YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Hayvansal üretim alanında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak bölgesel, ulusal veya uluslar arası çözüm üretebilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3 |
Arastırrma ve teknoloji transferi yoluyla topluma karşı; hizmet yükümlülüğünü yerine getirilmesi |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gerekli veriyi toplama ve analiz etme yöntemlerini öğrenme |
|
2,3 |
Hayvansal üretim alanındaki teknik ve yöntemleri anlayıp uygulama ve değerlendirip yorumlama becerilerine sahip olma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hayvansal üretimle ilgili bilgilere erişebilme, kaynak araştırması; yapabilme, veri tabanları, diğer bilgi kaynakları; etkin kullanabilme becerisi ile bilimsel makale yazma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi |
1,2,3 |
1,3 |
Lisans eğitiminden sonra, hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgilerini artırabilme becerisi |
1,2,3 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. 2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Hayvansal üretimle ilgili bilgilere erişebilme, kaynak araştırması; yapabilme, veri tabanları, diğer bilgi kaynakları; etkin kullanabilme becerisi ile bilimsel makale yazma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma |
|
1,2,3 |
Arastırrma ve teknoloji transferi yoluyla topluma karşı; hizmet yükümlülüğünü yerine getirilmesi |
|
2,3 |
Gerekli veriyi toplama ve analiz etme yöntemlerini öğrenme |
1,2,3 |
1,2 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi |
|
2,3 |
Hayvansal üretim alanında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak bölgesel, ulusal veya uluslar arası çözüm üretebilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hayvansal üretim alanındaki teknik ve yöntemleri anlayıp uygulama ve değerlendirip yorumlama becerilerine sahip olma |
1,2,3 |
2,3 |
Lisans eğitiminden sonra, hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgilerini artırabilme becerisi |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Hayvansal üretim alanında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak bölgesel, ulusal veya uluslar arası çözüm üretebilme becerisi |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi |
|
1,3,4 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma |
1,2,3,4 |
1,4 |
Arastırrma ve teknoloji transferi yoluyla topluma karşı; hizmet yükümlülüğünü yerine getirilmesi |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Gerekli veriyi toplama ve analiz etme yöntemlerini öğrenme |
1,2,3,4 |
1,2,4 |
Hayvansal üretim alanındaki teknik ve yöntemleri anlayıp uygulama ve değerlendirip yorumlama becerilerine sahip olma |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Lisans eğitiminden sonra, hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgilerini artırabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Hayvansal üretimle ilgili bilgilere erişebilme, kaynak araştırması; yapabilme, veri tabanları, diğer bilgi kaynakları; etkin kullanabilme becerisi ile bilimsel makale yazma becerisini kazanma |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma |
1 |
2,3 |
Hayvansal üretimle ilgili bilgilere erişebilme, kaynak araştırması; yapabilme, veri tabanları, diğer bilgi kaynakları; etkin kullanabilme becerisi ile bilimsel makale yazma becerisini kazanma |
1 |
1,2,3 |
Lisans eğitiminden sonra, hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgilerini artırabilme becerisi |
1 |
1,2,3 |
Arastırrma ve teknoloji transferi yoluyla topluma karşı; hizmet yükümlülüğünü yerine getirilmesi |
|
2,3 |
Hayvansal üretim alanında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak bölgesel, ulusal veya uluslar arası çözüm üretebilme becerisi |
1 |
1,3 |
Hayvansal üretim alanındaki teknik ve yöntemleri anlayıp uygulama ve değerlendirip yorumlama becerilerine sahip olma |
1 |
1,3 |
Gerekli veriyi toplama ve analiz etme yöntemlerini öğrenme |
|
1,2,3 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi |
1 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 3-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|