YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Meyve ve sebzeleri yetiştirir, pazarlar ve depolar. |
1,2 |
|
Meyve ve sebze fidan ve fidesini çoğaltır, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. |
3 |
|
Sulama metodları, toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. |
1,2 |
|
Tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. |
2,3 |
|
Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. |
4 |
|
Çevre sorunlarına duyarlı, doğal ve kültürel kaynakları koruyan çevre bilincine sahip olurlar. |
3,4 |
|
Üretim projeleri hazırlar, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. |
2,3 |
|
İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olup, orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir. |
2,3 |
|
Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. |
3,4 |
|
Bitkilerde organik maddelerin biyosentezi ve depolanması, solunum, büyüme ve gelişme olayları, bitki-su ilişkileri, iklim- toprak ve bitki ilişkileri, çevre sorunları konuları ve organik tarım konularında temel bilgiye sahip olur. |
1,3 |
|
Meyve ve Sebzelerin bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. |
1,4 |
|
Yabancı ot, hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini yapar. |
2,4 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Sulama metodları, toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. |
1 |
|
Yabancı ot, hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini yapar. |
1,2 |
|
Meyve ve sebze fidan ve fidesini çoğaltır, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. |
1 |
|
Meyve ve sebzeleri yetiştirir, pazarlar ve depolar. |
2 |
|
Üretim projeleri hazırlar, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. |
2 |
|
Çevre sorunlarına duyarlı, doğal ve kültürel kaynakları koruyan çevre bilincine sahip olurlar. |
1,2 |
|
İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olup, orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir. |
1 |
|
Meyve ve Sebzelerin bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. |
1 |
|
Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. |
2 |
|
Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. |
1 |
|
Tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. |
1 |
|
Bitkilerde organik maddelerin biyosentezi ve depolanması, solunum, büyüme ve gelişme olayları, bitki-su ilişkileri, iklim- toprak ve bitki ilişkileri, çevre sorunları konuları ve organik tarım konularında temel bilgiye sahip olur. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olup, orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir. |
1,2,4 |
|
Meyve ve sebze fidan ve fidesini çoğaltır, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. |
1,2 |
|
Sulama metodları, toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. |
1,2,4 |
|
Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. |
1 |
|
Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. |
3 |
|
Yabancı ot, hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini yapar. |
1,3 |
|
Bitkilerde organik maddelerin biyosentezi ve depolanması, solunum, büyüme ve gelişme olayları, bitki-su ilişkileri, iklim- toprak ve bitki ilişkileri, çevre sorunları konuları ve organik tarım konularında temel bilgiye sahip olur. |
1,4 |
|
Tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. |
3,4 |
|
Üretim projeleri hazırlar, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. |
2 |
|
Meyve ve Sebzelerin bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. |
2,4 |
|
Meyve ve sebzeleri yetiştirir, pazarlar ve depolar. |
1,3,4 |
|
Çevre sorunlarına duyarlı, doğal ve kültürel kaynakları koruyan çevre bilincine sahip olurlar. |
1,3,4 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. |
1,2 |
|
Bitkilerde organik maddelerin biyosentezi ve depolanması, solunum, büyüme ve gelişme olayları, bitki-su ilişkileri, iklim- toprak ve bitki ilişkileri, çevre sorunları konuları ve organik tarım konularında temel bilgiye sahip olur. |
2 |
|
Meyve ve sebze fidan ve fidesini çoğaltır, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. |
1 |
|
Üretim projeleri hazırlar, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. |
1,2 |
|
İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olup, orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir. |
2 |
|
Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. |
2 |
|
Yabancı ot, hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini yapar. |
1 |
|
Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. |
2 |
|
Çevre sorunlarına duyarlı, doğal ve kültürel kaynakları koruyan çevre bilincine sahip olurlar. |
2 |
|
Meyve ve sebzeleri yetiştirir, pazarlar ve depolar. |
1 |
|
Meyve ve Sebzelerin bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. |
1,2 |
|
Sulama metodları, toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
|