1 | Dersin Adı: | DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | TUR1008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | HATİCE YURTSEVEN YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | HATİCE YURTSEVEN YILMAZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gokhanari@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | il eğitimine yönelik temel kavramlar ve bu kavramların ilişkili olduğu diğer alanlara ait temel kavramların ana dili eğitimi çerçevesinde kavranmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel kavramlar, dil-beyin ilişkisi | |
2 | Dinleme öğrenme alanına yönelik temel kavramlar | |
3 | Konuşma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar | |
4 | Okuma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar | |
5 | Yazma öğrenme alanına yönelik temel kavramlar | |
6 | Dil bilgisi öğrenme alanına yönelik temel kavramlar | |
7 | Metin bilgisi alanına yönelik temel kavramlar | |
8 | Dil bilimi ve dil eğitimi | |
9 | Sosyal bilimler ve dil eğitimi | |
10 | Bilişsel bilimler ve dil eğitimi | |
11 | Popüler bilim ve dil eğitimi | |
12 | Bütünsel beyin kuramı ve dil eğitimi | |
13 | Dil eğitimi ve diğer disiplinler | |
14 | Genel geğerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şen, Ü. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Pegem Yayıncılık: Ankara Bulut, K. ve Kardaş, M. N. (2019). Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımları. Pegem Yayıncılık: Ankara. Onan, B. (2012). Dil eğitiminin temel kaynakları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Başkan, Ö. (2006). Yabancı dil öğretimi: ilkeler ve çözümler. Multilingual Yayınları: İstanbul. Brumfit, C. J. (1984). Communicative methodology in language teaching. Cambridge: London. Brumfit, C. J., Johnson, K. (1979). The communicative approach to language teaching. Oxford University Press: London. Ellis, R. (2008). The study of second language acqusition. Oxford University Press: London. Finocchiaro, M., Brumfit, C. (1983). The functional-notional approach: from theory to practice. Oxford University Press: London. Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma, Nobel Yayınları: Ankara. Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 123-148. Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Longman: UK. Memiş, M.R., Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8/9: 297-318. Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi (İlköğretim 4 ve 5. sınıflar örneği). Gazi Kitabevi: Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |