Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Seramik V (S.S.A.)
1 Dersin Adı: Seramik V (S.S.A.)
2 Dersin Kodu: RES4609
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AYSUN ÇÖLBAYIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: TÜLİN ÖZTÜRK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniv. Eğt. Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş ABD Nilüfer/BURSA
aydiniz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Seramik malzemesinin kullanım amaç, imkan ve yerlerini öğretebilmek. Bir ürünün baştan sona uygulanmasını ve üretim tekniklerini öğreterek gelişmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Seramiği malzeme, sanat ve teknolojik açıdan , üç boyutlu çalışmalar ile el, göz koordinasyonunu geliştirebilme.;
2 Seramik malzemesini tanıyabilme.;
3 Seramiğin şekillendirme yöntemlerini açıklayabilme;
4 Pişmiş ve pişmemiş kil arasındaki farklılıkları anlatabilme.;
5 Seramiğin yaratıcılığa katkılarını açıklayabilme;
6 Seramiğin kullanımındaki farklı alanları tanımlayabilme.;
7 Seramikte kullanılan dekorlama yöntemlerini uygulayabilme.;
8 Bir eğitimci gözüyle, kil çalışmalarının ilköğretim düzeyindeki çocuğun yaratıcılığına katkılarını açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Atölyenin imkan ve gereçlerinin tanıtılması. Ders için gerekli malzemenin tanıtılması. Yıl içinde yapılacak çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Seramiğin tanımlanması. Kil ‘in yoğrularak plastik şekillendirmeye hazır hale getirilmesi. Plaka açma yönteminin uygulanması basit bir tabak oluşumu.
2 Seramiğin kısa tarihçesinin anlatılması. Tarih, teknoloji, tasarım ve yaratıcılık yönünden,seramik hakkında bilgilendirme. Oluşturulan plakalar üzerinde temel dekorlama tekniklerinin uygulanması.
3 Temel dekorlama tekniklerinin örneklerle tanıtılarak anlatılması sikrofido, doku, barbuttin astarla dekor, kafes oyma, sırlı dekor. Sucuk tekniğinde belirlenen ölçülere uyularak standart bir form (silindir) uygulaması.
4 Parçadan bütüne gidilerek form oluşturulması hakkında bilgilendirme. Sucuk (fitil) yönteminin tanıtılması. Sucuk birimini bir tasarım unsuru olarak kullanarak serbest yöntemle bir tabak oluşturulması.
5 Sucuk tekniğinin farklı alan ve uygulamalar ile imkanlarının anlatılması. Şekillendirmesi bitmiş ve kurumuş işler üzerinde rötuşlama uygulamalarının yapılması. Bir bisküvi fırını doldurularak pişirimin gerçekleştirilmesi.
6 Final projesi olarak bölgemizde ulaşabildikleri müzelerde bulunan seramik örneklerinin incelenerek, bunlardan yola çıkarak bir form tasarlanıp uygulanmasının istenmesi. Kurutmanın öneminin anlatılması ve kurutma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi. Kurutma hatalarının anlatımı. Genel Tekrar
7 Genel Tekrar Eskizlerin oluşturularak uygulamaya uygun hale getirilmesi.
8 Kutu tekniğinin anlatılması. İmkanlarının tanıtılması. Genli vazo uygulaması için üç farklı ölçülendirmeyle tasarımlar istenmesi. Genli vazo çalışmalarının başlaması.
9 Bisküvi pişirimi hakkında teknolojik bilgilerin verilmesi. Uygulamaların devamı.
10 Uygulanan ilk örnekler üzerinden teknik ve estetik bilgiler verilmesi. Sırlama çalışmalarının başlaması.
11 Sır nedir ? Sırlama yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Bir sırlı fırının doldurularak yakılması.
12 Sır, renk, form ilişkisi hakkında teorik bilgilerin verilmesi. Örnek uygulamaların yapılması
13 Kil çalışmaları ile yaratıcılığın geliştirilmesi ve ilköğretimde yapılabilecek uygulamalar ve çocuğa katkıları konusunda öğrencilerle seminer ortamı oluşturulması. Bitmiş çalışmaların son şeklinin verilmesi-sunum aşamasına getirilmesi.
14 İlköğretim düzeyinde,uygulanan örnekler üzerine tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Oğuz Burhan Türkiye halkının kültür kökleri (cilt II) Doğu-batı yayınları İstanbul Matbaası 1980 İstanbul
Sözen Metin- Tanyeli Uğur Sanat Kavram ve trimleri Sözlüğü Remzi Kitapevi
Arcasoy Ateş Seramik teknolojisi
Birks Tony The Complete Potter’s Compation New Edition
Dormer Peter The New Ceramics trends tradions Firs Published in Gread Britain 1986
Edgü Ferit Füreyya Ateş ve sır İstanbul 1992
Yılmabaşar Jale: Jale Yılmabaşar Seramikleri, Yöntemleri Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1980
Bakla Erdinç Kaya Özsezgin Bilim Sanat Galerisi 2000
Öney Gönül –Çobanlı Zehra Anadolu’da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı İstanbul 2007
Çobanlı Zehra The Blue Art Zehra Çobanlı Ceramics Tugras Eskişehir 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 0 2 10
Projeler 1 5 5
Arazi Çalışmaları 1 4 4
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 4 3 12
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 3 0 4 0 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 3 0 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 4 0 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 3 0 4 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 0 3 0 3 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 4 0 4 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 3 0 4 0 3 0 5 3 3 0 0 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr