Türkçe English Curriculum Key Learning Outcomes
Doctor of Nursing Program
General Description
1
Brief History
Nursing Second Cycle(Master Degree) program has started in 2015 as a part of the Institute of Health Sciences. Our program aims at helping its students, who wants to be academic researchers, or develop themselves to gain a scientific understanding, occupational knowledge, skills, and qualifications.
2
Qualification Awarded
Candidates receive PhD degree in Nursing after succesfully compleate the program.
3
Level of Qualification
Third Cycle
4
Specific Admission Requirements
Students with Msc degree on nursing are eligible to apply to PhD program
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
7
Profile of The Programme
8
Key Learning Outcomes & Classified & Comparative
SKILLS Cognitive - Practical
KNOWLEDGE Theoretical - Conceptual
COMPETENCES Field Specific Competence
COMPETENCES Competence to Work Independently and Take Responsibility
COMPETENCES Communication and Social Competence
COMPETENCES Learning Competence
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
5-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
6-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2,3,4 3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,2,3,4
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1,2,3 1,2,3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 2,3
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3 2,3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1,2,3 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1,2 3
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1 1,3
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
4-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
5-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 2
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1 2
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 2
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 2 1
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1,2 1
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1,2,3
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,3 1,2,6
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 2,3,6
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 3
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 4
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 2 3,8
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1 3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 2,3 3,7
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 3 2,8
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 2 1,3,5,7
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 3,
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 3 3
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1 1
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,2 1
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 2 1

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka
2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 3 3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1,3 3
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 3 2,3
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 2 2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2 1,3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 2 3
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1 1,2
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 2,3 5,6
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1,2 2,3,7
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1,2 4
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1 1,3
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1,2 7
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1,3,4
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1 1,3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,3
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1,2
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 2,3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1 2,3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1 1,3

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
The nurses who have done their master degrees in nursing can work as manager or clinical nurse, , school nurse, academic staff and project leader in nursing
10
Access to Further Studies
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
12
Graduation Requirements
13
Mode of Study
Full-Time
14
Address and Contact Details
Prof. Dr. Neriman Akansel
Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı
tel no: (90)224 29 42 456
nakansel@uludag.edu.tr
15
Facilities
There are 4 Professor, 5 Associate Professors and 7 Assistant Professors are employed in the department, total of 14 faculty.
1. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SAB 6001 BIOSTATISTICS Compulsory 2 2 0 5
SAB6003 TRANSFERABLE SKILLS Compulsory 3 0 0 5
SHE6003 EVIDENCE BASED CARE Compulsory 2 0 0 4
SHE6063 ADVANCED RESEARCH METHODS Compulsory 2 0 0 3
SHE6191 THESIS CONSULTING I Compulsory 0 1 0 1
Click to choose optional courses. 12
Total 30
2. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SAB 6002 BIOSTATISTICS Compulsory 2 2 0 5
SHE6002 HEALTH ASSESMENT Compulsory 2 0 0 7
SHE6004 WRITING AND PUBLISHING AN ACADEMIC ARTICLE Compulsory 2 0 0 6
SHE6072 SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES IN NURSING, RESEARCH AND PUBLISHING THICS Compulsory 2 0 0 3
SHE6172 SEMINAR Compulsory 0 2 0 5
SHE6192 THESIS CONSULTING II Compulsory 0 1 0 1
Click to choose optional courses. 3
Total 30
3. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6183 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS III Compulsory 4 0 0 5
SHE6193 THESIS CONSULTING III Compulsory 0 1 0 10
YET6177 PROFICIENCY EXAM Compulsory 0 0 0 15
Total 30
4. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6184 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS IV Compulsory 4 0 0 5
SHE6194 THESIS CONSULTANTS IV Compulsory 0 1 0 25
Total 30
5. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6185 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS V Compulsory 4 0 0 5
SHE6195 THESIS CONSULTING V Compulsory 0 1 0 25
Total 30
6. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6186 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS VI Compulsory 4 0 0 5
SHE6196 THESIS CONSULTING VI Compulsory 0 1 0 25
Total 30
7. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6187 PHD SPECIALISED FIELD COURSE VII Compulsory 4 0 0 5
SHE6197 THESIS CONSULTING VII Compulsory 0 1 0 25
Total 30
8. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6188 PHD SPECIALISED FIELD COURSE VIII Compulsory 4 0 0 5
SHE6198 THESIS CONSULTING VIII Compulsory 0 1 0 25
Total 30
1. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SAB6005 PROFESSIONAL ENGLISH FOR HEALTH SCIENCES Optional 2 0 0 3
SAB6007 RESEARCH PROJECT PREPARATION AND PRESENTATION TECHNIQUES Optional 2 0 0 3
SHE6005 FREQUENTLY USED MODEL AND THEORIES IN PEDIATRIC NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6007 CARE IN SPECIAL CASES WITH CASE STUDIES IN CHILDREN Optional 2 2 0 4
SHE6009 ADOLESCNET CARE Optional 2 2 0 4
SHE6011 PAIN MANAGEMENT IN CHILDREN Optional 2 2 0 4
SHE6013 DISABLED CHILDREN AND APPROACH TO FAMILY Optional 2 2 0 4
SHE6015 MEDICAL NURSING WITH CASE STUDIES I Optional 2 2 0 4
SHE6017 MEDICAL NURSING WITH SIMULATION PRACTICES I Optional 2 2 0 4
SHE6019 CURRENT APPROACHES IN ONCOLOGY NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6021 CURRENT APPROACHES IN ENDOCRINOLOGY NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6023 CURRENT APPROACHES IN MEDICAL INTENSIVE CARE NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6025 CARE OF THE SURGICAL PATIENT WITH CASE STUDIES I Optional 2 2 0 4
SHE6027 TECHNOLOGIC AND SCIENTIFIC DEVELOPMENTS IN SURGICAL NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6029 EVIDENCE BASED PRACTICES IN SURGICAL NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6031 SPECIALIZED OPERATING ROOMS Optional 2 2 0 4
SHE6033 APPLICATION OF THE NURSING MODELS TO SURGICAL NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6035 NUTRITIONAL BASICS IN SURGICAL PATIENT Optional 2 2 0 4
SHE6037 PLASTIC SURGERY NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6039 MENTAL HEALTH AND PSYCHIATRIC NURSING I Optional 2 2 0 4
SHE6041 THEORIES AND PRACTICES IN MENTAL HEALTH AND PSYCHIATRIC NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6043 ADVANCED CHILD AND ADOLESCENT MENTAL HEALTH DISEASES NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6045 FAMILY DYNAMICS AND PSYCHIATRIC NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6047 CONSULTATION AND LIAISON PSYCHIATRY NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6049 CURRENT APPROACHES IN PUBLIC HEALTH Optional 2 2 0 4
SHE6051 PUBLIC HEALTH NURSING IN CHRONIC DISEASE Optional 2 2 0 4
SHE6053 ENVIRONMENTAL HEALTH AND PUBLIC HEALTH NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6055 FAMILY AND PUBLIC HEALTH Optional 2 2 0 4
SHE6057 PUBLIC NUTRITION AND PUBLIC HEALTH NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6059 OCUUPATIIONAL HEALTH NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6061 HEALTH DYNAMICS Optional 2 2 0 4
SHE6065 EVIDENCE BASED PRACTICE IN INTERNAL MEDICINE NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6067 CHILDREN'S RIGHTS AND HEALTH POLICIES Optional 2 2 0 4
SHE6069 NURSING MANAGEMENT IN INFLAMMATORY DISEASES Optional 2 2 0 4
SHE6071 CURRENT APPROACHES IN GERIATRIC NURSING Optional 2 2 0 4
SHE6181 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS I Optional 4 0 0 5
2. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
SHE6006 PEREVENTING AND DEVELOPING CHILD HEALTH Optional 2 2 0 3
SHE6008 EMERGENCY NURSING APPROACHES IN CHILD CARE Optional 2 2 0 3
SHE6010 CHILD ONCOLOGY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6012 COMMUNICATION IN PEDIATRIC NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6014 CARE OF THE NEWBORN Optional 2 2 0 3
SHE6016 MEDICAL NURSING WITH SIMULATION PRACTICES II Optional 2 2 0 3
SHE6018 SIMULATION PARACTICES IN MEDICAL EMERGENCIES Optional 2 2 0 3
SHE6020 PALLATIVE CARE IN CHRONIC DISEASES Optional 2 2 0 3
SHE6022 CURRENT APPROACHES IN CARDIOLOGY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6024 CURRENT APPROACHES IN NEPHROLOGY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6026 CARE OF THE SURGICAL PATIENT WITH CASE STUDIES II Optional 2 2 0 3
SHE6028 TRAUMAS AND EMERGENCY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6030 PAIN IN SPESIFIC CONDITIONS AND NURSING APPROACH Optional 2 2 0 3
SHE6032 NURSING CARE OF THE SURGICAL PATIENT WITH SIMULATION PRACTICES II Optional 2 2 0 3
SHE6034 NEW DEVELOPMENTS IN CANCER SURGERY AND NURSING CARE Optional 2 2 0 3
SHE6036 NEUROSURGICAL NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6038 TEAMWORK IN SURGERY AND CRITICAL THINKING Optional 2 2 0 3
SHE6040 MENTAL HEALTH AND PSYCHIATRIC NURSING II Optional 2 2 0 3
SHE6042 PHYLOSOPHY AND PRACTICES IN PSYCHIATRIC NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6048 THERAPOTIC INTERVENTIONS IN PSYCHIATRIC NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6050 MENTAL HEALTH OF THE PUBLIC AND SOCIAL PSYCHIATRY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6052 CURRENT APPROACHES IN PUBLIC HEALTH II Optional 2 2 0 3
SHE6054 HEALTH EDUCATION METHODS AND PRINCIPLES Optional 2 2 0 3
SHE6056 CONCEPT OF GENDER AND IMPACT ON HEALTH Optional 2 2 0 3
SHE6058 EPIDEMIOLOGY OF CONTAGIOUS DISEASES Optional 2 2 0 3
SHE6060 DEVELOPING HEALTH OF ELDERLY Optional 2 2 0 3
SHE6062 USING TECHNOLOGYAND INFORMATION SYSTEMS IN INTERNAL MEDICINE NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6064 PATIENT SAFETY IN CHILDREN Optional 2 2 0 3
SHE6066 TRANSCULTURAL NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6068 CURRENT APPROACHES IN ROMATOLOGY NURSING Optional 2 2 0 3
SHE6070 SYMPTOM MANAGEMENT IN CHRONIC DISEASES Optional 2 2 0 3
SHE6182 ADVANCED TOPICS IN PHD THESIS II Optional 4 0 0 5
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr