YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
İleri anadal eğitimi yoluyla öğrencilerin kendi dalları ile ilgili olarak (çalgı, ses, kuram) repertuvar oluşturma, seslendirme becerileri kapsamında ileri düzeyde davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İleri düzeyde oda müziği eserleri yoluyla repertuvar oluşturabilme, seslendirebilme, yorumlayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İnsanda sesin oluşumu evresi, ses sistemi ve buna bağlı olarak yaş gruplarına göre ses eğitimi konularında ileri düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip olabilme, uygulamalı örnekler ile davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Klavyeli çalgı teknikleri konusunda beceri ve tutum geliştirebilme; okul çalgılarının kullanımı ve öğretimine ilişkin düzenlemeler, uygulamalar yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müziğin bireysel, sosyal ve kültürel düzeyde psikolojik süreçlerle ilişkisi ve estetik kavramlardan yola çıkarak müzik eserlerinin yapısına ve anlamına ilişkin çözümlemeler ile müzik sanatına özgü anlatım dilinin tekseslilik ve çokseslilik doğrultusunda oluşum ve gelişim süreçleriyle ilgili bilgi ve donanıma sahip olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müzik Eğitimi alanına yönelik yönetim kurullarında kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müzik eğitiminde kullanılan yaklaşımlardan Kodaly ve Orff yaklaşımları ile kapsamlı uygulamalar yapabilme, müzik eğitimi ve sorunlarına yönelik bakış açısı geliştirerek çözüm üretebilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müziksel işitme alanına ilişkin yatay ve dikey çoksesli ezgi dikte çalışmaları yapabilme, poliritmik yapıları tanıma, eser çözümleme, deşifre, solfej ve müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Nicel ve nitel araştırma alanlarına ilişkin belirlenen problemleri uygun yöntem ve tekniklerle araştırabilme ve çözüm getirebilme, raporlaştırabilme, sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Piyano çalma tekniklerini orta ve ileri düzeyleri ile pedagojik temeller üzerinde geliştirilen uygulamalar üzerinde bilgi sahibi olma, örneklendirebilme ve günümüz yaklaşımlarıyla yorumlayıp uygulayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Geleneksel müziklerimizin sözel ve çalgısal türlerini tanıyarak kuramsal ve uygulamaları çalışmaları yapabilme, tarihsel süreçte yer alan kuramsal kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme. Ayrıca benzer ve farklı özelliklere sahip dünya müziklerini tarama ve çözümleme yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelişim ve öğrenmenin bilimsel temelleri ile ileride yapılacak öğretim çalışmalarında gerekli eğitim, öğretim bilgi ve becerileri kazanabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Geleneksel müziklerimizin sözel ve çalgısal türlerini tanıyarak kuramsal ve uygulamaları çalışmaları yapabilme, tarihsel süreçte yer alan kuramsal kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme. Ayrıca benzer ve farklı özelliklere sahip dünya müziklerini tarama ve çözümleme yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Gelişim ve öğrenmenin bilimsel temelleri ile ileride yapılacak öğretim çalışmalarında gerekli eğitim, öğretim bilgi ve becerileri kazanabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İleri anadal eğitimi yoluyla öğrencilerin kendi dalları ile ilgili olarak (çalgı, ses, kuram) repertuvar oluşturma, seslendirme becerileri kapsamında ileri düzeyde davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İleri düzeyde oda müziği eserleri yoluyla repertuvar oluşturabilme, seslendirebilme, yorumlayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İnsanda sesin oluşumu evresi, ses sistemi ve buna bağlı olarak yaş gruplarına göre ses eğitimi konularında ileri düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip olabilme, uygulamalı örnekler ile davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Klavyeli çalgı teknikleri konusunda beceri ve tutum geliştirebilme; okul çalgılarının kullanımı ve öğretimine ilişkin düzenlemeler, uygulamalar yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müziğin bireysel, sosyal ve kültürel düzeyde psikolojik süreçlerle ilişkisi ve estetik kavramlardan yola çıkarak müzik eserlerinin yapısına ve anlamına ilişkin çözümlemeler ile müzik sanatına özgü anlatım dilinin tekseslilik ve çokseslilik doğrultusunda oluşum ve gelişim süreçleriyle ilgili bilgi ve donanıma sahip olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müzik Eğitimi alanına yönelik yönetim kurullarında kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müzik eğitiminde kullanılan yaklaşımlardan Kodaly ve Orff yaklaşımları ile kapsamlı uygulamalar yapabilme, müzik eğitimi ve sorunlarına yönelik bakış açısı geliştirerek çözüm üretebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müziksel işitme alanına ilişkin yatay ve dikey çoksesli ezgi dikte çalışmaları yapabilme, poliritmik yapıları tanıma, eser çözümleme, deşifre, solfej ve müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Nicel ve nitel araştırma alanlarına ilişkin belirlenen problemleri uygun yöntem ve tekniklerle araştırabilme ve çözüm getirebilme, raporlaştırabilme, sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Piyano çalma tekniklerini orta ve ileri düzeyleri ile pedagojik temeller üzerinde geliştirilen uygulamalar üzerinde bilgi sahibi olma, örneklendirebilme ve günümüz yaklaşımlarıyla yorumlayıp uygulayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
Geleneksel müziklerimizin sözel ve çalgısal türlerini tanıyarak kuramsal ve uygulamaları çalışmaları yapabilme, tarihsel süreçte yer alan kuramsal kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme. Ayrıca benzer ve farklı özelliklere sahip dünya müziklerini tarama ve çözümleme yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Gelişim ve öğrenmenin bilimsel temelleri ile ileride yapılacak öğretim çalışmalarında gerekli eğitim, öğretim bilgi ve becerileri kazanabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İleri anadal eğitimi yoluyla öğrencilerin kendi dalları ile ilgili olarak (çalgı, ses, kuram) repertuvar oluşturma, seslendirme becerileri kapsamında ileri düzeyde davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,4 |
İleri düzeyde oda müziği eserleri yoluyla repertuvar oluşturabilme, seslendirebilme, yorumlayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İnsanda sesin oluşumu evresi, ses sistemi ve buna bağlı olarak yaş gruplarına göre ses eğitimi konularında ileri düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip olabilme, uygulamalı örnekler ile davranış geliştirebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Klavyeli çalgı teknikleri konusunda beceri ve tutum geliştirebilme; okul çalgılarının kullanımı ve öğretimine ilişkin düzenlemeler, uygulamalar yapabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müziğin bireysel, sosyal ve kültürel düzeyde psikolojik süreçlerle ilişkisi ve estetik kavramlardan yola çıkarak müzik eserlerinin yapısına ve anlamına ilişkin çözümlemeler ile müzik sanatına özgü anlatım dilinin tekseslilik ve çokseslilik doğrultusunda oluşum ve gelişim süreçleriyle ilgili bilgi ve donanıma sahip olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müzik Eğitimi alanına yönelik yönetim kurullarında kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müzik eğitiminde kullanılan yaklaşımlardan Kodaly ve Orff yaklaşımları ile kapsamlı uygulamalar yapabilme, müzik eğitimi ve sorunlarına yönelik bakış açısı geliştirerek çözüm üretebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müziksel işitme alanına ilişkin yatay ve dikey çoksesli ezgi dikte çalışmaları yapabilme, poliritmik yapıları tanıma, eser çözümleme, deşifre, solfej ve müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Nicel ve nitel araştırma alanlarına ilişkin belirlenen problemleri uygun yöntem ve tekniklerle araştırabilme ve çözüm getirebilme, raporlaştırabilme, sunabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Piyano çalma tekniklerini orta ve ileri düzeyleri ile pedagojik temeller üzerinde geliştirilen uygulamalar üzerinde bilgi sahibi olma, örneklendirebilme ve günümüz yaklaşımlarıyla yorumlayıp uygulayabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
Geleneksel müziklerimizin sözel ve çalgısal türlerini tanıyarak kuramsal ve uygulamaları çalışmaları yapabilme, tarihsel süreçte yer alan kuramsal kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme. Ayrıca benzer ve farklı özelliklere sahip dünya müziklerini tarama ve çözümleme yapabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Gelişim ve öğrenmenin bilimsel temelleri ile ileride yapılacak öğretim çalışmalarında gerekli eğitim, öğretim bilgi ve becerileri kazanabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
İleri anadal eğitimi yoluyla öğrencilerin kendi dalları ile ilgili olarak (çalgı, ses, kuram) repertuvar oluşturma, seslendirme becerileri kapsamında ileri düzeyde davranış geliştirebilme. |
1 |
1,2,3,4 |
İleri düzeyde oda müziği eserleri yoluyla repertuvar oluşturabilme, seslendirebilme, yorumlayabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
İnsanda sesin oluşumu evresi, ses sistemi ve buna bağlı olarak yaş gruplarına göre ses eğitimi konularında ileri düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip olabilme, uygulamalı örnekler ile davranış geliştirebilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Klavyeli çalgı teknikleri konusunda beceri ve tutum geliştirebilme; okul çalgılarının kullanımı ve öğretimine ilişkin düzenlemeler, uygulamalar yapabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Müziğin bireysel, sosyal ve kültürel düzeyde psikolojik süreçlerle ilişkisi ve estetik kavramlardan yola çıkarak müzik eserlerinin yapısına ve anlamına ilişkin çözümlemeler ile müzik sanatına özgü anlatım dilinin tekseslilik ve çokseslilik doğrultusunda oluşum ve gelişim süreçleriyle ilgili bilgi ve donanıma sahip olabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Müzik Eğitimi alanına yönelik yönetim kurullarında kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile sunabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Müzik eğitiminde kullanılan yaklaşımlardan Kodaly ve Orff yaklaşımları ile kapsamlı uygulamalar yapabilme, müzik eğitimi ve sorunlarına yönelik bakış açısı geliştirerek çözüm üretebilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Müziksel işitme alanına ilişkin yatay ve dikey çoksesli ezgi dikte çalışmaları yapabilme, poliritmik yapıları tanıma, eser çözümleme, deşifre, solfej ve müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Nicel ve nitel araştırma alanlarına ilişkin belirlenen problemleri uygun yöntem ve tekniklerle araştırabilme ve çözüm getirebilme, raporlaştırabilme, sunabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
Piyano çalma tekniklerini orta ve ileri düzeyleri ile pedagojik temeller üzerinde geliştirilen uygulamalar üzerinde bilgi sahibi olma, örneklendirebilme ve günümüz yaklaşımlarıyla yorumlayıp uygulayabilme. |
1 |
1,2,3,4 |
|