Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ
1 Dersin Adı: BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ
2 Dersin Kodu: BMB3013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CEYDA NUR ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar grafikleri alanındaki mühendislik problemlerinin modellenmesinde ve çözümünde uygulayabilme; bilgisayar grafikleri alanında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerini uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme;
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar grafikleri alanındaki mühendislik problemlerinin modellenmesinde ve çözümünde uygulayabilme; ;
2 Bilgisayar grafikleri alanında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerini uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Grafik Donanımları
3 Grafik Yazılımları
4 Bilgisayarla Grafik için Temel Matematik
5 2 Boyutlu Öteleme
6 3 Boyutlu Öteleme
7 Projeksiyonlar
8 Yüzey kaplama
9 Yüzey kaplama
10 Aydınlatma ve gölgeleme
11 Aydınlatma ve gölgeleme
12 Kırpma
13 Renkler
14 Sanal Gerçeklik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Required - Textbook: Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with WebGL, Edward Angel, Dave Shreiner, 2015, 7/E, Pearson Education, Inc.
Recommended - Textbook: Interactive Computer Graphics, A top-down approach with OpenGL, Edward Angel, Dave Shreiner, 2012, 6/E, Pearson Education, Inc.
Recommended - Textbook: Computer Graphics with OpenGL, Donald D. Hearn, M. Pauline Baker, Warren Carithers, 4/E, Pearson Education, Inc.
Recommended - Textbook: Procedural Elements for Computer Graphics, David F. Rogers, 1998, 2/E, McGraw-Hill
Recommended - Textbook: Computer Graphics Principles and Practice, J. F. Hughes, A. van Dam, M. McGuire, D. F. Sklar, J. D. Foley, S. K. Feiner, K. Akeley, 2014, 3/E, Addison-Wesley Professional (Pearson Education, Inc.)
Recommended - Textbook: Mathematical Elements for Computer Graphics, D.F. Rogers and J.A. Adams , 1990, 2/E, Mc-Graw Hill
Required - Software: OpenGL Graphics Library - The Industry's Foundation for High Performance Graphics, Khronous Group , 2014, OpenGL 4.5, Khronous Group
Recommended - Software: Microsoft Visual Studio .NET (C++ or Java) , Microsoft Co., 2008, Microsoft Co.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 3 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr