Genel Tanıtım
Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Almanca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır.
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı yükseköğretimde Almanca öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Anabilim Dalı başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Almanca öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Kayıt olan öğrenciler seviye tespit sınavı sonucuna göre hazırlık sınıfına veya lisans eğitimine başlar.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Almanca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Almanca öğretmenliği bölüm programı, Almanca öğretmen adaylarını bireysel, profesyonel ve sosyal olarak iyi donanımlı olacak şekilde eğitmeyi amaçlamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
|
2.
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
|
3.
Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
|
4.
Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
|
5.
Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
|
6.
Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
|
7.
Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
|
8.
Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
|
9.
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
|
10.
Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
|
11.
Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
|
12.
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
- Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
- Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
- Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
- Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
- Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
- Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
- Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Almanca dil becerilerini ölçmeye uygun araçlar geliştirmek.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazanmak.
- Almanca öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin etkin kullanım ilkelerini, üstün ve zayıf yönlerini açıklamak.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak çocuklara, gençlere ve yetişkinlere öğretme becerisini kazanmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
- Anadil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerileri kazanmak.
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler başta özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Almanca Öğretmeni olmak üzere ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, halkla ilişkiler alanında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer ticari kuruluşlarda iş bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Almanca Öğretmenliği programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı:
Prof. Dr. Anastasia ŞENYILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili ve Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel: 0224 294 22 74
E-mail: asenyildiz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Arzu ORHAN
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Görükle Kampüsü
16059 Bursa
Tel:0224 294 22 71
E-mail: mollaoglu@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yabancı Diller Eğitimi Almanca Öğretmenliği Lisans Programı 2 Profesör, 1 Doçent, 1 Dr. Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr. ve 1 Araştırma Görevlisine sahiptir. Ayrıca 1 DAAD Okutmanı görev yapmaktadır. Söz konusu öğretim üyeleri ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara sürekli katılmakta ya da bu tür toplantı ve seminerleri düzenlemekte olup gerekli yayın kapasitesine sahiptirler. Bölüm DAAD ile işbirliği ile oluşturulan zengin bir kütüphaneye sahiptir ve online sistemle çevirim içi kaynaklarını araştırmacıların hizmetine sunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM1101 |
ALMANCANIN YAPISI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ALM1103 |
OKUMA BECERİLERİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ALM1105 |
YAZMA BECERİLERİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ALM1107 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
GZK0001 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKZ1001 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKZ1003 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GKZ1005 |
YABANCI DİL I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM1002 |
ALMANCANIN YAPISI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM1004 |
OKUMA BECERİLERİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM1006 |
YAZMA BECERİLERİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM1008 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBZ0002 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0004 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1002 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1004 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GZK1006 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM2201 |
ALMANCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM2203 |
ALMAN EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM2205 |
DİLBİLİM I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM2207 |
ALMANCANIN YAPISI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM2202 |
ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM2204 |
ALMAN EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM2206 |
DİLBİLİM II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM2208 |
İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0007 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM3301 |
ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ALM3303 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ALM3305 |
DİL EDİNİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM3302 |
ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ALM3304 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM4401 |
ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM4403 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
MBALM01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
13 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM4402 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ALM4404 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBALM02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
13 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0003 |
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0004 |
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0006 |
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0008 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0009 |
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0011 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0013 |
SANAT VE ESTETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0016 |
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0017 |
TÜRK MUSİKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0018 |
TÜRK SANATI TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0018 |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0021 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0001 |
AKADEMİK ALMANCA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0002 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0003 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0004 |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0005 |
ALMANCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0006 |
TÜRKÇE-ALMANCA ÇEVİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0007 |
DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0008 |
İLERİ ALMANCA DİL BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0009 |
KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0010 |
KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0011 |
KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME VE ÖĞRETME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0012 |
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ALM0013 |
SOSYODİLBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |