YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Girişimci, cesur kararlar alabilen ve bunları uygulayabilen fertler yetiştirebilmeyi sağlayabilecek çağdaş bir eğitim uygulamak |
1,2 |
1,2,3 |
Mesleki eğitimin, gelişen teknolojiye bağlı olarak sürekli gelişme göstereceğini, bu değişiklikleri ve gelişmeleri zamanında takip ederek mevcut bilgilerini yenilemesi gerektiği konularında kendini geliştirme becerisini aşılamak |
1,2 |
1,3,4 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve bilimsel formasyona sahip takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluklar alabilmek |
2 |
2,3 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2 |
1,2,3,4 |
Tarım alet ve makinelerinin ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu saptamak ve denemeler yapmak |
1,2 |
1,2,3,4 |
Tarım makineleri biliminin temel kavramlarını ve anlama becerisini kazanmak |
1 |
1,4 |
Tarım makinelerinin kullanımı, imalatı, geliştirilmesi gibi konularda araştırma yapmak |
1 |
1 |
Tarımın mekanizasyonu ile ilgili konularında problemi görme, anlama, çözüm önerileri getirme ve çözme yeteneği kazanmak |
1,2 |
1,2,4 |
Teknik sorunların pratik çözümleri için teorik olarak aldığı eğitimleri uygulayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak |
1,2 |
1,2,3,4 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin ve doğru kullanabilmek |
2 |
2,3 |
Yeni tarım alet ve makinelerini imal etmek ya da varolan makineleri geliştirmek |
1,2 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Girişimci, cesur kararlar alabilen ve bunları uygulayabilen fertler yetiştirebilmeyi sağlayabilecek çağdaş bir eğitim uygulamak |
1,2 |
1,2 |
Mesleki eğitimin, gelişen teknolojiye bağlı olarak sürekli gelişme göstereceğini, bu değişiklikleri ve gelişmeleri zamanında takip ederek mevcut bilgilerini yenilemesi gerektiği konularında kendini geliştirme becerisini aşılamak |
1,2 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve bilimsel formasyona sahip takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluklar alabilmek |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Tarım alet ve makinelerinin ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu saptamak ve denemeler yapmak |
1,2 |
1 |
Tarım makineleri biliminin temel kavramlarını ve anlama becerisini kazanmak |
1,2 |
1 |
Tarım makinelerinin kullanımı, imalatı, geliştirilmesi gibi konularda araştırma yapmak |
1,2,3 |
1,2 |
Tarımın mekanizasyonu ile ilgili konularında problemi görme, anlama, çözüm önerileri getirme ve çözme yeteneği kazanmak |
1,2,3 |
1,2 |
Teknik sorunların pratik çözümleri için teorik olarak aldığı eğitimleri uygulayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak |
1,2 |
1 |
Yeni tarım alet ve makinelerini imal etmek ya da varolan makineleri geliştirmek |
1,2,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Girişimci, cesur kararlar alabilen ve bunları uygulayabilen fertler yetiştirebilmeyi sağlayabilecek çağdaş bir eğitim uygulamak |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
Mesleki eğitimin, gelişen teknolojiye bağlı olarak sürekli gelişme göstereceğini, bu değişiklikleri ve gelişmeleri zamanında takip ederek mevcut bilgilerini yenilemesi gerektiği konularında kendini geliştirme becerisini aşılamak |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve bilimsel formasyona sahip takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluklar alabilmek |
2 |
1,2 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
2,4 |
1,2,4 |
Tarım alet ve makinelerinin ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu saptamak ve denemeler yapmak |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
Tarım makineleri biliminin temel kavramlarını ve anlama becerisini kazanmak |
4 |
1,4 |
Tarımın mekanizasyonu ile ilgili konularında problemi görme, anlama, çözüm önerileri getirme ve çözme yeteneği kazanmak |
4 |
1,4 |
Teknik sorunların pratik çözümleri için teorik olarak aldığı eğitimleri uygulayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin ve doğru kullanabilmek |
3,4 |
3,4 |
Yeni tarım alet ve makinelerini imal etmek ya da varolan makineleri geliştirmek |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Girişimci, cesur kararlar alabilen ve bunları uygulayabilen fertler yetiştirebilmeyi sağlayabilecek çağdaş bir eğitim uygulamak |
1,2,3 |
1,2 |
Mesleki eğitimin, gelişen teknolojiye bağlı olarak sürekli gelişme göstereceğini, bu değişiklikleri ve gelişmeleri zamanında takip ederek mevcut bilgilerini yenilemesi gerektiği konularında kendini geliştirme becerisini aşılamak |
1,2,3 |
1,2 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve bilimsel formasyona sahip takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluklar alabilmek |
1,3 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Tarım alet ve makinelerinin ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu saptamak ve denemeler yapmak |
1,3 |
1,2 |
Tarım makineleri biliminin temel kavramlarını ve anlama becerisini kazanmak |
1,3 |
1,2 |
Tarım makinelerinin kullanımı, imalatı, geliştirilmesi gibi konularda araştırma yapmak |
1,2 |
2 |
Tarımın mekanizasyonu ile ilgili konularında problemi görme, anlama, çözüm önerileri getirme ve çözme yeteneği kazanmak |
1,3 |
1,2 |
Teknik sorunların pratik çözümleri için teorik olarak aldığı eğitimleri uygulayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak |
1,3 |
1,2 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin ve doğru kullanabilmek |
2,3 |
1 |
Yeni tarım alet ve makinelerini imal etmek ya da varolan makineleri geliştirmek |
1,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
|