Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Sosyoloji
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Sosyoloji Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1996-1997 Ders yılında bölümde yüksek lisans programı açılmış, 2001-2002 ders yılı itibariyle de bölüme İngilizce hazırlık konmuştur. İngilizce hazırlık görmüş ilk öğrenciler, 2005-2006 ders yılı sonunda mezun olmuşlardır.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Sosyoloji Bilimi alanında 120 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, bölüm yeterlilikleri sağlandığında Sosyoloji Bilimi alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lisans diplomasına sahip olması ve ALES´ten 55 veya üzeri, ÜDS, UÜDS´den 50 veya üzeri ya da yabancı dil puanları eşdeğerliği YÖK tarafından kabul edilen bir sınavdan bu puanların muadili bir puan almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Sosyoloji alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Programı başarıyla tamamlayan öğrenci aynı ya da sosyoloji mezunu öğrencileri kabul eden benzer bilimsel alanlarda doktora çalışmalarına devam edebilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
2. Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
3. Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
4. Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
5. Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
6. Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
7. Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
8. Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
9. Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
10. Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
11. Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
12. Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
  • Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
  • Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Hem niteliksel hem niceliksel teknikleri içeren alan araştırması araçlarının kullanımı için yeterli olabilmek ve öğrencileri Atlas.ti, SPSS,vb. yeni nesil araştırma veri analizi araçlarına alıştırmak.
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
Öğrenme Yetkinliği
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Sosyal bilimler´de, Felsefe´de, Psikoloj´de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Sosyoloji´de, hem Türkiye´de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel okullarda Felsefe Grubu öğretmeni olarak, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında, kamuda ya da özel teşebbüste profesyonel sosyal araştırmacılar, sosyal danışmanlar, insan kaynakları yöneticisi, reklamcılık alanlarında metin yazarı ve muhasebe uzmanı olarak, sinemacılık alanında senaryo yazarı ve yardımcı prodüktör olarak çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sosyoloji alanında başarılı bir yüksek lisans derecesiyle mezun olan öğrencilerimiz, ALES´ten 55 puan ve yabancı dil sınavından 55 puan muadili alarak, Türkiye´deki çeşitli doktora programlarına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna yarıyıl sınavının katkısı %100 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencinin genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
E-Posta: ikeskin@uludag.edu.tr
Tel: (0224) 294-18-43
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde üç doçent, dört doktor öğretim üyesi, bir öğretim görevlisi, üç araştırma görevlisi doktor, üç araştırma görevlisi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5101 BATI POLİTİKA KLASİKLERİ:ANTİK Zorunlu 3 0 0 5
SOS5101 BATI POLİTİKA KLASİKLERİNE SOSYOLOJİK BAKIŞ I Zorunlu 3 0 0 5
SOS5103 BİLİMDE YÖNTEM TARTIŞMALARI Zorunlu 3 0 0 5
SOS5169 ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ Zorunlu 3 0 0 4
SOS5175 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 10
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5102 BATI POLİTİKA KLASİKLERİ:MODERN Zorunlu 3 0 0 4
SOS5102 BATI POLİTİKA KLASİKLERİNE SOSYOLOJİK BAKIŞ II Zorunlu 3 0 0 4
SOS5104 BİLİM VE İKTİDAR İLİŞKİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
SOS5172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 5
SOS5176 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5183 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I Zorunlu 4 0 0 4
SOS5193 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 26
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5184 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II Zorunlu 4 0 0 4
SOS5194 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 26
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5105 KENTLEŞME VE GÖÇ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5107 TARİH SEL SOSYOLOJİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5109 YORUM TEORİSİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5111 DEMOKRASİ TARTIŞMALARI Seçmeli 2 0 0 5
SOS5111 DEMOKRASİ TEORİLERİ VE SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5113 SOSYOLOJİK ARAŞTIRMA MODELLERİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5115 TOPLUM VE SANAT Seçmeli 2 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SOS5108 SOSYO-POLİTİK EKONOMİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5106 SOSYOLOJİNİN FELSEFESİ , FELSEFENİN SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5108 POLİTİK İKTİSAT Seçmeli 2 0 0 5
SOS5110 DİN VE POLİTİKA Seçmeli 2 0 0 5
SOS5112 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5114 EDEBİYAT TEORİSİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5116 SOSYAL TEORİ Seçmeli 2 0 0 5
SOS5118 ŞARKİYATÇILIK VE BATICILIK Seçmeli 2 0 0 5
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr