Genel Tanıtım
Fizik Bölümü 1982 yılında kuruldu ve 1983 yılından itibaren öğrenci kabul etmeye başladı. Fizik bölümünde: Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere beş araştırma alanı vardır. Fizik bölümü her akademik yılda yaklaşık olarak 70 öğrenci kabul etmektedir ve lisans programı dünyadaki birçok tanınmış üniversitelerinkine benzerdir. Fizik bölümünde ayrıca yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Fizik bölümü, öğrencilerinin iyi bir araştırmacı olabilmeleri için temel fizik kadar iyi bir uygulamalı fizik eğitimi de vermektedir. Bölüm mezunlarımız sadece fizik alanında değil aynı zamanda birçok alanda örneğin malzeme bilimi, mühendislik, elektronik, bilgisayar gibi alanlarda iş bulabilmektedirler.
Fizik Bölümü personeli Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği araştırma alanlarında yetkindirler. Fizik bölümünde Nükleer, Katıhal ve Atom ve Molekül Fiziği laboratuvarları mevcuttur. Fizik bölümü uluslararası işbirliğinde ve araştırma konularında kilit görevi görecek mezunlar yetiştirir. Fizik bölümü öğretim personeli ve öğrencilerini Erasmus programı ile yurt dışına çıkmada teşvik etmektedir. Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü diğer ülkelerden gelen araştırmacı ve öğrencileri beklemektedir.
Fizik Programı yüksek öğretimde 90-120 AKTS kredilik sistemine tabidir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı için 120 AKTS kredi alınması gerekir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fizik dalında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Fizik Programı Tezli Yüksek Lisans Kabul ve Kayıt Koşulları;
Lisans diploması ile fen bilimleri için sayısal, puan türünde Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır.
İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça gibi yabancı dillerin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine U.Ü. Senatosu karar verir.
Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 21-24 kredi (60 AKTS) almak koşuluyla en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Fizik dalında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir.
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde 9 Profesör, 9 Doçent, 4 Dr.Öğr.Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
2.
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
3.
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
|
4.
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar
|
5.
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
|
6.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
|
7.
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
|
8.
Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
|
9.
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
|
10.
Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
11.
Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar
- Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
- Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
- Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
- Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
- Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
- Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar
- Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
- Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
- Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
- Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
- Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
- Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
- Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar
- Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
1,2 |
|
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
|
3 |
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
1,2,3 |
1,2,3 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
1,2,3 |
|
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
1,2,3 |
2 |
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
1,2,3 |
2 |
Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
|
1 |
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir |
1,2 |
2 |
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
1,2 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
1,2 |
|
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
|
1 |
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1,2 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
1,2,3 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
1,2,3 |
1,3 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
1,2,3 |
1 |
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
1,2,3 |
1,2,3 |
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir |
1,2,3 |
2 |
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
1,2,3 |
1,2,3 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
1,2,3 |
|
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
|
2 |
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1,2,3 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer |
1,2,3 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
1,2 |
3 |
Fizik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
|
2 |
Fizik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
|
2 |
Fizik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir |
|
1,4 |
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
1,2,3,4 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
1,2,3,4 |
|
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
|
3 |
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1,2,3,4 |
1,4 |
Fizik alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
1,2,3,4 |
3,4 |
Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
1,2,3,4 |
4 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer |
1,2,3,4 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
|
1 |
Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öz gelişimini sağlar |
1 |
|
Fizik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1 |
1 |
Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Endüstriyel kuruluşlarda araştırma ve geliştirme laboratuarlarına araştırıcı ve kalite kontrol uzmanı. Doktora programına katılan başarılı öğrenciler için akademik iş imkanları, araştırma kuruluşlarında uzman araştırmacı ve sağlık fizikçisi.
Eğitim alanında öğretmenlik.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bu bölüm, ilgili derslerin ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmaktadır.
Yüksek lisans programını başarıyla tamamlamak için Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde açıklanan koşulları yerine getirilmesi ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Mezuniyet için ulusal / uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış veya yayına kabul edilmiş en az bir makale gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Nilgün DEMİR
E-posta: dnilgun@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941702
Bologna Koordinatörü: Prof. Dr. Nil KÜÇÜK
E-posta: nilkoc@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941705
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Fatma KOÇAK
E-posta: fkocak@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941710
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Fizik Bölümü
16059 Bursa
TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde 9 Profesör, 9 Doçent, 4 Dr.Öğr.Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
FZK5403 |
İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FZK5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
FZK5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
Toplam |
|
0 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK5101 |
MANYETİK REZONANSTA DENEYSEL TEKNİKLER |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK5103 |
SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5105 |
FOTODETEKTÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5107 |
İLERİ ATOM FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5109 |
MOLEKÜLER FİZİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5111 |
DOZİMETRİK MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5113 |
LUMİNESANS ÇEŞİTLERİ VE UYGULAMA ALANLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5201 |
MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5203 |
İNTERNET PROGRAMLAMA I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK5205 |
PYTHAN İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5209 |
RELATİVİSTİK KUANTUM MEKANİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5211 |
STANDART MODEL VE ÖTESİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5215 |
SÜPERMETRİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5301 |
MADDELERİN MANYETİK ÖZELLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5303 |
İLERİ KATIHAL FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5307 |
İLERİ MANYETİZMA II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5309 |
ELEKTROKİMYASAL METOTLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5311 |
SÜPERİLETKENLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5313 |
YARIİLETKEN DÜZENEKLER FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5315 |
YARIİLETKENLER FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5317 |
KATILARIN KUANTUM TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5319 |
MANYETİK KAYIPLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5321 |
FİZİKTE ÖLÇME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5323 |
SÜPERPARAMANYETİZMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5325 |
TERMOELEKTRİK SAYISAL YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5327 |
TERMOELEKTRİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5329 |
FİZİKSEL ADSORPSİYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5331 |
MİKRO-BOYUTLU YARIİLETKEN DEDEKTÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5401 |
FİZİKTE MATEMATİK YÖNTEMLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5405 |
İLERİ TEORİK MEKANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5407 |
YÜKSEK ENERJİ DETEKTÖRLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5501 |
İLERİ NÜKLEER SPEKTROSKOPİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5503 |
İLERİ NÜKLEER FİZİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5505 |
NÜKLEER MODELLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5507 |
İLERİ NÖTRON FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5509 |
İLERİ RADYASYON FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5511 |
NÜKLEER FİZİKTE ÖRNEKLEME TEKNİKLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5513 |
İLERİ MİKROSKOPİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5601 |
TEMEL SAÇILMA TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5603 |
TEMEL PARÇACIKLAR FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5605 |
SİMETRİLER VE PARÇACIK SINIFLANDIRMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5607 |
HIZLANDIRICI FİZİĞİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5609 |
İLERİ OPTİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5611 |
GÜNEŞ ENERJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5613 |
KAPLAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5615 |
GÜNEŞ PİLLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5617 |
İLERİ NANOELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5619 |
PARÇACIK DETEKTÖRLERİNDE SİNYAL OLUŞUM MEKANİZMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5621 |
PARÇACIK DETEKTÖRLERİ İÇİN TEMEL ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK5102 |
SIVILARDA REZONANS ÇİZGİLERİNİN ÇOK KATLI YAPISI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5104 |
MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5106 |
ELEKTRO-OPTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5108 |
MOLEKÜLER FİZİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5110 |
YÜKSEK ENERJİ GAZ DETEKTÖRLERİ FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5114 |
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLARLA VERİ ANALİZİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5202 |
İNTERNET PROGRAMLAMA II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK5204 |
YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE HESAPLAMA TEKNİKLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5206 |
RELATİVİSTİK KUANTUM MEKANİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5208 |
SÜPERMETRİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5302 |
MANYETİK MADDELERİN YAPISI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5304 |
İLERİ KATIHAL FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5306 |
İLERİ MANYETİZMA I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5308 |
YÜZEY OKSİT FİLMLER VE TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5310 |
SÜPERİLETKENLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5312 |
YARIİLETKEN DÜZENEKLER FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5314 |
YARIİLETKENLER FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5316 |
MANYETİK İNCE FİLMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5318 |
MANYETİK DOMAİNLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5320 |
YÜZEY FİZİĞİ VE İNCELEME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5322 |
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5324 |
NANOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5326 |
X-IŞINLARI DİFRAKSİYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5328 |
TERMOELEKTRİK MADDELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5330 |
TERMOELEKTRİK ALGILAYICILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5332 |
TERMOELEKTRİK YARIİLETKENLERİN TERMAL ÖZELLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5402 |
ELEKTROMANYETİK TEORİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5404 |
FİZİKTE SAYISAL ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK5502 |
İLERİ NÜKLEER SPEKTROSKOPİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5504 |
NÜKLEER RADYASYON DEDEKSİYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5506 |
İLERİ NÖTRON FİZİĞİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5508 |
NÜKLEER ETKİLEŞMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5512 |
NÜKLEER FİZİKTE ÖRNEKLEME TEKNİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5514 |
İLERİ MİKROSKOPİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5602 |
BÜYÜK BİRLEŞİK TEORİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5604 |
YÜKLÜ PARÇACIK FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5610 |
YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE BENZETİŞİM TEKNİKLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5612 |
İLERİ OPTİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5614 |
İNCE FİLM FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5616 |
GÜNEŞ PİLLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5618 |
İLERİ İSTATİSTİK FİZİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK5620 |
YENİ NESİL PARÇACIK DETEKTÖRLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
Genel Seçmeli Dersler |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |