Türkçe English Curriculum Key Learning Outcomes
Doctor of Nursing Program
General Description
1
Brief History
Nursing Second Cycle(Master Degree) program has started in 2015 as a part of the Institute of Health Sciences. Our program aims at helping its students, who wants to be academic researchers, or develop themselves to gain a scientific understanding, occupational knowledge, skills, and qualifications.
2
Qualification Awarded
Candidates receive PhD degree in Nursing after succesfully compleate the program.
3
Level of Qualification
Third Cycle
4
Specific Admission Requirements
Students with Msc degree on nursing are eligible to apply to PhD program
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
7
Profile of The Programme
8
Key Learning Outcomes & Classified & Comparative
SKILLS Cognitive - Practical
KNOWLEDGE Theoretical - Conceptual
COMPETENCES Field Specific Competence
COMPETENCES Competence to Work Independently and Take Responsibility
COMPETENCES Communication and Social Competence
COMPETENCES Learning Competence
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2,3,4 3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,2,3,4
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1,2,3 1,2,3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 2,3
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3 2,3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1,2,3 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1,2 3
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1 1,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
5-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
6-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 2
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1 2
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 2
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 2 1
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
4-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
5-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1,2,3
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,3 1,2,6
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 2,3,6
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 3
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 4
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 2 3,8
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1 3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 2,3 3,7
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 3 2,8
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 2 1,3,5,7
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 3,
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka
2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 3 3
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1 1
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,2 1
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 2 1
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 3 3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1,3 3
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkelere uygun davranır. 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 3 2,3
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 2 2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1,2 1,3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 2 3
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1 1,2
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 2,3 5,6
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1,2 2,3,7
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1,2 4
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1 1,3
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1,2 7
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası problem çözümünde liderlik becerilerini kullanır. 1
Alanındaki güncel ve özgün bilgilerini kullanarak özgün düşünce geliştirir ve bilimsel araştırmalar yapar ve bilime katkı sağlar. 1 1,3
Alanı ile ilgili akademik çalışmaları planlama , uygulama ve yayınlama becerisine sahiptir. 1,3
Alanı ile ilgili bilimsel makaleleri, bilimsel bilgiyi analiz edebilir. 1,2
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü iletişim kurabilir, alanındaki yayınları takip edebilir. 2,3
Farklı disiplinler ile etkili iletişim kurar, ekip çalışmasını sürdürür ve analiz/ sentez yeteneğini sorun çözmede kullanır. 1
Hemşirelik alanındaki bilgi ve uygulamalarını uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1 2,3
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinik uyulamaya aktarılması için çaba sarf eder. 1
Sağlık ekibi içindeki rol tanımına uygun olarak klinik karar verme süreçlerinde yer alır. 1
Ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarmada yaşam boyu öğrenmeyi kullanır. 1 1,3
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
The nurses who have done their master degrees in nursing can work as manager or clinical nurse, , school nurse, academic staff and project leader in nursing
10
Access to Further Studies
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
12
Graduation Requirements
13
Mode of Study
Full-Time
14
Address and Contact Details
Prof. Dr. Neriman Akansel
Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı
tel no: (90)224 29 42 456
nakansel@uludag.edu.tr
15
Facilities
There are 4 Professor, 5 Associate Professors and 7 Assistant Professors are employed in the department, total of 14 faculty.
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr