Genel Tanıtım
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Sosyoloji Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1996-1997 Ders yılında bölümde yüksek lisans programı açılmış, 2001-2002 ders yılı itibariyle de bölüme İngilizce hazırlık konmuştur. İngilizce hazırlık görmüş ilk öğrenciler, 2005-2006 ders yılı sonunda mezun olmuşlardır.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Sosyoloji Bilimi alanında 120 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, bölüm yeterlilikleri sağlandığında Sosyoloji Bilimi alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lisans diplomasına sahip olması ve ALES´ten 55 veya üzeri, ÜDS, UÜDS´den 50 veya üzeri ya da yabancı dil puanları eşdeğerliği YÖK tarafından kabul edilen bir sınavdan bu puanların muadili bir puan almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Sosyoloji alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenci aynı ya da sosyoloji mezunu öğrencileri kabul eden benzer bilimsel alanlarda doktora çalışmalarına devam edebilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
|
2.
Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
|
3.
Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
|
4.
Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
|
5.
Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
|
6.
Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
|
7.
Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
|
8.
Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
|
9.
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
|
10.
Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
|
11.
Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
|
12.
Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
- Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
- Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
- Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
- Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
- Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel okullarda Felsefe Grubu öğretmeni olarak, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında, kamuda ya da özel teşebbüste profesyonel sosyal araştırmacılar, sosyal danışmanlar, insan kaynakları yöneticisi, reklamcılık alanlarında metin yazarı ve muhasebe uzmanı olarak, sinemacılık alanında senaryo yazarı ve yardımcı prodüktör olarak çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sosyoloji alanında başarılı bir yüksek lisans derecesiyle mezun olan öğrencilerimiz, ALES´ten 55 puan ve yabancı dil sınavından 55 puan muadili alarak, Türkiye´deki çeşitli doktora programlarına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna yarıyıl sınavının katkısı %100 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencinin genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
E-Posta: ikeskin@uludag.edu.tr
Tel: (0224) 294-18-43
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde üç doçent, dört doktor öğretim üyesi, bir öğretim görevlisi, üç araştırma görevlisi doktor, üç araştırma görevlisi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5101 |
ANTİK POLİTİKA KLASİKLERİNİN SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SOS5103 |
BİLİMDE YÖNTEM TARTIŞMALARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SOS5169 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
SOS5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5102 |
MODERN POLİTİKA KLASİKLERİNİN SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
SOS5104 |
BİLİM VE İKTİDAR İLİŞKİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SOS5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
SOS5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
SOS5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
SOS5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SSY1001 BH |
SOSYOLOJİYE GİRİŞ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY1002 BH |
SOSYOLOJİYE GİRİŞ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY2006 BH |
SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY2007 BH |
SOSYOLOJİ TARİHİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY2008 BH |
SOSYOLOJİ TARİHİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY2009 BH |
UYGULAMALI SOSYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
Toplam |
|
29 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5105 |
KENTLEŞME VE GÖÇ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5107 |
KÜRESELLEŞME VE KİMLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5109 |
YORUM TEORİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5111 |
DEMOKRASİ TEORİLERİ VE SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5115 |
TÜRKİYE ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5117 |
YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS5108 |
SOSYO-POLİTİK EKONOMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5110 |
DİN VE POLİTİKA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5116 |
KENT VE AİLE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5118 |
ŞARKİYATÇILIK VE BATICILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
SOS5140 |
OYUN KURAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |