Genel Tanıtım
Enstitü Yükseköğretim, Kanun Numarası 2547 Kanunu Madde 19 uyarınca, Uludağ Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı bir birim olarak 1982 yılında kurulmuştur.
Matematik Bölümü, 1983 yılında Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora seviyelerinde öğretim vermeye başlamıştır.
Bölüm, altı Anabilim Dalından oluşmaktadır, bunlar; Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Geometri, Uygulamalı Matematik, Cebir ve Sayılar Teorisi, Matematiğin Temelleri ve Lojik, Topoloji Anabilim dallarıdır.
Bu bölüm, yüksek öğrenimde Matematik alanında 120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Matematik bilimi alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Fen Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel
olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (örneğin Erasmus) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Enstitü Anabilim Dalı`nda İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Bu kapsamda Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler
programa başvuru ve kayıt işlemlerini Erasmus Ofisine yapmaktadırlar.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik alanında yüksek lisans derecesi verilir.
Konusunda uzmanlaşmak, konusu ile ilgili en son bilimsel gelişmeleri takip etmek, öğrenmek,ve bunları uygulamak.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
|
2.
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
|
3.
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4.
Matematiksel hesaplamalar için yazılım programları üretir.
|
5.
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
|
6.
İleri düzeyde eleştirel düşünme beceresine sahip olur.
|
7.
İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer.
|
8.
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
|
9.
Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
|
10.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- İleri düzeyde eleştirel düşünme beceresine sahip olur.
- İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer.
- Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Matematiksel hesaplamalar için yazılım programları üretir.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
- İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer.
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Matematiksel hesaplamalar için yazılım programları üretir.
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
- İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer.
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer.
- Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- İleri düzeyde eleştirel düşünme beceresine sahip olur.
- Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular.
- Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
|
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İleri düzeyde eleştirel düşünme beceresine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1,2 |
1,2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1,2 |
1,2 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2 |
1,2 |
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer. |
1,2 |
1,2 |
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular. |
1,2 |
1,2 |
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1,2 |
1,2 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer. |
1,2,3 |
|
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Matematiksel hesaplamalar için yazılım programları üretir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Matematiksel hesaplamalar için yazılım programları üretir. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1 |
1 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek. |
1 |
1 |
Alanındaki kalite süreçlerini dikkate alarak sonuçları değerlendirir ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1 |
1 |
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer. |
1 |
1 |
Farklı gruplar arasındaki çalışmalarda problem çözme yeteneğini ve özümsenen bilgiyi uygular. |
1 |
1 |
İleri düzeyde eleştirel düşünme beceresine sahip olur. |
1 |
1 |
İleri seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak çözer. |
1 |
1 |
Matematiği bilimin dili olarak kullanır. |
1 |
1 |
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Eğitim alanı ve üniversitelerde araştırmacı
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Matematik bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Yüksek Lisans için en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için 60 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof.Dr. İ.Naci CANGÜL
E-posta: cangul@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941756
Program Koordinatörü: Doç. Dr. Yeliz KARA ŞEN
E-posta: yelizkara@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941775
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Matematik Bölümü
16059 Bursa/TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde 14 Profesör, 7 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi ve 3 Öğretim Görevlisi bulunmaktadır.
Bölümümüzde 7 derslik, 1 bilgisayar laboratuarı ve 1 lisansüstü derslik bulunmaktadır.
Matematik Bölümünde 1. örgün eğitim yapılmaktadır. Lisans eğitimi dört yıldır. Lisans eğitimine ek olarak, yüksek lisans ve doktora programları da mevcuttur. Yüksek Lisans ve doktora programları U.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsünün organizasyonu altında yapılmaktadır.
Bölümümüz Erasmus ve Farabi değişim programlarıyla öğrenci kabul etmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
24 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAT5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
MAT5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5101 |
REEL ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5105 |
KOMPLEKS ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5107 |
İLERİ ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5111 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5113 |
İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5117 |
CİSİM TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5119 |
HALKA TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5121 |
DIOPHANT DENKLEMLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5123 |
GEOMETRİK FONKSİYONLAR TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5125 |
ANALİTİK SAYILAR TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5127 |
İLERİ KUADRATİK FORMLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5203 |
SAYILAR TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5205 |
CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5207 |
CEBİRSEL SAYILAR TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5209 |
OTOMORF FONKSİYONLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5211 |
CEBİRSEL GEOMETRİYE GİRİŞ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5215 |
MODÜLER FORMLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5217 |
GRAF TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5219 |
TOPOLOJİK GRAF İNDEKSLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5305 |
EĞRİLER VE YÜZEYLERİN GEOMETRİK MODELLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5309 |
İLERİ PROJEKTİF GEOMETRİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5311 |
LİNEER UZAYLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5313 |
TAKSİKAP GEOMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5315 |
ALTMANİFOLDLAR TEORİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5317 |
DİFERENSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5319 |
GEOMETRİNİN TEMEL KAVRAMLARI (GEOMETRİ BİLİM DALI) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5321 |
MAPPLE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5323 |
KOORDİNAT GEOMETRİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5325 |
GENELLEŞTİRİLMİŞ POLİGONLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5327 |
GLOBAL LORENTZİAN GEOMETRİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5329 |
DİFERENSİYEL GEOMETRİ UYGULAMALARI I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5405 |
İLERİ NÜMERİK ANALİZ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5409 |
SINIR DEĞER PROBLEMLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5411 |
KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I (UYGULAMALI MATEMATİK BİLİM DALI ) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5415 |
DÖNÜŞÜM GRUPLARI VE LİE CEBİRLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5417 |
GRAFLAR VE MATRİSLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5419 |
MODERN GEOMETRİK METODLAR VE UYGULAMALRI-I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5421 |
DİFERANSİYEL FORMLAR VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5425 |
MODÜL TEORİYE GİRİŞ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5427 |
KESİRLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5429 |
ELİPTİK EĞRİLER VE ARİTMETİK GEOMETRİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5102 |
REEL ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5106 |
KOMPLEKS ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5108 |
İLERİ ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5112 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5114 |
İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5118 |
CİSİM TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5120 |
HALKA TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5122 |
DIOPHANT DENKLEMLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5124 |
GEOMETRİK FONKSİYONLAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5126 |
ANALİTİK SAYILAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5128 |
İLERİ KUADRATİK FORMLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5204 |
SAYILAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5206 |
CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5208 |
CEBİRSEL SAYILAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5210 |
OTOMORF FONKSİYONLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5212 |
CEBİRSEL GEOMETRİYE GİRİŞ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5216 |
MODÜLER FORMLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5218 |
GRAF TEORİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5220 |
TOPOLOJİK GRAF İNDEKSLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5302 |
MANİFOLDLAR ÜZERİNE ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5306 |
EĞRİLER VE YÜZEYLERİN GEOMETRİK MODELLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5310 |
İLERİ PROJEKTİF GEOMETRİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5312 |
LİNEER UZAYLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5316 |
ALTMANİFOLDLAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5318 |
DİFERENSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5320 |
REEL PROJEKTİF GEOMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5324 |
KOORDİNAT GEOMETRİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5326 |
GENELLEŞTİRİLMİŞ POLİGONLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5328 |
GLOBAL LORENTZİAN GEOMETRİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5330 |
DİFERENSİYEL GEOMETRİ UYGULAMALARI II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5406 |
İLERİ NÜMERİK ANALİZ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5410 |
SINIR DEĞER PROBLEMLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5414 |
ELİPTİK KISMİ DİFERENSİYEL DENKLEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5416 |
DÖNÜŞÜM GRUPLARI VE LİE CEBİRLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5418 |
GRAFLAR VE LİNEER CEBİR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5420 |
MODERN GEOMETRİK METODLAR VE UYGULAMALRI-II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5422 |
DİFERANSİYEL GEOMETRİDE SİNGÜLARİTE TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5424 |
RİEMANIAN DÖNÜŞÜMLERİN UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5426 |
MODÜL TEORİYE GİRİŞ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5428 |
KESİRLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5430 |
ELİPTİK EĞRİLER VE ARİTMETİK GEOMETRİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |