PDR hizmetlerinde karşılaşılan güncel sorunlara ve yaklaşımlara ilişkin öğrencilere bilgi, bakışaçısı ve farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki dünya çapında ve Türkiye'de güncel eğilimleri bilme;
2 Kendi kariyer planını güncel değişikliklere nasıl adapte edeceğini açıklama;
3 Psikolojik danışma ve rehberlikteki güncel sorun ve konuları araştırma ve izleme;
4 Farklı kurumlardaki yeni PDR uygulamalarını anlama;
5 Kültür açısından yerel ve evrensel psikolojik danışma ihtiyaçlarındaki farklılıkları ayırtdetme;
6 Teknolojiyi psikolojik danışma uygulamalarında aktif biçimde nasıl kullanacağını bilme;
7 MEB Sistemindeki güncel projeleri tanıma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin tarihsel gelişimi
2 Çocuk ve gençlerin karşılaştığı güncel sorunlar
3 PDR'de güncel eğilimleri anlama ve araştırma becerileri
4 PDR'de yeni uygulama alanları ve kurumları
5 Okulöncesinde PDR hizmetleri
6 Kültüre ve maneviyata duyarlı PDR
7 Önleyici rehberlik
8 PDR hizmetlerinde pozitif psikoloji modeli
9 Güçlü yanlara dayalı PDR hizmetleri
10 Karakter ve değerler eğitimi
11 Kariyer danışmanlığında yeni modeller
12 Bireyi tanıma teknikleri ve psikometride yeni gelişmeler
13 PDR hizmetlerinde teknoloji kullanımı
14 Değişen Türk Milli Eğitim Sisteminde PDR hizmetleri & projeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İkiz, F. E. (2016). Psikolojik danışma ve psikoterapide kuramlar ve yenilikçi yaklaşımlar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Korkut, F. (2017). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma, Ankara : Anı Yayıncılık
Owen, D., Korkut-Owen, F. & Özyürek, R. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler-I. Ankara: Nobel.
Özyürek, R., Korkut-Owen, F., Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler -II. Ankara: Nobel.
Korkut-Owen, F., Özyürek, R., Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler -III. Ankara: Nobel.
Ahmed, S. & Amer, M. M. (2015). Müslümanlar için psikolojik danışma kültüre ve dine duyarlı ruh sağlığı müdahaleleri, Çev. Vahap Yorgun, Nobel Akademik Yayıncılık.
Seçer, İ., Ay, İ., Ozan, C., Yılmaz, B (2014). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki araştırma eğilimleri: Bir içerik analizi, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41), 49-60.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr