Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
1 Dersin Adı: DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
2 Dersin Kodu: TUR1008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: HATİCE YURTSEVEN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: HATİCE YURTSEVEN YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gokhanari@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı il eğitimine yönelik temel kavramlar ve bu kavramların ilişkili olduğu diğer alanlara ait temel kavramların ana dili eğitimi çerçevesinde kavranmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.;
2 Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.;
3 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur;
4 Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel kavramlar, dil-beyin ilişkisi
2 Dinleme öğrenme alanına yönelik temel kavramlar
3 Konuşma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar
4 Okuma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar
5 Yazma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar
6 Dil bilgisi öğrenme alanına yönelik temel kavramlar
7 Metin bilgisi alanına yönelik temel kavramlar
8 Dil bilimi ve dil eğitimi
9 Sosyal bilimler ve dil eğitimi
10 Bilişsel bilimler ve dil eğitimi
11 Popüler bilim ve dil eğitimi
12 Bütünsel beyin kuramı ve dil eğitimi
13 Dil eğitimi ve diğer disiplinler
14 Genel geğerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şen, Ü. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Pegem Yayıncılık: Ankara
Bulut, K. ve Kardaş, M. N. (2019). Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımları. Pegem Yayıncılık: Ankara.
Onan, B. (2012). Dil eğitiminin temel kaynakları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Başkan, Ö. (2006). Yabancı dil öğretimi: ilkeler ve çözümler. Multilingual Yayınları: İstanbul.
Brumfit, C. J. (1984). Communicative methodology in language teaching. Cambridge: London.
Brumfit, C. J., Johnson, K. (1979). The communicative approach to language teaching. Oxford University Press: London.
Ellis, R. (2008). The study of second language acqusition. Oxford University Press: London.
Finocchiaro, M., Brumfit, C. (1983). The functional-notional approach: from theory to practice. Oxford University Press: London.
Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma, Nobel Yayınları: Ankara.
Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 123-148.
Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Longman: UK.
Memiş, M.R., Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8/9: 297-318.
Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi (İlköğretim 4 ve 5. sınıflar örneği). Gazi Kitabevi: Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5
OK2 5 3 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 4
OK3 4 3 4 3 3 4 2 3 1 2 3 3 4 3 1 5
OK4 4 4 3 3 5 2 4 2 3 1 5 4 3 5 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr