YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. 3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 6-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. 7-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makale ya da bildiriyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması yoluyla hazırlayıp yayınlayarak/sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6,7 |
Alanına ilişkin bilgileri, ilgili kişilere kuram ve uygulama esasları üzerinden sunma becerisine sahip olmak. |
1,2,3 |
1 |
Alanındaki bilgi ve uygulama eksikliklerini saptamak ve bunları giderme yönünde bilimsel ölçütlere uygun çalışmalar tasarlayabilmek. |
|
1,2,5,6,7 |
Alanındaki yayın ve çalışmaları takip edecek ve yabancı uzmanlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilmek. |
|
5 |
Alanındaki yerleşik kuram ve yaklaşımların yanı sıra güncel kuramsal gelişmeleri de bilmek. |
|
1,2,5,6 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri derinlemesine irdeleme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olmak. |
|
1,2,3,4,5,6,7 |
Alanıyla ilgili olarak Türkiye'de yürütülen çalışmaları bilmek ve bunları yorumlayarak yeni görüşler geliştirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6,7 |
Alanıyla ilgili verilerin çözümlenmesinde ileri düzey istatiksel teknikleri kullanabilmek. |
|
1,5,6 |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak ayrıntılı literatür taramaları gerçekleştirebilmek. |
|
1,7 |
Psikoloji disipliniyle ilgili yerleşik etik ilke ve değerleri ülkemiz toplumsal yaşamındaki yansımaları üzerinden yorumlayabilmek; olası çelişkilere yönelik çözüm önerileri getirerek bunları uygulamaya dökebilmek. |
1,2,3 |
1,3,4 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makale ya da bildiriyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması yoluyla hazırlayıp yayınlayarak/sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
|
1,2,3,4,5,6 |
Alanına ilişkin bilgileri, ilgili kişilere kuram ve uygulama esasları üzerinden sunma becerisine sahip olmak. |
|
6 |
Alanındaki bilgi ve uygulama eksikliklerini saptamak ve bunları giderme yönünde bilimsel ölçütlere uygun çalışmalar tasarlayabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri derinlemesine irdeleme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olmak. |
1,2,3 |
|
Alanıyla ilgili verilerin çözümlenmesinde ileri düzey istatiksel teknikleri kullanabilmek. |
|
1,6 |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak ayrıntılı literatür taramaları gerçekleştirebilmek. |
1,2,3 |
1,6 |
Psikoloji disipliniyle ilgili yerleşik etik ilke ve değerleri ülkemiz toplumsal yaşamındaki yansımaları üzerinden yorumlayabilmek; olası çelişkilere yönelik çözüm önerileri getirerek bunları uygulamaya dökebilmek. |
|
2,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. 3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. 4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. 5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. 6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. 3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. 4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 5-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makale ya da bildiriyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması yoluyla hazırlayıp yayınlayarak/sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,7,8 |
Alanına ilişkin bilgileri, ilgili kişilere kuram ve uygulama esasları üzerinden sunma becerisine sahip olmak. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Alanındaki bilgi ve uygulama eksikliklerini saptamak ve bunları giderme yönünde bilimsel ölçütlere uygun çalışmalar tasarlayabilmek. |
|
3,4,5,6,7,8 |
Alanındaki yayın ve çalışmaları takip edecek ve yabancı uzmanlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilmek. |
1,2,3,4 |
1,2,7 |
Alanındaki yerleşik kuram ve yaklaşımların yanı sıra güncel kuramsal gelişmeleri de bilmek. |
|
3,7 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri derinlemesine irdeleme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olmak. |
|
3,4,5,6 |
Alanıyla ilgili olarak Türkiye'de yürütülen çalışmaları bilmek ve bunları yorumlayarak yeni görüşler geliştirebilmek. |
1,2,3,4 |
8 |
Alanıyla ilgili verilerin çözümlenmesinde ileri düzey istatiksel teknikleri kullanabilmek. |
1,2,3,4 |
2,8 |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak ayrıntılı literatür taramaları gerçekleştirebilmek. |
|
1,7,8 |
Psikoloji disipliniyle ilgili yerleşik etik ilke ve değerleri ülkemiz toplumsal yaşamındaki yansımaları üzerinden yorumlayabilmek; olası çelişkilere yönelik çözüm önerileri getirerek bunları uygulamaya dökebilmek. |
|
2,3,4,5 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makale ya da bildiriyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması yoluyla hazırlayıp yayınlayarak/sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
|
1,2,3,4,5,6,7 |
Alanına ilişkin bilgileri, ilgili kişilere kuram ve uygulama esasları üzerinden sunma becerisine sahip olmak. |
|
1,3 |
Alanındaki bilgi ve uygulama eksikliklerini saptamak ve bunları giderme yönünde bilimsel ölçütlere uygun çalışmalar tasarlayabilmek. |
|
1,2,3,4,5 |
Alanındaki yayın ve çalışmaları takip edecek ve yabancı uzmanlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilmek. |
|
3,4,5,6,7 |
Alanındaki yerleşik kuram ve yaklaşımların yanı sıra güncel kuramsal gelişmeleri de bilmek. |
|
1,2,4,5,7 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri derinlemesine irdeleme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olmak. |
|
1,2,3,4 |
Alanıyla ilgili olarak Türkiye'de yürütülen çalışmaları bilmek ve bunları yorumlayarak yeni görüşler geliştirebilmek. |
|
2,3,5,7 |
Alanıyla ilgili verilerin çözümlenmesinde ileri düzey istatiksel teknikleri kullanabilmek. |
|
4,6,7 |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak ayrıntılı literatür taramaları gerçekleştirebilmek. |
|
1,2,3,4,5,6,7, |
Psikoloji disipliniyle ilgili yerleşik etik ilke ve değerleri ülkemiz toplumsal yaşamındaki yansımaları üzerinden yorumlayabilmek; olası çelişkilere yönelik çözüm önerileri getirerek bunları uygulamaya dökebilmek. |
|
2,3,6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. 4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|