Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BÜYÜME-GELİŞME
1 Dersin Adı: BÜYÜME-GELİŞME
2 Dersin Kodu: HEM2220
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://saglikyo.uludag.edu.tr/Dersicerikleri.html
19 Dersin Amacı Öğrencilere çocukluk çağındaki büyüme ve gelişmenin izlenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlıklı çocuğun gelişimini takip eder;
2 Büyüme ve gelişme bozukluklarını tanır ve erken teşhis eder.;
3 Büyüme-gelişme ile ilgili kuram ve kavramları bilir;
4 Büyüme ve gelişmeye ilişkin sorunlarda hemşirelik yaklaşımlarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Büyüme ve Gelişmenin Tanımı ve Kavramları
2 Büyüme ve Gelişmede Genel İlkeler
3 Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler
4 Çocukluk Dönemleri
5 Fiziksel Büyüme
6 Gelişim Kuramları (Freud, Erikson)
7 Gelişim Kuramları (Piaget, Kohlberg)
8 Çocukta Psikolojik Gelişim Dönemleri ve Kişilik Gelişimi
9 Nöromotor Gelişim
10 Duyu Organlarının Gelişmesi
11 Çocukta Zeka Gelişimi
12 Bilişsel Gelişim
13 Cinsel Gelişim
14 Çocuklarda Sık Görülen Psikososyal Sorunlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Yiğit R.(2020). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
2-Çavuşoğlu H (2020). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
3-Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. baskı. Akademisyen Kitabevi.
4- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel Tıp Kitabevi
5. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 5 0 4 0 5 0 0 0 5 0 0 0 0
OK2 5 0 5 5 5 5 0 5 0 0 5 0 0 0
OK3 5 5 5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr