YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Algılayıcıları tanımak ve algılayıcı tabanlı sistemlerin kurulumunu yapmak. Sistem analizi ve ürün tasarımını yapmak. |
1 |
|
Analog, sayısal ve güç elektroniği devrelerini anlama ve kurma becerisini kazanır. |
1 |
|
Bilgisayar destekli proje tasarımı yapma becerisini kazanır. |
1 |
|
Elektrik enerji üretim, iletim ve dağıtım sistemlerinin analizini ve kurulu-munu yapma becerisi kazanır. |
1 |
|
Elektrik makinelerinin kurulumu becerisini kazanır. |
1 |
|
Elektrik temel kavramlarını bilir. Doğru ve alternatif akım devrelerini kurar, ölçme ve hesaplama becerisi kazanır. |
1 |
|
Elektrik tesisat planlarını çizer ve uygulamalarını yapar. |
1 |
|
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım, onarım ve kurulum becerisi kazanır. |
1 |
|
Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumunu, bakım ve onarımını yapma becerisini kazanır. |
1 |
|
Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kurulumunu yapma becerisi kazanır. |
1 |
|
Mesleki, toplumsal etik değerlere sahip, iş güvenliği, işçi sağlığı konularında donanımlı olmak ve takım çalışması içinde yer alabilmek. |
1,2 |
1 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilme, teknik konularda yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Algılayıcıları tanımak ve algılayıcı tabanlı sistemlerin kurulumunu yapmak. Sistem analizi ve ürün tasarımını yapmak. |
1,2,3 |
1 |
Analog, sayısal ve güç elektroniği devrelerini anlama ve kurma becerisini kazanır. |
1,2 |
1 |
Bilgisayar destekli proje tasarımı yapma becerisini kazanır. |
1,2 |
1 |
Elektrik enerji üretim, iletim ve dağıtım sistemlerinin analizini ve kurulu-munu yapma becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Elektrik makinelerinin kurulumu becerisini kazanır. |
1,2 |
1 |
Elektrik temel kavramlarını bilir. Doğru ve alternatif akım devrelerini kurar, ölçme ve hesaplama becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Elektrik tesisat planlarını çizer ve uygulamalarını yapar. |
1,2 |
1 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım, onarım ve kurulum becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumunu, bakım ve onarımını yapma becerisini kazanır. |
1,2 |
1 |
Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kurulumunu yapma becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere sahip, iş güvenliği, işçi sağlığı konularında donanımlı olmak ve takım çalışması içinde yer alabilmek. |
1,2,3 |
1 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilme, teknik konularda yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1,2,3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Algılayıcıları tanımak ve algılayıcı tabanlı sistemlerin kurulumunu yapmak. Sistem analizi ve ürün tasarımını yapmak. |
1,2,4 |
1,2,3 |
Analog, sayısal ve güç elektroniği devrelerini anlama ve kurma becerisini kazanır. |
1,2 |
2 |
Bilgisayar destekli proje tasarımı yapma becerisini kazanır. |
2,4 |
1,3 |
Elektrik enerji üretim, iletim ve dağıtım sistemlerinin analizini ve kurulu-munu yapma becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Elektrik makinelerinin kurulumu becerisini kazanır. |
2 |
|
Elektrik temel kavramlarını bilir. Doğru ve alternatif akım devrelerini kurar, ölçme ve hesaplama becerisi kazanır. |
2 |
|
Elektrik tesisat planlarını çizer ve uygulamalarını yapar. |
2 |
1,3 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım, onarım ve kurulum becerisi kazanır. |
1,2 |
2 |
Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumunu, bakım ve onarımını yapma becerisini kazanır. |
2,4 |
1,2 |
Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kurulumunu yapma becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere sahip, iş güvenliği, işçi sağlığı konularında donanımlı olmak ve takım çalışması içinde yer alabilmek. |
1,2 |
1 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilme, teknik konularda yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1,2,3,4 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3-Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Algılayıcıları tanımak ve algılayıcı tabanlı sistemlerin kurulumunu yapmak. Sistem analizi ve ürün tasarımını yapmak. |
1,2,3 |
1,2 |
Analog, sayısal ve güç elektroniği devrelerini anlama ve kurma becerisini kazanır. |
1,3 |
1,2 |
Bilgisayar destekli proje tasarımı yapma becerisini kazanır. |
1,3 |
1,2 |
Elektrik enerji üretim, iletim ve dağıtım sistemlerinin analizini ve kurulu-munu yapma becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Elektrik makinelerinin kurulumu becerisini kazanır. |
1,3 |
1,2 |
Elektrik temel kavramlarını bilir. Doğru ve alternatif akım devrelerini kurar, ölçme ve hesaplama becerisi kazanır. |
1,3 |
1,2 |
Elektrik tesisat planlarını çizer ve uygulamalarını yapar. |
1,3 |
1,2 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım, onarım ve kurulum becerisi kazanır. |
1,2 |
1,2 |
Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumunu, bakım ve onarımını yapma becerisini kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kurulumunu yapma becerisi kazanır. |
1,2 |
1,2 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere sahip, iş güvenliği, işçi sağlığı konularında donanımlı olmak ve takım çalışması içinde yer alabilmek. |
2,3 |
1 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilme, teknik konularda yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1,2,3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. 2-Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. |
|