Genel Tanıtım
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında toplam 263 öğrenciye 12 öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ve diğer programlardan gelen öğretim elemanları ile eğitim-öğretim sürdürülmektedir.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. 2003–2004 Akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden bu programda, öğrencilere alan bilgisi, genel kültür ve genel eğitim dersleri verilmektedir. 2011-2012 Eğitim-öğretim yılından itibaren II. Öğretime öğrenci alınmaya başlanmıştır ve aynı yıl YÖK kararı ile II. Öğretim programı kapatılmıştır. II. Öğretim programına alınan öğrenciler mezun oluncaya kadar başka öğrenci alınmamıştır. Şu an halen I. Öğretim fen bilgisi öğretmenliği programına öğrenci alınımına devam edilmektedir.
Programdaki mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) alınması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne davam edip bu dersleri başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından sayısal puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. Ayrıca, öğretmenlik programlarına yerleşme sırasında, yerleştirme puan türünde başarı sırası 300 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar okul birincisi olsalar dahi programa yerleştirilemez koşulu bulunmaktadır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
MİSYON
Evrensel, milli, manevi, insanı ve etik değerlere bağlı; yenilikçi, girişimci, alanında uzman, sorgulayıcı ve çözümleyici, çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, bilim ve teknoloji okuryazarı fen bilgisi öğretmenleri ve alan uzmanları yetiştirmektir.
VİZYON
Küresel ölçekte, fen bilimleri eğitimi alanında eğitim-öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır.
AMAÇ ve HEDEFLER
Amaç 1: Araştırma üniversitesi vizyonunu güçlendirecek nitelikli ve katma değeri yüksek AR-GE çalışmalarını yürütmek
Hedef 1.1. Öğretim elemanları tarafından gerçekleştirilen nitelikli ulusal, uluslararası ve kurumsal bilimsel araştırma projeleri ve yayın sayılarını arttırmak,
Hedef 1.2. Ulusal ve Uluslararası indeksli yayınlarda (dergi, kitap vb.) yer alan atıf sayılarını arttırmak,
Hedef 1.3. Bilimsel yetkinlik ve değerlere sahip akademisyenler yetiştirmek ve bunun için düzenli eğitim faaliyetleri yürütmek,
Amaç 2: Eğitim-öğretim kalitesini arttırarak nitelikli mezunlar vermek
Hedef 2.1. Ortaokul öğretim programlarındaki tüm deneyleri yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmak,
Hedef 2.2. Sorgulamaya dayalı öğretim anlayışını kazandırmak,
Hedef 2.3. Lisansüstü eğitimin niteliğini arttırmak,
Hedef 2.4. Yabancı uyruklu öğrencilerin oranı arttırmak için uluslararası ilişkiler anlaşmalarını arttırmak ve güçlendirmek,
Hedef 2.5. Özel alan yeterliliklerini kazandırmak için fen bilgisi öğretmenliği öğretim programdaki derslerin kapsamını ve işleyişini düzenlemek,
Hedef 2.6. Ulusal düzeydeki program geliştirme çalışmalarına etkin olarak katılmak,
Hedef 2.7. Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri, bilimsel ve sosyal etkinliklere teşvik etmek,
Hedef 2.8. Mezun öğrencilerin kurumsal aidiyet duygusunu güçlendirecek etkinlik sayısını arttırmak,
Hedef 2.9. Öğretim elemanlarının yeni yaklaşım ve tekniklerden haberdar etme amacıyla sürdürülebilir eğitimler düzenlemek,
Hedef 2.10. Fiziksel ve Dijital öğrenme alt yapılarını zenginleştirmek,
Hedef 2.11. Mezunların ulusal ve uluslararası merkezi sınavlarda başarılarını arttırmak,
Hedef 2.12. Mezunların lisansüstü programlara devam etmelerini sağlamak,
Amaç 3. Sosyal sorumluluk bilinciyle topluma katkı sağlamak,
Hedef 3.1.Toplumsal farkındalık oluşturacak etkinlik sayısını arttırmak
Hedef 3.2. Dezavantajlı gruplara destek sağlayan projeleri arttırmak,
Hedef 3.3. Sosyal girişimciliği teşvik eden etkinlikleri arttırmak,
Hedef 3.4. Sosyal sorumluluk projelerine katılan gönüllü öğrenci sayısını arttırmak,
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili terimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
2.
Fen Bilgisi ve Teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
3.
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
4.
Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak Fen Bilgisi ve Teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olur.
|
5.
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar.
|
6.
Fen eğitimindeki konuların özelliklerine göre kazanımları da dikkate alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
|
7.
Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
|
8.
Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
9.
Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
|
10.
Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
11.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
|
12.
Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Fen Bilgisi ve Teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak Fen Bilgisi ve Teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olur.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Fen eğitimindeki konuların özelliklerine göre kazanımları da dikkate alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili terimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Fen Bilgisi ve Teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Fen eğitimindeki konuların özelliklerine göre kazanımları da dikkate alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak Fen Bilgisi ve Teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olur.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili terimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Fen Bilgisi ve Teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Fen eğitimindeki konuların özelliklerine göre kazanımları da dikkate alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak Fen Bilgisi ve Teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olur.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili terimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel ya da devlet ortaokullarında Fen Bilgisi Öğretmeni veya yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte mezunlar, Fen Bilgisi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden, diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak öğrenimlerine devam edebilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla, lisansüstü programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için, kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmek zorundadırlar. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav, bir ödev veya bir etkinlik yapma ve yarı yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı payı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca, yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak şartı bulunmaktadır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notlarını alan öğrenciler başarılı olarak kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notlarının başarılı sayılabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
Programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçen, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip öğrenciler mezun kabul edilir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Nermin BULUNUZ
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı
Adres:Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942238
nbulunuz@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Dilek ZEREN ÖZER
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı Bologna Birim Koordinatörü
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942254
dzeren@uludag.edu.tr
Program Adresi: Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı
Nilüder/BURSA
http://uludag.edu.tr/fenbilegitabd
fenegitimi@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve laboratuvarlarda yürütülmektedir. Bilim dalımızda 2 adet Fen Bilgisi laboratuvarı mevcuttur. Bu laboratuvarlarda mikroskop, stereo mikroskop, etüv, kurutma makinesi, santrifüj, desikatör, fırın, çeşitli hayvan ve insan maket ve mülajları, bitki maketleri, hayvan ve bitki koleksiyonları, kimyasal ve cam malzemeler, buzdolapları, fizik konularında düzenlenmiş deney setleri ve diğer araç ve gereçleri bulunmaktadır. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve yardımcılarının kullanımına sunulmuş olan çok sayıda bilgisayar ve yazıcı, akıllı tahta vb. eğitim öğretim ve akademik faaliyetler amacıyla kullanılmaktadır.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde dershaneler, laboratuvarlar ve ayrıca lisansüstü öğrencilerinin kullanımına açık internet ağı ve bilgisayarların bulunduğu odalar mevcuttur. Bu odalar, ders saatleri dışında lisansüstü programlara kayıtlı öğrencilerin kullanımına hazır tutulmaktadır.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır. Ayrıca Fen Bilgisi Eğitimi anabilim dalına ait anabilim dalı kütüphanesi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN1111 |
MATEMATİK I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN1111 |
BİYOLOJİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FEN1115 |
BİYOLOJİ LABORATUVARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FEN1117 |
KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FEN1119 |
KİMYA LABORATUVARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
GKFEN11 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
MBZ0011 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0013 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN1112 |
MATEMATİK II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN1114 |
BİYOLOJİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN1116 |
BİYOLOJİ LABORATUVARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FEN1118 |
KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN1120 |
KİMYA LABORATUVARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
GZK0011 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBZ0012 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN2211 |
KİMYA III (ANALİTİK KİMYA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN2213 |
KİMYA LABORATUVARI III |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FEN2215 |
FİZİK I (MEKANİK) |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN2217 |
FİZİK LABORATUVARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
MBZ0015 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0017 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN2212 |
KİMYA IV (ORGANİK KİMYA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN2214 |
YER BİLİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FEN2216 |
FİZİK II (ELEKTRİK) |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FEN2218 |
FİZİK LABORATUVARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FEN2220 |
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKZ0012 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0016 |
FEN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE MATERYAL TASARIMI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
Toplam |
|
22 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN3311 |
BİYOLOJİ III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FEN3313 |
BİYOLOJİ LABORATUVARI III |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FEN3315 |
FİZİK III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FEN3317 |
FEN ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FEN3319 |
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
FEN3321 |
FİZİK LABORATUVARI III |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
MBZ0019 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0021 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN3312 |
BİYOLOJİ IV (İNSAN ANATOMİİSİ VE FİZYOLOJİSİ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FEN3314 |
ÇEVRE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
FEN3316 |
FİZİK IV (MODERN FİZİĞE GİRİŞ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FEN3318 |
FEN ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FEN3320 |
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0022 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN4411 |
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FEN4413 |
FİZİK V (ASTRONOMİ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBFEN01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0019 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
18 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN4412 |
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FEN4414 |
FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MBFEN02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
18 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0010 |
KÜLTÜR VE DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0021 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0023 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0026 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0001 |
BİLİMİN TEKNOLOJİDEKİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0101 |
YENİ NESİL FEN SORULARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0102 |
GÜNLÜK YAŞAM VE FİZİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0103 |
GÜNLÜK YAŞAM VE KİMYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0104 |
GÜNLÜK YAŞAM VE BİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0105 |
FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0106 |
FEN EĞİTİMİNDE 21. YÜZYIL BECERİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0107 |
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0108 |
TEKNO-PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0109 |
FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0110 |
KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0111 |
TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0112 |
FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0113 |
FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0113 |
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0114 |
FEN BİLİMLERİ LABARATUARLARINDA PREPERAT VE MATERYAL HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0115 |
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0116 |
FEN BİLİMLERİNDE VARLIK FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0117 |
SİNİRBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0118 |
ÖĞRENMENİN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0119 |
FEN ÖĞRETİMİNDE ROBOTİK VE KODLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0120 |
FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0121 |
KİMYADA DENEY TASARIMI VE UYGULAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0122 |
STEM PROJE I (TASARIM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FEN0123 |
STEM PROJE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |