1 |
Dersin Adı: |
Seramik V (S.S.A.) |
2 |
Dersin Kodu: |
RES4609 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. AYSUN ÇÖLBAYIR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
TÜLİN ÖZTÜRK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniv. Eğt. Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş ABD Nilüfer/BURSA aydiniz@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Seramik malzemesinin kullanım amaç, imkan ve yerlerini öğretebilmek. Bir ürünün baştan sona uygulanmasını ve üretim tekniklerini öğreterek gelişmelerini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Atölyenin imkan ve gereçlerinin tanıtılması. Ders için gerekli malzemenin tanıtılması. Yıl içinde yapılacak çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Seramiğin tanımlanması. |
Kil ‘in yoğrularak plastik şekillendirmeye hazır hale getirilmesi. Plaka açma yönteminin uygulanması basit bir tabak oluşumu. |
2 |
Seramiğin kısa tarihçesinin anlatılması. Tarih, teknoloji, tasarım ve yaratıcılık yönünden,seramik hakkında bilgilendirme. |
Oluşturulan plakalar üzerinde temel dekorlama tekniklerinin uygulanması. |
3 |
Temel dekorlama tekniklerinin örneklerle tanıtılarak anlatılması sikrofido, doku, barbuttin astarla dekor, kafes oyma, sırlı dekor. |
Sucuk tekniğinde belirlenen ölçülere uyularak standart bir form (silindir) uygulaması. |
4 |
Parçadan bütüne gidilerek form oluşturulması hakkında bilgilendirme. Sucuk (fitil) yönteminin tanıtılması. |
Sucuk birimini bir tasarım unsuru olarak kullanarak serbest yöntemle bir tabak oluşturulması. |
5 |
Sucuk tekniğinin farklı alan ve uygulamalar ile imkanlarının anlatılması. |
Şekillendirmesi bitmiş ve kurumuş işler üzerinde rötuşlama uygulamalarının yapılması. Bir bisküvi fırını doldurularak pişirimin gerçekleştirilmesi. |
6 |
Final projesi olarak bölgemizde ulaşabildikleri müzelerde bulunan seramik örneklerinin incelenerek, bunlardan yola çıkarak bir form tasarlanıp uygulanmasının istenmesi.
Kurutmanın öneminin anlatılması ve kurutma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi.
Kurutma hatalarının anlatımı.
|
Genel Tekrar |
7 |
Genel Tekrar |
Eskizlerin oluşturularak uygulamaya uygun hale getirilmesi. |
8 |
Kutu tekniğinin anlatılması. İmkanlarının tanıtılması. Genli vazo uygulaması için üç farklı ölçülendirmeyle tasarımlar istenmesi. |
Genli vazo çalışmalarının başlaması. |
9 |
Bisküvi pişirimi hakkında teknolojik bilgilerin verilmesi. |
Uygulamaların devamı. |
10 |
Uygulanan ilk örnekler üzerinden teknik ve estetik bilgiler verilmesi. |
Sırlama çalışmalarının başlaması. |
11 |
Sır nedir ? Sırlama yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. |
Bir sırlı fırının doldurularak yakılması. |
12 |
Sır, renk, form ilişkisi hakkında teorik bilgilerin verilmesi. |
Örnek uygulamaların yapılması |
13 |
Kil çalışmaları ile yaratıcılığın geliştirilmesi ve ilköğretimde yapılabilecek uygulamalar ve çocuğa katkıları konusunda öğrencilerle seminer ortamı oluşturulması. |
Bitmiş çalışmaların son şeklinin verilmesi-sunum aşamasına getirilmesi. |
14 |
İlköğretim düzeyinde,uygulanan örnekler üzerine tartışma |
|