Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Genel Tanıtım
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı´nda, 200 öğrenciye 8 öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile eğitim-öğretim hizmeti sunulmaktadır. Ayrıca diğer programlar tarafından öğretim desteklenmektedir.
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. 2008–2009 akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden programda, öğrencilere alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerileri kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğretmenlik mesleği eğitimi uygulamaları, Fakülte-Okul işbirliği çerçevesinde ortaokullarda yürütülmektedir.
Programdaki mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ alanında lisans diploması verilir
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mesleği alanında hizmet verebilecek düzeyde bilgi ve beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
|
2.
İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser.
|
3.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
4.
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
5.
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
|
6.
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
|
7.
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak
|
8.
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak
|
9.
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek
|
10.
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak
|
11.
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak.
|
12.
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
- Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
- İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak |
1,2 |
4 |
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
|
4 |
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek |
1,2 |
4 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak. |
|
5 |
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak |
|
2,3 |
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak |
1,2 |
5 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak |
|
4 |
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek |
|
5 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
|
5 |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar. |
1 |
1 |
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak. |
1 |
4 |
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak |
|
2,3 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
1,2 |
|
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
|
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
4,5 |
İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,2,3,4,5 |
2 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1,2,3,4,5 |
|
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak |
1,2,3,4,5 |
5 |
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak |
|
3 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
1,2,3,4,5 |
1,4,5 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
1,2,3,4,5 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak |
|
2 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
|
1,2 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
1,2,3 |
2 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|
4 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler öğretmeni veya yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak atanmaktadır
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmiş olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Fatih DEMİREL
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2940684
Email: fatihdemirel@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatorü:
Prof. Dr. Fatih DEMİREL
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2940684
Email: fatihdemirel@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik yürütülmektedir.
İlköğretim bölümündeki dershaneler de, laboratuarlarda ve ayrıca koridorlarda öğrencinin kullanımına açık bilgisayarlar mevcuttur. Fakültemiz 3 adet bilgisayar laboratuarındaki bilgisayarlar da ders saatleri dışında, öğrencilerin kullanımına hazır tutulmaktadır.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKZ0001 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1201 |
SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS1203 |
GENEL FİZİKİ COĞRAFYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
GKZ1001 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKZ1003 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GKZ1005 |
YABANCI DİL I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0002 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1004 |
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1202 |
SİYASET BİLİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1206 |
SOSYAL ANTROPOLOJİ VE MEDENİYET TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1208 |
GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
GZK1002 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1004 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GZK1006 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2201 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2203 |
TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2205 |
İLK TÜRK -İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2207 |
ORTAÇAĞ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0007 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2204 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2206 |
BİLİM , TEKNOLOJİ VE TOPLUM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS2208 |
VATANDAŞLIK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2210 |
TÜRKİYE'NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS3201 |
OSMANLI TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3203 |
YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3205 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
19 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS3202 |
OSMANLI TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3204 |
SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS3206 |
SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS3208 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBSOS01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4201 |
AFETLER VE AFET YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4203 |
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS4205 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS4207 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBSOS02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4202 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4204 |
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4206 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0003 |
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0004 |
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0006 |
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0008 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0009 |
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0011 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0013 |
SANAT VE ESTETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0016 |
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0017 |
TÜRK MUSİKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0018 |
TÜRK SANATI TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0023 |
TÜRK İSLAM DÜNYASINDA BİLİM VE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0024 |
OSMANLI MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0025 |
TÜRKİYE COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0026 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0028 |
TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞLAŞMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0031 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0032 |
İSLAM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0033 |
İSLAM MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0018 |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0002 |
GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0003 |
HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0006 |
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0009 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0010 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANIT,YEREL VE SÖZLÜ TARİH |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0012 |
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0013 |
TÜRK HUKUK SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |