Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GEOMETRICHE UND ARCHAISCHE SKULPTUR
1 Dersin Adı: GEOMETRICHE UND ARCHAISCHE SKULPTUR
2 Dersin Kodu: ARK1002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Almanca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941891/ email:mustafasahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anatolische Kultur in der Kunst der Skulptur soll die Entstehung und Entwicklung einzuführen.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Wichtige Informationsquelle zu diesem Thema, Terminologie, Chronologie der Archaik, der Stil der kritischen Anatomie, die allgemeinen Umrisse zu kennen.;
2 Um die Historischen Entwicklungen zu verstehen, die Entstehung der Griechischen Plastik ermöglicht.;
3 Skulptur Kunst Entstehung und Entwicklung der Rolle von Anatolien und Ägypten zu verstehen.;
4 In normaler menschlicher Dimension und erkennt die ersten Beispiele von kolossalen Steinstatuen .;
5 Archaik Datierung der männliche Statue zu erkennen.;
6 Archaik Datierung der männliche Statue zu erkennen.;
7 Samos Heraion Hommagen an einen Mann, fünf Frauen (Philippe, Ornithin a) Anerkennung der Gruppe von Skulpturen aus.;
8 Datiert auf 530-525 v. Chr Jahre und die Anerkennung der Statue wurde von der Treasury-Abteilung Siphnos in Delphi gebaut.;
9 Didyma - schmücken beide Seiten des heiligen Weges zwischen Milet und Archäologie Anerkennung der auf Brankid Terminologie genannt Skulpturengruppe.;
10 Geschnitzten Statuen von Frauen und den jungen Mann in den westlichen anatolischen Städten erkennen.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Einführung
2 Zeit der Figuren
3 Ursprung der griechischen Skulptur
4 Erste Skulpturen
5 Frühe Archaische Kouros
6 Kuros sind ausgereift Archaic
7 Spätarchaische Kouros
8 Frühe Archaische Korea
9 Korea ist ausgereift Archaic
10 Spätarchaische Korea
11 Geneleos Gruppe
12 Siphnos Finanzministerium
13 Brankhid
14 Westanatolien Kurose und Korea
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Boardman, J., Yunan Heykeli Arkaik Dönem, İstanbul, 2001.
- Kyreleis, H.- Floren, J. – Fuchs, W (Ed.), Handbuch der Archeologie. Die Griechische Plastik, 1 Die geometrische und archaische Plastik, München, 1987.
- Boysal, Y., Arkaik Devir Heykeltıraşlığı, Ankara, 1979
- Alford, Helen Lattimore, The Seated Figure in Archaic Greek Sculpture, 1978
M. Şahin, Arkaik Çağ Heykeltıraşlığı, TUBA Açık Ders 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr