YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,7 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,7 |
Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
Okul çalgıları (orff çalgıları, gitar, bağlama, vurmalı çalgılar vb.) ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
Okul öncesi ve genel müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına çalgısı ile eşlik yapabilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Sanat ve estetik kavramları ile müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri konularında donanımlı olmak |
1,2 |
1,2,3,4,7 |
Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde ulusal ve evrensel müzikler yoluyla kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak. |
1,2 |
1,2,3,4,7 |
Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi, iletişim ve öğretim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğinin ahlak ve etik ilkelerini benimsemek, eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Ulusal ve evrensel müziklere yönelik çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak. |
1,2 |
1,2,3,4,7 |
Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek. |
1,2 |
1,2,3,4,5,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Okul çalgıları (orff çalgıları, gitar, bağlama, vurmalı çalgılar vb.) ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Okul öncesi ve genel müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına çalgısı ile eşlik yapabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sanat ve estetik kavramları ile müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri konularında donanımlı olmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde ulusal ve evrensel müzikler yoluyla kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi, iletişim ve öğretim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğinin ahlak ve etik ilkelerini benimsemek, eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ulusal ve evrensel müziklere yönelik çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Okul çalgıları (orff çalgıları, gitar, bağlama, vurmalı çalgılar vb.) ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Okul öncesi ve genel müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına çalgısı ile eşlik yapabilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Sanat ve estetik kavramları ile müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri konularında donanımlı olmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde ulusal ve evrensel müzikler yoluyla kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi, iletişim ve öğretim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmek. |
1,2,3,4,5 |
1.2.3.4.5.8 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğinin ahlak ve etik ilkelerini benimsemek, eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7,8 |
Ulusal ve evrensel müziklere yönelik çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olma ve okul şarkıları besteleyebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyebilme ve çok seslendirme teknikleri konusunda donanımlı olmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Okul çalgıları (orff çalgıları, gitar, bağlama, vurmalı çalgılar vb.) ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Okul öncesi ve genel müzik eğitimi dağarına sahip olma ve okul şarkılarına çalgısı ile eşlik yapabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sanat ve estetik kavramları ile müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri konularında donanımlı olmak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde ulusal ve evrensel müzikler yoluyla kullanabilme, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi, iletişim ve öğretim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğinin ahlak ve etik ilkelerini benimsemek, eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Ulusal ve evrensel müziklere yönelik çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|