Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Almanca Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Almanca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır.
2
Verilen Derece
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı yükseköğretimde Almanca öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Anabilim Dalı başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Almanca öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Kayıt olan öğrenciler seviye tespit sınavı sonucuna göre hazırlık sınıfına veya lisans eğitimine başlar.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Almanca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Almanca öğretmenliği bölüm programı, Almanca öğretmen adaylarını bireysel, profesyonel ve sosyal olarak iyi donanımlı olacak şekilde eğitmeyi amaçlamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
2. Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
3. Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
4. Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
5. Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
6. Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
7. Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
8. Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
9. Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
10. Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
11. Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
12. Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
Öğrenme Yetkinliği
  • Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
  • Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
  • Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
  • Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
  • Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler başta özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Almanca Öğretmeni olmak üzere ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, halkla ilişkiler alanında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer ticari kuruluşlarda iş bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Almanca Öğretmenliği programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı:
Prof. Dr. Anastasia ŞENYILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili ve Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel: 0224 294 22 74
E-mail: asenyildiz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Arzu ORHAN
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel:0224 294 22 71
E-mail: mollaoglu@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yabancı Diller Eğitimi Almanca Öğretmenliği Lisans Programı 2 Profesör, 1 Doçent, 1 Dr. Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr. ve 1 Araştırma Görevlisine sahiptir. Ayrıca 1 DAAD Okutmanı görev yapmaktadır. Söz konusu öğretim üyeleri ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara sürekli katılmakta ya da bu tür toplantı ve seminerleri düzenlemekte olup gerekli yayın kapasitesine sahiptirler. Bölüm DAAD ile işbirliği ile oluşturulan zengin bir kütüphaneye sahiptir ve online sistemle çevirim içi kaynaklarını araştırmacıların hizmetine sunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM1001 ALMANCA DİL BİLGİSİ I Zorunlu 3 0 0 5
ALM1005 OKUMA BECERİLERİ I Zorunlu 3 0 0 5
ALM1007 YAZMA BECERİLERİ I Zorunlu 3 0 0 4
ALM1009 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I Zorunlu 3 0 0 4
BIL1051 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 2 0 4
EBB1003 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUR101 TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM1002 ALMANCA DİL BİLGİSİ II Zorunlu 3 0 0 4
ALM1006 OKUMA BECERİLERİ II Zorunlu 3 0 0 3
ALM1008 YAZMA BECERİLERİ II Zorunlu 3 0 0 4
ALM1010 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II Zorunlu 3 0 0 3
ALM1012 KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ Zorunlu 3 0 0 4
BIL1052 BİLGİSAYAR II Zorunlu 2 2 0 4
EBB1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUR102 TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM2003 ALMAN EDEBİYATI I Zorunlu 3 0 0 4
ALM2007 ALMANCA DİLBİLGİSİ III Zorunlu 3 0 0 3
ALM2009 DİLBİLİM I Zorunlu 3 0 0 4
ALM2011 İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ I Zorunlu 3 0 0 4
ALM2013 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I Zorunlu 3 0 0 4
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 7
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM2002 İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ II Zorunlu 3 0 0 4
ALM2004 ALMAN EDEBİYATI II Zorunlu 3 0 0 5
ALM2006 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II Zorunlu 3 0 0 4
ALM2008 KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ Zorunlu 3 0 0 4
ALM2010 DİLBİLİM II Zorunlu 3 0 0 4
ALM2012 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 4
ALM2016 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM Zorunlu 2 2 0 5
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM3001 DİL EDİNİMİ Zorunlu 3 0 0 4
ALM3003 EDEBİ METİN İNCELEME VE ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 4
ALM3009 ETKİLİ İLETİŞİM Zorunlu 3 0 0 3
ALM3011 BİLİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 2
ALM3015 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 0 5
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 9
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM3002 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 2 0 3
ALM3004 EDEBİ METİN İNCELEME VE ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 4
ALM3010 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 2
ALM3016 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 0 4
EBB3006 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 4
EBB3008 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 10
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM4005 OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 0 5
ALM4009 ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ Zorunlu 2 2 0 2
ALM4011 MATERYAL GELİŞTİRME VE UYARLAMA Zorunlu 2 2 0 2
EBB4005 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 17
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM4016 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 0 8
EBB4006 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ÖEB4002 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM2103 YAZIŞMA TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 7
ALM2105 KÜLTÜREL ETKİNLİKLER VE DEĞERLENDİRME Seçmeli 2 0 0 7
ALM2107 DİL VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 7
ALM2109 KISA METİN YORUMLAMA Seçmeli 2 0 0 7
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN3009 İKİNCİ YABANCI DİL I (FRANSIZCA) Seçmeli 2 0 0 3
ING3011 İKİNCİ YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 3
ALM3121 UYGULAMALI DİLBİLGİSİ I Seçmeli 2 0 0 6
ALM3123 UYGULAMALI DİNLEME KONUŞMA I Seçmeli 2 0 0 6
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN3012 İKİNCİ YABANCI DİL II (FRANSIZCA) Seçmeli 2 0 0 3
ING3014 İKİNCİ YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 3
ALM3126 UYGULAMALI DİLBİLGİSİ II Seçmeli 2 0 0 7
ALM3128 UYGULAMALI DİNLEME KONUŞMA II Seçmeli 2 0 0 7
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN4011 İKİNCİ YABANCI DİL III (FRANSIZCA) Seçmeli 2 0 0 5
ING4011 İKİNCİ YABANCI DİL III (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 5
ALM4115 UYGULAMALI DİLBİLGİSİ III Seçmeli 2 0 0 6
ALM4117 UYGULAMALI DİNLEME KONUŞMA III Seçmeli 2 0 0 6
ALM4213 ALMAN KÜLTÜR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 6
ALM4215 GÜNCEL METİN ÇALIŞMALARI Seçmeli 2 0 0 6
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM4126 ALMANCA TİCARİ YAZIŞMA Seçmeli 2 0 0 7
ALM4128 ÇEVİRİ Seçmeli 2 0 0 7
ALM4130 SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli 2 0 0 7
ALM4204 ALMAN EDEBİYATI VE SİNEMA UYARLAMA Seçmeli 2 0 0 7
ALM4210 MEDYA VE DİL Seçmeli 2 0 0 7
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr