Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Almanca Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Almanca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır.
2
Verilen Derece
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı yükseköğretimde Almanca öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Anabilim Dalı başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Almanca öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Kayıt olan öğrenciler seviye tespit sınavı sonucuna göre hazırlık sınıfına veya lisans eğitimine başlar.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Almanca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Almanca öğretmenliği bölüm programı, Almanca öğretmen adaylarını bireysel, profesyonel ve sosyal olarak iyi donanımlı olacak şekilde eğitmeyi amaçlamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
2. Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
3. Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
4. Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
5. Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
6. Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
7. Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
8. Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
9. Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
10. Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
11. Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
12. Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
Öğrenme Yetkinliği
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1,2 6
Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak. 1,2 5
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak. 1,2 2
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1,2
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 1,2
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak. 1,2
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1,2 2
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1,2 4
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1,2
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. 1,2 2,4
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 1,2 1,2
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1,2 4
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak. 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1 4
Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak. 1 4,5
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak. 1 4
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1 4,5
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 2
Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek. 1
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak. 1 2,3
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1 2,3
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1 4
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1 6
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. 1 5
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 1 1
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1 4
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak. 1 4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1,2
Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak. 1,2
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak. 1,2
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1,2
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 1,2
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak. 1,2
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1,2
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1,2
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1,2
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak. 1,2 2,7
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 6
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak. 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1,2,3
Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak. 1,2,3
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1,2,3
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 1,2,3
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak. 1,2,3
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1,2,3 2
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1,2,3
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1,2,3
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 1,2,3 1,2,3
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1,2,3
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1,2,3,4,5
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak. 1,2,3,4,5
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1,2,3,4,5
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 1,2,3,4,5
Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek. 1,2,3,4,5 6
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak. 1,2,3,4,5
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1,2,3,4,5
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1,2,3,4,5
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1,2,3,4,5
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak. 2
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1,2,3,4,5
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek. 1,2,3
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak. 1,2,3
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak. 1,2,3
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak. 1,2,3 1
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek. 1,2,3 1,3
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak. 1,2,3
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak. 1,2,3
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. 1,2,3
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 1,2,3 1,2,3
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1,2,3
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 1,2,3
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak. 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler başta özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Almanca Öğretmeni olmak üzere ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, halkla ilişkiler alanında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer ticari kuruluşlarda iş bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Almanca Öğretmenliği programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı:
Prof. Dr. Anastasia ŞENYILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili ve Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel: 0224 294 22 74
E-mail: asenyildiz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Arzu ORHAN
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel:0224 294 22 71
E-mail: mollaoglu@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yabancı Diller Eğitimi Almanca Öğretmenliği Lisans Programı 2 Profesör, 1 Doçent, 1 Dr. Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr. ve 1 Araştırma Görevlisine sahiptir. Ayrıca 1 DAAD Okutmanı görev yapmaktadır. Söz konusu öğretim üyeleri ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara sürekli katılmakta ya da bu tür toplantı ve seminerleri düzenlemekte olup gerekli yayın kapasitesine sahiptirler. Bölüm DAAD ile işbirliği ile oluşturulan zengin bir kütüphaneye sahiptir ve online sistemle çevirim içi kaynaklarını araştırmacıların hizmetine sunmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr