Genel Tanıtım
1976 yılında kurulan Bursa Üniversitesi Makine Fakültesi, 1982 yılındaki yeni yapılanmayla Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi adını almış, 1993 yılında Mimarlık Bölümü´nün açılması kararı ile Fakültenin adı Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi olarak değiştirilmiştir. 2011-2012 eğitim-öğretim yılı itibariyle Mühendislik- Mimarlık Fakültesi kapsamında sekiz bölüm bulunmaktadır. Bunlar; Mimarlık, Makine Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Tekstil Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Çevre Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği Bölüm´leridir.
Mimarlık Bölümü´nde 1994-95 akademik yılında lisans düzeyinde, 2000-2001 akademik yılında yüksek lisans düzeyinde, 2005-2006 akademik yılının ikinci yarısında ise doktora düzeyinde eğitim-öğretim verilmeye başlanmıştır.2013 yılında Mimarlık fakültesi olarak eğitim vermeye devam etmiştir. 2021-2022 eğitim-öğretim yılı itibariyle Bölümde toplam 706 lisans, 83 yüksek lisans ve 51 doktora öğrencisi öğrenci eğitim görmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Mimarlık Bilimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Mimarlık Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans düzeyi kayıt koşulları:
*Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması
*ÖSYM´nin uyguladığı YGS ve LYS sınavlarından yeterli puanı almış olması
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Mimarlık alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin, programda alması gereken zorunlu, seçmeli derslerin ve stajların (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Fiziksel çevrenin oluşumunda ve değişiminde etkin rol almak üzere, mesleki bilgi ve donanıma sahip; disiplinlerarası bir takımda uyum içinde çalışabilen; analiz, sentez ve yorum yapabilme becerisine sahip; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramış ve mesleki etik değerlerine bağlı mezunlar yetiştirmek
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek
|
2.
Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek
|
3.
Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak
|
4.
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek
|
5.
Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek
|
6.
Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme becerisi ve bilinci kazanmak
|
7.
Etkin bir biçimde görsel ve sözlü iletişim kurabilme yeteneğini kazanmak
|
8.
Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak
|
9.
Mesleki eğitimin sürekli olması gerektiğine inanmak ve böyle bir eğitim sürecinin içinde yer almak
|
10.
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak
|
11.
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek
- Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak
- Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek
- Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak
- Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak
- Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek
- Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek
- Mesleki eğitimin sürekli olması gerektiğine inanmak ve böyle bir eğitim sürecinin içinde yer almak
- Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak
- Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme becerisi ve bilinci kazanmak
- Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak
- Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek
- Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Etkin bir biçimde görsel ve sözlü iletişim kurabilme yeteneğini kazanmak
- Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak
- Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek
- Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak
- Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak
- Mesleki eğitimin sürekli olması gerektiğine inanmak ve böyle bir eğitim sürecinin içinde yer almak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek |
1,2 |
2,5 |
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak |
1,2 |
1,4,5 |
Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak |
|
7 |
Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak |
|
4 |
Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek |
1,2 |
|
Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek |
1,2 |
1,3,5 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
|
6 |
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek |
|
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 2-Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 3-Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 4-Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 5-Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. 6-Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme becerisi ve bilinci kazanmak |
|
6 |
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak |
|
1,2 |
Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak |
1 |
3,4,7 |
Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak |
1 |
|
Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek |
1 |
1,2 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
|
1,4,5,7 |
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek |
1 |
1,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşit 2-Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3-İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4-İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5-Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 6-Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 7-İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme becerisi ve bilinci kazanmak |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek |
|
2 |
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak |
1,2 |
2,3 |
Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak |
1,2 |
2,4,5 |
Mesleki eğitimin sürekli olması gerektiğine inanmak ve böyle bir eğitim sürecinin içinde yer almak |
1,2 |
|
Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak |
|
4,6 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
1,2 |
2,4,6 |
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 2-Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 3-Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standart 4-İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. 5-Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal 6-Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek |
1,2,3 |
1,3 |
Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek |
|
1 |
Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek |
1,2,3 |
1 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
|
2 |
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek |
|
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. 2-Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. 3-Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme becerisi ve bilinci kazanmak |
|
1 |
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak |
|
4 |
Etkin bir biçimde görsel ve sözlü iletişim kurabilme yeteneğini kazanmak |
1,2,3,4,5 |
1,3,4 |
Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlama yapabilecek mesleki yetkinliği kazanmak |
|
2 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
1,2,3,4,5 |
3,4 |
Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku, peyzaj ve şehircilik alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve değişik disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek |
1,2,3,4,5 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 4-En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çağdaş gelişmelerin farkında olmak ve çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında yorum ve öneri sunabilme kabiliyeti kazanmak |
1,2,3 |
2 |
Mesleki eğitimin sürekli olması gerektiğine inanmak ve böyle bir eğitim sürecinin içinde yer almak |
1,2,3 |
2,3 |
Mimari çözümlerin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilecek kapsamlı bir eğitim almak |
1,2,3 |
|
Mimari ve kentsel tasarım süreci, kuramları ve yöntemleri, bilişim-sayısal tasarım, mimari anlatım, yapı elemanları, malzemeleri, yapı fiziği, yapı üretimi ve yönetimi, mimarlık tarihi ve kuramı ile restorasyon alanlarında yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek |
|
1 |
Mimarlığın uygulamaya ilişkin ve kuramsal bilgi kaynaklarını yeterince tanımak ve gerektiğinde kullanabilmek |
1,2,3 |
1 |
Mimarlık mesleğinin farklı alanları için gerekli donatıları etkili şekilde kullanmak |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. 2-Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 3-Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mimarlık bölümü mezunları genel olarak aşağıdaki sektörlerde çalışmaktadır:
Belediyeler ve İmar ve Şehircilik Bakanlığı´na bağlı kamu kurumlarında,
Özel mimari, şehir planlama, mühendislik, yapı- denetim bürolarında,
Yukarıda belirtilen bürolara ait şantiyelerde,
Mobilya, iç dekorasyon ve yapı malzemesi firmalarında,
Üniversitelerde akademisyen olarak,
Mesleki odalarda,
Büyük fabrikaların yapı birimlerinde vb.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, sunum, kısa sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme projesinden başarılı olmak ve stajları (büro ve şantiye) tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı Prof. Dr. Selen Durak
Bologna Koordinatörü: Doç.Dr. Zuhal Şimşek
Adres :Bursa Uludağ Üniversitesi,Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, 16059
Görükle Kampüsü, Bursa
E-posta: mimar@uludag.edu.tr
Tel: 0-224-2942133
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Mimarlık Bölümü 2021-2022 akademik yılı itibariyle, 11 profesör, 8 doçent, 1 doktoralı görevlisinden ve 10 araştırma görevlisinden oluşan genç ve dinamik bir kadroya sahiptir.
1994-95 yılında akademik faaliyetlerine başlayan Mimarlık Bölümü, Ocak 1998 yılına kadar Mühendislik-Mimarlık Fakültesi merkez binası ve Çevre Mühendisliği Bölümü binasında hizmet vermiştir. Bu tarihten sonra ise 1 Ekim 1998´de resmi açılışı yapılan Mimarlık Bölümü Binası´na taşınmıştır. Üç katlı olarak tasarlanan, Mimarlık Bölümü Binası 3568 m2 kapalı alan (alt kat: 1428 m2, üst kat: 1200 m2; çatı katı: 940 m2) ve 359 m2 açık iç avlu alanından oluşmaktadır. Mimarlık Bölümü Binası içinde 4 tanesi zemin katta 2 tanesi ise çatıda olmak üzere toplam 6 stüdyo birimi;1 yüksek lisans dersliği 1 bilgisayar laboratuarı; 1 seminer salonu; 1 arşiv odası;bir öğrenci kantini ile akademik ve idari personelin odaları bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT1075 |
TEMEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MIM1001 |
MİMARİ TASARIM I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM1003 |
MİMARLIĞA GİRİŞ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MIM1005 |
MİMARİ VE GRAFİK İLETİŞİM I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MIM1007 |
TEMEL TASARIM I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT1076 |
TEMEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MIM1002 |
MİMARİ TASARIM II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM1004 |
MİMARLIK KAVRAMLARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM1006 |
YAPI ELEMANLARI I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MIM1008 |
MİMARİ VE GRAFİK İLETİŞİM II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM1010 |
TEMEL TASARIM II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISG2001 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MIM2001 |
MİMARİ TASARIM III |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM2003 |
MİMARLIK VE KENTSEL ÇEVRE |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM2005 |
STATİK VE MUKAVEMET |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM2007 |
MİMARLIK TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2009 |
YAPI ELEMANLARI II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MIM2011 |
YAPI MALZEMESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2097 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISG2002 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MIM2002 |
MİMARİ TASARIM IV |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM2004 |
MİMARLIK TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2006 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM2008 |
YAPI ELEMANLARI III |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MIM2010 |
BÜTÜNCÜL TASARIM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM2098 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM3001 |
MİMARİ TASARIM V |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM3003 |
YAPI FİZİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3005 |
MİMARLIK TARİHİ III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3007 |
KENT PLANLAMA VE İMAR HUKUKU |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM3009 |
TAŞIYICI SİSTEM TASARIMI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3047 |
TARİHİ YAPI ÇÖZÜMLEME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MIM3097 |
STAJ III |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM3002 |
MİMARİ TASARIM VI |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
7 |
MIM3004 |
YAPI ÜRETİMİ VE TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3006 |
YAPIDA TESİSAT BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3008 |
KENTSEL TASARIM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MIM3010 |
TAŞIYICI SİSTEM TASARIMI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3012 |
KORUMA RESTORASYON |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MIM3098 |
STAJ IV |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM4001 |
MİMARİ TASARIM VII |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
9 |
MIM4005 |
MİMARLIK MESLEK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM4002 |
DİPLOMA PROJESİ |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
9 |
MIM4006 |
YAPIM YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4029 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ3129 |
ARJANTİN TANGO I* |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TRH2059 |
UYGARLIK TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ3122 |
ARJANTİN TANGO II* |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
SAT1100 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2060 |
UYGARLIK TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PYZ2025 |
PEYZAJ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD223 |
MESLEKİ YABANCI DİL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM2012 |
EKOLOJİ VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2014 |
MAKET |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2016 |
İNSAN DAVRANIŞI VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2018 |
TAŞ YAPILARDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2020 |
TASARIMDA YARATICILIK TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2022 |
KONUT KAVRAMI VE TARİHSEL SÜREÇTEKİ GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2024 |
AÇIK KAMUSAL ALANLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2026 |
MİMARİDE ÇİZGİSEL DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2030 |
TARİH İÇİNDE KENT VE PLANLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2032 |
TOPOGRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2034 |
ÇOCUK MEKANLARINDA TASARIM İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2036 |
BİNALARDA YALITIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM2036 |
TİPOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM3011 |
DEPREM GÜVENLİKLİ MİMARİ TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3013 |
TARİHİ YAPILARIN SIHHİLEŞTİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3015 |
KOMPOZİT YAPI MALZEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3017 |
ALIŞVERİŞ MEKANLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3019 |
GRAFİK TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3021 |
MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3023 |
TEMELDEN ÇATIYA YAPIDA AHŞAP HASARLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3025 |
KERPİÇ MALZEME VE KERPİÇ YAPI UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3027 |
MİMARLIK VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3029 |
TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3031 |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3033 |
MİMARLIKTA KAVRAMSAL TEMSİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3035 |
KENTSEL DÖNÜŞÜM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3037 |
KENTSEL TASARIMA GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3039 |
GÜNEŞ VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3041 |
EĞİTİM BİNALARI TASARIMINDA TEMEL KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3043 |
YAPILARDA YANGIN KORUNUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3045 |
SAYISAL ORTAMDA TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM3014 |
ÇAĞDAŞ STRÜKTÜR SİSTEMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3016 |
KORUMA VE TURİZM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3018 |
MİMARLIKTA MALZEME SEÇİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3020 |
BATI MİMARLIĞI TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3022 |
TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE EĞİTİM MEKANLARININ GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3024 |
TÜKETİM TOPLUMU VE MEKANLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3026 |
PORTFOLYO TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3028 |
YAPILARDA MALZEME SORUNLARI VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3030 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTSEL GELİŞME VE KONUT ALANLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3032 |
ÇELİK YAPI TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3034 |
KAMUSAL DIŞ MEKAN VE KİMLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3038 |
MİMARLIK VE SANAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM3040 |
DENEYSEL TASARIM / TASARIMDA POST DİJİTAL ARAYIŞLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MİM3036 |
KONUT TASARIMINDA KULLANICI MEMNUNİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM4003 |
YAPIDA DÜŞEY SİRKÜLASYON SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4007 |
FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4009 |
MİMARİ ELEŞTİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4011 |
21.YÜZYIL MİMARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4013 |
BETONARME YAPI TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4015 |
TURİZM ALANLARI PLANLAMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4015 |
TURİZM ALANLARI VE GEZİ NOTLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4017 |
ÇAĞDAŞ MİMARLIK SÖYLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4019 |
DEPREM VE KONUT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4021 |
MİMARİ OKUMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4023 |
MEKAN ORGANİZASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4025 |
OSMANLI YAPILARINDA YAPIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4027 |
KENTSEL AYRIŞMA VE KAMUSAL MEKAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4029 |
SİNEMA-MEKAN VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4031 |
YAPI KORUYUCU MALZEMELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4033 |
OKULÖNCESİ EĞİTİM VE MEKAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4035 |
İNSAN, MEKAN VE SAĞLIK (TIP) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4037 |
GAYRIMENKUL DEĞERLEMEDE YAPISAL TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4039 |
BURSA'DA KENTLEŞME VE KENT PLANLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4041 |
MİMARİDE İÇ MEKAN ÇÖZÜMÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4047 |
MİMARİ AKUSTİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4047 |
MİMARİ AKUSTİK I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4049 |
MİMARLIKTA TASARLA/ YAP UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4051 |
YAPI MALZEMESİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4055 |
MİMARLIK VE ÇAĞDAŞ SANAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4057 |
MODERNİZMDEN GÜNÜMÜZE İKONİK MİMARLAR VE TASARIM YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MİM4043 |
MİMARLIK VE YAŞAM KALİTESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MİM4045 |
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN SAĞLIKLI ŞEHİRLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4011 |
ESKRİM FLÖRE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4013 |
ESKRİM EPE I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4023 |
FUTSAL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4025 |
TENİS ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4037 |
MASA TENİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS3127 |
ETİĞE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISL2210 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD227 |
MESLEKİ YABANCI DİL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM4004 |
MİMARİ DETAY TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4008 |
GİYDİRME CEPHE SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4010 |
MİMARLIKTA FOTOĞRAF |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4012 |
TEKNOLOJİK YAPILAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4014 |
PREFABRİKASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4016 |
YAŞLILARA ÖZEL MEKAN TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4016 |
HERKES İÇİN TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4018 |
BATILILAŞMA VE ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4020 |
MİMARLIKTA YAZINSAL ÜRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4022 |
YAPIM EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4024 |
MİMARLIKTA YAŞANAN DEĞİŞİMLER VE GÜNÜMÜZ MİMARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4026 |
İMAR VE YAPILAŞMA HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4028 |
KENTSEL KORUMA VE YENİLEME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4030 |
UYGARLIK TARİHİ VE MİMARLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4032 |
İTALYAN KENTLERİ VE MİMARİ MİRAS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4034 |
PAZARLAMA AÇISINDAN YAPI MALZEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4036 |
MİMARİDE SÜSLEME ELEMANLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4038 |
KENTLERDE YAŞAM KALİTESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4040 |
TARİHİ KENTSEL PEYZAJ VE ÇAĞDAŞ TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4042 |
KENTSEL DIŞ MEKAN VE ÇOCUK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4044 |
KENTSEL YEŞİL ALANLAR (PEYZAJ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4046 |
TASARIM İÇİN /YOLUYLA ARAŞTIRMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MIM4048 |
MİMARİ AKUSTİK II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EKO1204 |
MİMARİ ARAŞTIRMALARDA NİCEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD228 |
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |