1 | Dersin Adı: | YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODELLERİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD0015 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. ÖMER FARUK KABAKÇI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Ömer Faruk Kabakçı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok 0224 2940680 omerfaruk@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders, gelişen ve değişen PDR hizmetlerinde karşılaşılan güncel sorunlara ve yaklaşımlara ilişkin öğrencilere bilgi, bakışaçısı ve farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin tarihsel gelişimi | |
2 | Çocuk ve gençlerin karşılaştığı güncel sorunlar | |
3 | PDR'de güncel eğilimleri anlama ve araştırma becerileri | |
4 | PDR'de yeni uygulama alanları ve kurumları | |
5 | Okulöncesinde PDR hizmetleri | |
6 | Kültüre ve maneviyata duyarlı PDR | |
7 | Önleyici rehberlik | |
8 | PDR hizmetlerinde pozitif psikoloji modeli | |
9 | Güçlü yanlara dayalı PDR hizmetleri | |
10 | Karakter ve değerler eğitimi | |
11 | Kariyer danışmanlığında yeni modeller | |
12 | Bireyi tanıma teknikleri ve psikometride yeni gelişmeler | |
13 | PDR hizmetlerinde teknoloji kullanımı | |
14 | Değişen Türk Milli Eğitim Sisteminde PDR hizmetleri & projeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
İkiz, F. E. (2016). Psikolojik danışma ve psikoterapide kuramlar ve yenilikçi yaklaşımlar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Korkut, F. (2017). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma, Ankara : Anı Yayıncılık Owen, D., Korkut-Owen, F. & Özyürek, R. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler-I. Ankara: Nobel. Özyürek, R., Korkut-Owen, F., Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler -II. Ankara: Nobel. Korkut-Owen, F., Özyürek, R., Owen, D. (Eds.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler -III. Ankara: Nobel. Ahmed, S. & Amer, M. M. (2015). Müslümanlar için psikolojik danışma kültüre ve dine duyarlı ruh sağlığı müdahaleleri, Çev. Vahap Yorgun, Nobel Akademik Yayıncılık. Seçer, İ., Ay, İ., Ozan, C., Yılmaz, B (2014). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki araştırma eğilimleri: Bir içerik analizi, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41), 49-60. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |