Genel Tanıtım
Ekonometri Bölümü 1982 yılında Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Bölüm, İstatistik, Yöneylem Araştırması olmak üzere iki anabilim dalından oluşmaktadır.
Ekonometri Bölümü, yüksek öğretimde Ekonometri Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Ekonometri Bilimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Ekonometride lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttır.
Ekonometri Bölümünün temel amacı, gelişen dünya ve ülke koşullarına göre ihtiyaç duyulan istatistik, ekonometri ve yöneylem bilim dallarında eğitim vererek, araştırma ve sorun çözme yeteneğine sahip bireyler yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan bölüm programı ile öğrencilerin kentsel ve ülke düzeyinde ekonomik ve sosyal sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalar yapma ve bu araştırmaları kamuoyunun bilgisine sunma becerisine sahip olmaları hedeflenmektedir.
Ekonometri Bölümü, analiz ve sentez yeteneğine sahip, sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma yapabilen Ekonometrisyen, İstatistikçi ve Yöneylem Araştırmacısı yetiştirmektedir. Bunun yanı sıra bölümün ders programı diğer bölümlerden (iktisat, maliye, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri ve işletme) bazı dersleri içerdiği için disiplinler arası yaklaşımı benimseyen bir bakış açısıyla öğrencilerin yetişmesine olanak sağlamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem bilim dallarının temel kavramlarını ve kuramlarını anlayabilme.
|
2.
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; ekonometri, istatistik ve yöneylem, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
|
3.
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirme ve çözüm önerileri üretebilme.
|
4.
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında sorumluluk alma, planlayabilme ve sorumlulukları bağımsız olarak yürütebilme.
|
5.
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında alternatif çözümler üretebilme.
|
6.
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
|
7.
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
8.
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
|
9.
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
|
10.
Güncel Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem konularına ilişkin görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
|
11.
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarındaki bilgisayar programlarını kullanmada gerekli yetkinliğe sahip olma.
|
12.
Güncel ekonomik ve sosyal konularda ilgi duyduğu bir soruna ilişkin bilimsel bir araştırma yapabilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olabilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; ekonometri, istatistik ve yöneylem, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem bilim dallarının temel kavramlarını ve kuramlarını anlayabilme.
- Güncel ekonomik ve sosyal konularda ilgi duyduğu bir soruna ilişkin bilimsel bir araştırma yapabilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olabilme.
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; ekonometri, istatistik ve yöneylem, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarındaki bilgisayar programlarını kullanmada gerekli yetkinliğe sahip olma.
- Güncel Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem konularına ilişkin görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında sorumluluk alma, planlayabilme ve sorumlulukları bağımsız olarak yürütebilme.
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında alternatif çözümler üretebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında alternatif çözümler üretebilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirme ve çözüm önerileri üretebilme. |
2 |
1,4,5 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
1 |
1 |
Güncel ekonomik ve sosyal konularda ilgi duyduğu bir soruna ilişkin bilimsel bir araştırma yapabilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olabilme. |
|
1,2,3,4,5 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; ekonometri, istatistik ve yöneylem, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
1 |
1,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem bilim dallarının temel kavramlarını ve kuramlarını anlayabilme. |
1 |
1,2,3 |
Güncel ekonomik ve sosyal konularda ilgi duyduğu bir soruna ilişkin bilimsel bir araştırma yapabilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olabilme. |
1,2 |
|
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; ekonometri, istatistik ve yöneylem, iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
1 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir 6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarındaki bilgisayar programlarını kullanmada gerekli yetkinliğe sahip olma. |
1 |
3,4 |
Güncel Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem konularına ilişkin görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
1,2 |
1,4 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
1 |
3,4 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
1,2 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında sorumluluk alma, planlayabilme ve sorumlulukları bağımsız olarak yürütebilme. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
2 |
2 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
1,4 |
1,3,6 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında alternatif çözümler üretebilme. |
2 |
1,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirme ve çözüm önerileri üretebilme. |
1 |
1,4,6 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
1,2 |
1,2,6 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem alanlarında alternatif çözümler üretebilme. |
3 |
1,4,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Yoğun uygulamalı eğitim gören Ekonometri Bölümünden mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel sektörde çalışma imkanı bulabilmektedirler. Kalkınma Bakanlığı ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) başta olmak üzere bölüm mezunları özellikle firmaların Ar-Ge, planlama ve kalite kontrol bölümlerinde çalışabilmektedirler. Bunun yanı sıra, bankacılık, finans, sigortacılık sektörlerinde ve araştırma şirketlerinde geniş bir alanda iş bulma olanağına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlarımız, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında yüksek lisans ve doktora öğrenimlerine yönelebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bağıl Değerlendirme Katma Sınırı 20 puan, Yarıyıl Sonu Sınav Limiti 50 puan ve Ham Başarı Notu Alt Sınırı 50 puandır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Görükle Kampüsü, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü, Pk. 16059 , Nilüfer/BURSA.
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Nuran BAYRAM ARLI
Tel: 0 224 294 1126
Faks: 0 224 294 11 99
E-posta: nuranb@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Selim TÜZÜNTÜRK
E-posta:selimtuzunturk@uludag.edu.tr
Erasmus Koordinatörü: Prof. Dr. Sevda GÜRSAKAL
E-posta: sdalgic@uludag.edu.tr
Mevlana Koordinatörü: Doç. Dr. Vesile Sinem Arıkan KARGI
E-posta: vesa@uludag.edu.tr
Farabi Koordinatörü: Doç. Dr. Selim TÜZÜNTÜRK
E-posta: selimtuzunturk@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz Türkçe eğitim vermektedir. Öğrencilerin kullanımına açık bir kütüphane, bir okuma salonu ve bir bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Öğrenciler, Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde en fazla iki dönem anlaşmalı üniversitelere gidebilmektedirler. Bölüme ait Ekonometri-İstatistik Araştırma Merkezi (EKOMER) mevcuttur.
Bölümde 8 Profesör, 5 Doçent ve 1 Dr. Öğretim Üyesi, 3 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO1001 |
MATEMATİK I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT1001 |
İKTİSAT I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1003 |
İŞLETME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1201 |
MUHASEBE I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM1201 |
HUKUKA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL1102 |
SOSYAL POLİTİKA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
EKO1002 |
MATEMATİK II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO1202 |
BETİMSEL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT1202 |
İKTİSAT II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1202 |
MUHASEBE II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2201 |
ÇIKARIMSAL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
IKT2101 |
MİKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ISL2205 |
MALİ TABLOLAR ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2004 |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
EKO2204 |
İSTATİSTİKSEL KARAR TEORİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
IKT2102 |
MAKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO3101 |
EKONOMETRİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3109 |
MATEMATİKSEL İKTİSAT I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3201 |
MATEMATİKSEL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3301 |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO3006 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3102 |
EKONOMETRİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3112 |
MATEMATİKSEL İKTİSAT II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3302 |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO4003 |
GÜNCEL KONULAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4101 |
EKONOMETRİK ANALİZ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
EKO4301 |
PLANLAMA VE PROGRAMLAMA I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO4102 |
EKONOMETRİK ANALİZ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
EKO4206 |
ÖRNEKLEME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4302 |
PLANLAMA VE PROGRAMLAMA II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2003 |
OFİS PROGRAMLARI -KELİME İŞLEM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2215 |
NÜFUS BİLİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2201 |
MUHASEBEDE DÖNEM SONU İŞLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2203 |
FİNANS MATEMATİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2403 |
BORÇLAR HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL2401 |
VERGİ HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU2105 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2102 |
TÜRKİYE'DE SOSYAL POLİTİKA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2304 |
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2004 |
OFİS PROGRAMLARI HESAP TABLOLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2102 |
MODEL KURMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2206 |
NİCEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2302 |
İKTİSADİ SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2306 |
SANAYİ EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2208 |
ŞİRKETLER MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2504 |
TİCARET HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL2106 |
KAMU MALİYESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3109 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3105 |
EKONOMETRİK PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3203 |
İSTATİSTİKSEL PAKET PROGRAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3205 |
NİTEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3207 |
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3209 |
FİNANSAL İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3303 |
YÖNEYLEM PAKET PROGRAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3309 |
VISUAL BASIC. NET İLE PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3103 |
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3305 |
DÜNYA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3307 |
ULUSLAR ARASI İKTİSAT TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3105 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3211 |
İHTİSAS MUHASEBELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3305 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL3203 |
HAZİNE İŞLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL3303 |
KAMU EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL3403 |
DIŞ TİC.İŞLEM VE VERGİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3204 |
İŞ HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3010 |
İLERİ EXCEL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3108 |
EKONOMETRİK YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3204 |
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3206 |
İSTATİSTİKSEL KALİTE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3208 |
SİGORTA İSTATİSTİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3102 |
POLİTİK İKTİSAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3306 |
İKTİSADİ PLANLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3308 |
ULUSLARARASI İKTİSAT POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3104 |
İNSAN KAYNAĞI YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3206 |
MALİYET MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3216 |
MENKUL KIYMET ANALİZLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3218 |
FİNANSAL TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3308 |
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3310 |
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL3202 |
DEVLET MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL3404 |
TÜRK VERGİ SİSTEMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4107 |
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4205 |
SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4107 |
TAHMİN TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4111 |
ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4201 |
ALTI SİGMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4211 |
RİSK ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4303 |
KALİTE YÖNETİMİ VE PLANLAMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4203 |
KONJONKTÜR VE FİNANSAL KRİZLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4305 |
AB EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4105 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4201 |
MUHASEBE DENETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4303 |
TEDARİK ZİNRİCİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4303 |
ÜRETİM PLANLAMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4307 |
GİRİŞİMCİLİK TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL4303 |
FAYDA MALİYET ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL4305 |
MALİYE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL4305 |
KÜRESELLEŞME VE MALİ YAPI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4108 |
İSTİHDAM VE İŞSİZLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4110 |
EŞANLI DENKLEM MODELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4112 |
FİNANSAL EKONOMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4114 |
SINIRLI BAĞIMLI DEĞİŞKENLİ MODELLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4202 |
DENEY TASARIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4210 |
İSTATİSTİKSEL MODELLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4212 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4214 |
ORGANİZASYONEL AĞ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4216 |
YÖNETİM SİSTEMLERİNDE İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4218 |
GENELLEŞTİRİLMİŞ DOĞRUSAL MODELLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4112 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4106 |
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4108 |
TOPL.KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4308 |
LOJİSTİK YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4314 |
GİRİŞİMCİLİK PROJELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4314 |
ULUSLARARASI PAZARLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4318 |
İNOVASYON YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAL4102 |
MALİ TEŞVİK SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |