Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOMOTOR GELİŞİM
1 Dersin Adı: PSİKOMOTOR GELİŞİM
2 Dersin Kodu: AEB1009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şenay Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr okan gültekin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sksahin@uludag.edu.tr , 0 224 294 06 99 Uludağ Üniversitesi antrenörlük eğitimi Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İnsanın büyüme, gelişmesini incelemek ve gelişim dönemleri içinde hareket akışını açıklayabilmektir. insanın davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim ilkelerini ve motor gelişim dönemlerini açıklayabilir.;
2 Psikomotor gelişim evrelerini bilir;
3 .motor gelişim ve ilk. ve motor gelişimi etk. fak. inceleyebilirler. ·motor gelişim ve ilk. ve motor gelişimi etk. fak. inceleyebilirler. ;
4 Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin içinde bulunduğu psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır.;
5 Bir beceriyi öğretirken psikomotor gelişim alanındaki beceri sınıflandırmasından faydalanır.;
6 Sağlıklı bir psikomotor gelişim için fiziksel aktivite ve sporun öneminin farkındadır.;
7 Çocuk gelişiminde oyunun önemini bilir;
8 Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder.;
9 Hareket kategorileri, hareket eğitiminde kavramlar hakkında açıklamalarda bulunabilir.;
10 Gelişim kuramları ışığında çocuklara egzersiz programları hazırlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi.
2 Psikomotor Gelişim ve Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
3 Gelişim Kuram ve kuramcıları
4 Doğum öncesinde ve doğum sonrasında büyüme ve gelişme
5 Psikomotor Gelişimi etkileyen faktörler
6 Hareket beceri sınıflandırması
7 Motor Gelişim Modelleri
8 Psikomotor Gelişim Dönemleri (Refleksif ve ilkel hareketler dönemi)
9 Psikomotor Gelişim Dönemleri (Temel ve Spor ile ilişkili hareketler dönemi)
10 Temel Motor Becerilerin Basamakları ve Gözlemleme Planları
11 Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi
12 Algısal Motor Gelişim / Motor Gelişim ve Benlik Karamı
13 Grup Projelerinin Sunulması
14 Grup Projelerinin Sunulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. 2000c. Okul öncesi eğitim 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 159 s. , İstanbul. Türkçe
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara. Türkçe
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul. Türkçe
San Bayhan, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş., Asır Matbaası, 296 s., İstanbul. Türkçe
Sevimay, D. 1986. Okul öncesi çağı çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Bilim uzmanlığı tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Türkçe
Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, 286 s., Ankara. Türkçe
Gökmen, H., Karagül, T. ve Aşçı, F.H. 1995. Psikomotor gelişim. T.C. Başbakanlık GSGM, Eğitim Dairesi Başkanlığı, Gökçe Ofset, 95 s., Ankara. Türkçe
Özer, D. ve Özer, K. 2002. Çocuklarda motor gelişim. Geliştirilmiş 2. Baskı. Nobel Yayın Evi, 292 s., Ankara. Türkçe
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000a. Çocuk gelişimi 1. 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 152 s., İstanbul. Türkçe
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000b. Çocuk gelişimi 2. 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 131 s., İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr