Genel Tanıtım
Kimya bölümü 1983 yılında, Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Otuza yakın akademik kadrosu: 13 Profesör, 7 Doçent, 2 Dr. Öğrt. Üyesi, 3 Arş. Görv Dr., 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. 1 adet kimyager ile Yüksek lisans eğitiminin süresi en az 2 en çok 3 yıldır. Mezunlarımız Kimya Yüksek Lisans diploması alarak Yüksek Kimyager olarak çalışmaktadırlar. Misyonumuz, U.Ü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan kişileri, Kimya Anabilim Dalının Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya ve Organik Kimya Bilim Dallarının birinde ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırmalar yapabilecek, sorunlar karşısında bilgi ve becerisini etkin kullanabilme kapasitesine sahip uzman kimyacılar yetiştirerek, bilim ve teknolojinin toplum yararına dönüşmesine öncülük etmektir.
Bu bölüm, yüksek lisans öğretiminde Kimya Bilimi alanında 120 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Kimya Bilim alanında Bilim Uzmanı derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların belirtilen alanlar için 1-Lisans diplomasına, 2- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) ve 3- Yabancı dil sınavlarından (ÜDS, KPDS, TOEFL vb.) gerekli puana sahip olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Kimya alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin yüksek lisans programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alması, bu derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekir.
Kimya yüksek lisans programı en az 2, en çok 3 yıllık eğitim-öğretim programını içermektedir. Birinci yıl öğrencilerin ilgili anabilim dalındaki bilgi ve beceri düzeyini ilerletmek için bazı zorunlu ve seçmeli dersler (60 AKTS) alması gerekmektedir. İkinci yıl ise, tez danışmanı tarafından belirlenen bir tez konusu üzerinde teorik ve uygulamalı tez çalışmasını sürdürür. Tez çalışmasını (60 AKTS) başarılı bir şekilde tamamlayan ve tez savunma jürisi tarafından yapılan sınavdan geçerli not olan öğrenciye Yüksek Lisans derecesi verilir. Kimya Yüksek Lisans programından mezun olan öğrenciler Bilim Uzmanı unvanı alırlar ve Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Anabilim Dalında Doktora eğitimine hak kazanırlar.
Kimya Lisansüstü Programının amacı, Kimya Anabilim Dalının Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya ve Organik Kimya Bilim Dallarının birinde özel bir konuda literatür araştırması yapabilen, bu araştırma konusuna ait deneysel çalışmaları laboratuarda uygulayabilen, elde ettiği laboratuar sonuçlarını değerlendirebilen ve bilimsel bir rapor halinde sunabilen, araştırma-geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek Kimya Bilim Uzmanı yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
2.
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
|
3.
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
4.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
5.
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
|
6.
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
7.
Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
|
8.
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
9.
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
|
10.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar özel sektörde; petrokimya, ilaç, kozmetik, demir-çelik, otomotiv, gıda, tekstil, maden v.b. endüstri kuruluşlarında kalite-kontrolörü veya uzman araştırmacı, pedagojik formasyona sahip olanlar; özel ve kamu sektöründe yüksek öğretmen olarak, ayrıca enstitü ve fakültelerde ise akademisyen olarak iş olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisansüstü eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ilan edilen düzeyde ALES ve Yabancı Dil bilgisine (TOEFL-IELTS-KPDS-UDS vb sınavlarla belgelemek koşulu ile) sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim-öğrenim programlarına kaydolabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslere devam zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk en az %70´dir. Devam zorunluluğunu yerine getirenler, dönem sonu sınavına girebilirler. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama ödevi, vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu ortalamasının en az 70 puan olma zorunluluğu vardır. Ayrıca verilen tez çalışmasını başarılı bir şekilde tamamlayıp ve tez savunma jürisi tarafından yapılan sınavdan geçerli not almalıdır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan 60 AKTS´lik zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü geçmek ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Kimya Program Başkanı: Prof. Dr. Asim OLGUN
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü 16059 Görükle/BURSA
Tel: 0 224 29 42863
e-posta: nbesirli@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Prof. Dr. Asim OLGUN
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü 16059 Görükle/BURSA
Tel: 0 224 29 42863
e-posta: asimolgun@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; 13 adet profesör, 7 adet doçent, 2 adet Dr. Öğrt Üyesi, 3 adet Arş. Görv. Dr, 2 adet araştırma görevlisi ve 1 adet kimyager ile eğitim-öğretim vermektedir. Bölüme ait 3 adet derslik ve 1 adet amfi bulunmakta olup her biri klima ve projeksiyon cihazları ile donatılmıştır. Bölümümüzde Anorganik, Analitik, Organik, Biyokimya ve Fizikokimya anabilim dalları aktif olup her anabilim dalına ait hem öğrenci hem de araştırma laboratuarları bulunmaktadır. Bunlara ilave olarak genel kimya öğrenci laboratuarı da yaptırılmaktadır. Bölümümüzde kimyasal maddeleri karakterize edebilmek için: farklı kütle spektrometreleri (TD/GC-MS; HPLC/ICP-MS; GC-MS; TG-DTA-MS), farklı kromatografi cihazları (GPC; LC), dönüşümlü voltametri (CV), farklı absorpsiyon spektrofotometreleri (AAAS; GFAAS), nükleer manyetik rezonans spektrometresi (1H, 13C, 31P-NMR, COSY, HETCOR), UV-VIS, PL ve IR spektrofotometreleri, elementel analiz cihazı, potansiyometrik titrasyon düzeneği, yüzey plazma rezonans (SPR) spektrometresi mevcuttur.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5001 |
ANALİTİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER(ANALİTİK KİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5025 |
İLERİ BİYOKİMYA (BİYOKİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
KIM5002 |
ATOM VE MOLEKÜLER SİSTEMLERİN FİZİKOKİMYASI (FİZİKOKİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5004 |
İLERİ ORGANİK KİMYA (ORGANİK KİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
KIM5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5005 |
İLERİ ANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5007 |
ANALİTİK KİMYADA ÖRNEK HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5009 |
KEMOMETRİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5011 |
ANALİTİK KİMYADA POTANSİYOMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5013 |
ANORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5015 |
TERMİK ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5017 |
ENDÜSTRİYEL ANORGANİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5019 |
ASİTLER, BAZLAR VE ÇÖZÜCÜLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5021 |
AKILLI POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5023 |
GÖZENEKLİ MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5027 |
ATIK SULARIN FİZİKOKİMYASAL ARITIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5029 |
ORGANİK KİMYADA AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5031 |
ANALİTİK KİMYADA AYIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5033 |
ANALİTİK KİMYADA ADSORBSİYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5035 |
ZAYIF ENERJİLİ BAĞLARIN ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5037 |
MOLEKÜLER BASKILANMIŞ POLİMERLER VE NANOBİYOTEKNOLOJİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5039 |
YEŞİL ORGANİK SENTEZ REAKSİYONLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5041 |
DNA,RNA VE PROTEİN SENTEZ METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5043 |
ORGANİK ELEKTRONİK MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5045 |
ORGANİK KİMYADA REAKTİF ARA ÜRÜNLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5047 |
ENDÜSTRİYEL ELEKTROKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5049 |
İLERİ FİZİKOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5051 |
OKSİM VE SCHİFF BAZI BİLEŞİKLERİ VE UYGULAMA ALANLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5053 |
ICP-MS TEORİ VE ANALİTİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5055 |
İLERİ HETEROHALKALI BİLEŞİKLER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5006 |
ANALİTİK KİMYADA KROMOTOGRAFİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5008 |
KÜTLE SPEKTROMETRİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5010 |
ATOMİK SPEKTROSKOPİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5012 |
NÜKLEER ANALİTİK TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5014 |
KOORDİNASYON KİMYASINDA SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5016 |
ÇEVRİMSEL VOLTAMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5018 |
ANORGANİK KİMYADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5020 |
ÇÖZELTİLERDE KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5022 |
ELEMENTLER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5024 |
ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5026 |
BİYOMOLEKÜLLERİN İLERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5028 |
ORGANİK KİMYADA ELEKTRONİK TEORİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5030 |
İYON DEĞİŞTİRİCİLER VE FİZİKOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5032 |
SENTETİK ÖZEL POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5034 |
HETEROJEN KATALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5036 |
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5038 |
ÖZEL İSİMLERİ İLE BİLİNEN ORGANİK REAKSİYONLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5040 |
ELEKTROANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5042 |
BİYOLOJİK ZARLARDA TAŞINMA VE VE BİYOSİNYAL İLETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5044 |
BİYOSENTEZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5046 |
METABOLİZMANIN HORMONAL DÜZENLENMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5048 |
NMR SPEKTROSKOPİSİ İLE YAPI TAYİNİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5050 |
ORGANİK SENTEZLERDE KORUYUCU GRUPLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5052 |
KAPİLER ELEKTROFOREZ TEORİ VE ANALİTİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5054 |
ELEMENTEL BİYOYARARLILIK VE BİYOERİŞİLEBİLİRLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5056 |
POLİMER-ANORGANİK NANOKOMPOZİTLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |