Genel Tanıtım
Fen Bilimleri Enstitüsü, 1982 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak kurulmuştur. Enstitü Bursa Uludağ Üniversitesinde Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi ve Ziraat Fakültesinde yüksek lisans ve doktora öğretimini Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri çerçevesinde yürütmektedir. Bünyesinde bugün için 20 anabilim dalında lisansüstü çalışmalar sürdürülmektedir. Biyoloji Anabilim dalı 1984-1985 yılı bahar döneminde yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Bugüne kadar yüksek lisans derecesine sahip 122 öğrenci mezun olmuştur. Mevcut durumda 46 öğrenci yüksek lisans programında eğitim görmektedir
Yüksek öğretimde Biyoloji Bilimi alanında 90-120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Biyoloji Dalında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Biyoloji Programı Tezli Yüksek Lisans Kabul ve Kayıt koşulları;
Lisans diploması ile Fen bilimleri için sayısal puan türünde senatonun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır.
İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça gibi yabancı dillerin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir.
Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 60 AKTS değerinde ders ve 1 seminer dersini başarı ile tamamlamalıdır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için ders notunun 100 üzerinden en az 70 olması gerekmektedir. Ders aşamasını tamamlayan öğrenciler tez aşamasına geçerek, tez çalışmalarını da başarı ile tamamlamalıdır. Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen mezuniyet şartlarını sağlayan adaylara Biyoloji dalında Yüksek Lisans diploması verilir.
Yüksek lisans programının amacı, biyoloji ve biyoloji ile ilgili alanlarda, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırma yapabilen, gerek teorik gerekse uygulama alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm üretebilen ve evrensel bilimin geliştirilmesine katkıda bulunan uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin cözümüne yönelik hipotez kurma ve ceşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi cözme becerisi kazanabilmek
|
2.
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözetme yeterliligine sahip olmak.
|
3.
Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve degerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuclara ulaşabilmek.
|
4.
Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olmak
|
5.
Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek.
|
6.
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek.
|
7.
Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
|
8.
Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak.
|
9.
Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olmak
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözetme yeterliligine sahip olmak.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve degerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuclara ulaşabilmek.
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin cözümüne yönelik hipotez kurma ve ceşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi cözme becerisi kazanabilmek
- Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olmak
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin cözümüne yönelik hipotez kurma ve ceşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi cözme becerisi kazanabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olmak
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek.
- Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve degerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuclara ulaşabilmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek.
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin cözümüne yönelik hipotez kurma ve ceşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi cözme becerisi kazanabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olmak
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözetme yeterliligine sahip olmak.
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin cözümüne yönelik hipotez kurma ve ceşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi cözme becerisi kazanabilmek
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar kamuda; araştırma ve eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Doğa Tarihi Müzeleri, Botanik Bahçeleri, Arboretum, Milli Parklar, Su Ürünleri Üretim ve İşletme Tesisleri, Uzay Araştırma Laboratuarları, Deniz Bilimleri Araştırma Enstitüleri, Devlet Su İşleri, Türk Standartları Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Hayvanat Bahçeleri, Arıtma Tesisleri, Gümrük Kontrol Merkezleri, Deney Hayvanları Araştırma Laboratuvarlarında çalışabilirler. Milli Eğitim Bakanlığı´nın öngöreceği koşulları yerine getirdikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı okullarda ve özel kuruluşlarda öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Mezunlar; özel sektörde ilaç, medikal ve biyoteknoloji firmaları, çevre etki değerlendirme (ÇED) kurumları, tıbbi laboratuarlar ve gıda kontrol laboratuarlarında çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; kuramsal derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir:
Harf Notu Katsayısı Puan
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 80-84
CB 2.50 75-79
CC 2.00 70-74
DC 1.50 65-69
DD 1.00 60-64
FD 0.50 50-59
FF 0 0-49
Yüksek lisans programında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlamak için, adayın ‘Yeterlilik Koşulları ve Kuralları’ bölümünde açıklanan koşulları yerine getirmesi, 27.06.2019 tarih ve 2019-10 sayılı Bursa Uludağ Üniversitesi Senato toplantısında alınan 1 nolu kararı yerine getirmesi ve alanıyla ilgili bir konuda hazırladığı tezini seçilmiş jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Prof. Dr. Adem BIÇAKÇI
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2941789
E-posta: abicakci@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Doç. Dr. Gamze YILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2941847
E-posta: gamze@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde 2020-2021 akademik yılı itibari güz ve bahar yarıyıllarında yüksek lisans düzeyinde toplam 88 ders yürütülmektedir. Bu derslerin 15 tanesi zorunlu 73 tanesi ise seçmeli derstir.
Bölümde 15 Profesör, 6 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 2 Uzman Biyolog bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
BIO5301 |
ÖTROFİKASYON VE KİRLENME (HİDROBİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5401 |
HÜCRE MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ (MOLEKÜLER BİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5501 |
TAKSONOMİK ZOOLOJİNİN PRENSİPLERİ (ZOOLOJİ) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Bilim Dalı Zorunlu Dersi Havuzu için Tıklayınız
|
|
|
|
|
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
BIO5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
BIO5602 |
PEYZAJ EKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
20 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
|
|
|
|
|
|
|
BIO5101 |
BOTANİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (BOTANİK BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5201 |
İLERİ BİYOMETRİ (GENEL BİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5103 |
BİTKİ SİSTEMATİĞİ VE PRENSİPLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5105 |
SİMBİOZİS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5107 |
AĞIR METAL KİRLİLİĞİNİN YÜKSEK BİTKİLERLE ISLAHI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5109 |
EKOSİSTEMLERDE VERİMLİLİK TAYİNLERİ VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5111 |
POLEN MORFOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5113 |
BİTKİ TAYİNİ VE DEĞERLENDİRMESİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5115 |
LİKENOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5117 |
TAKSONOMİDE NÜMERİK METODLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO5203 |
MİKROBİYAL EKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5205 |
SİSTEMATİK MİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5207 |
MYXOMYCETES TAYİNİ VE PRENSİPLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5209 |
ONKOGENLER VE KARSİNOGENEZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5211 |
EKOTOKSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5213 |
SERBEST RADİKAL BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5303 |
LİMNOLOJİK ANALİZLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5307 |
AKARSU BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5309 |
EKOLOJİDE TEMEL İSTATİSTİKSEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5403 |
ENZİMLERİN ETKİ MEKANİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5405 |
PROTEİN BİYOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5409 |
MİKROBİYAL FİZYOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5411 |
GENEL MİKROBİYOLOJİDE UYGULAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5413 |
MODERN BİYOKİMYASAL LABORATUAR TEKNİKLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5417 |
İŞLEVSEL GENOMİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5419 |
GEN TRANSFER METODLARI VE VEKTÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5503 |
PROTOZOOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5505 |
REPTİL BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5509 |
KASLARIN VE İSKELETİN YAPISAL DÜZENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5511 |
BALIK PARAZİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5513 |
BALIK EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5517 |
MİKROSKOBİK GÖRÜNTÜLEME VE İŞLEME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
6 |
BIO5519 |
TEMEL HİSTOLOJİK TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5521 |
ÖRÜMCEK BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5523 |
DOLAŞIMIN HEMODİNAMİKLERİ VE KARDİYOVASKÜLER SİSTEM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO5100 |
BİTKİ EKOFİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5102 |
AEROPALİNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5104 |
ETNOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5106 |
TÜRKİYE VEJATASYON COĞRAFYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5108 |
LİKENLERİN TAYİNİ VE PRENSİPLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5110 |
BİTKİ TAYİNİ VE DEĞERLENDİRMESİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5110 |
BİTKİ TAYİNİ VE DEĞERLENDİRMESİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5114 |
ADLİ PALİNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
7 |
BIO5116 |
BOTANİK ARAZİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
BIO5116 |
BOTANİK ARAZİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5118 |
TÜRKİYENİN ENDEMİK VE NADİR BİTKİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5120 |
YAPRAK DÖKEN AĞAÇLARIN KIŞIN TANINMASI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
BIO5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO5200 |
MANTARLAR VE KÜFLER; BİYOLOJİLER VE KULLANIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5202 |
GENETİK ANALİZİN TEMEL İLKELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5204 |
KROMOZOM YAPI VE FONKSİYONLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5206 |
EKOGENETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5208 |
KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5210 |
MOLEKÜLER TOKSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5212 |
FUNGAL BİTKİ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5300 |
FİKOLOJİDE BİYOKİMYASAL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5302 |
EKONOMİK ALGLER VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5304 |
ALG KÜLTÜRÜ VE FİTOPLANKTAN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5400 |
KARBOHİDRAT BİYOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5402 |
BİYOLOJİDE DOKU VE HÜCRE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5402 |
BİYOLOJİDE DOKU VE HÜCRE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5404 |
GEN MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO5408 |
NÜKLEİK ASİT METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5410 |
MODERN BİYOKİMYASAL LABORATUAR TEKNİKLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5500 |
SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5502 |
ZOOLOJİDE EKSKURSİYON ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5504 |
PARAZİT TEŞHİS YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5506 |
HAYVANLARDA SOSYAL DAVRANIŞLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5508 |
HELMİNTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5510 |
ZEHİRLİ HAYVANLAR VE TOKSİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5512 |
SİSTEMLER HİSTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5514 |
MEMELİLERDE BOŞALTIM MEKANİZMALARI – SU VE İYON DENGESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIO5604 |
BİTKİ EKOFİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |