Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tezhip-Minyatür ve Ebru Anasanat Dalı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde 2021 yılında kurulan Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, Tezhip-Minyatür ve Ebru, Hat, Cilt, Çini ve Çini Onarımı, Taşınabilir Kültür Varlıklarının Koruma ve Onarımı olmak üzere beş anasanat dalı olarak planlanmıştır. Tezhip-Minyatür ve Ebru ile Hat Ana Sanat Dallarının aktif olduğu bölüm, 2022-2023 öğretim yılında Tezhip-Minyatür ve Ebru Anasanat Dalı lisans programına 20 öğrenci alarak öğretime başlamıştır.
2
Verilen Derece
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans derecesi verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü´ne Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Bu programa başvurmak isteyen adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Seçme Sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü öğretim programında yer alan zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı ) tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.
7
Program Profili
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Tezhip-Minyatür ve Ebru Anasanat Dalında lisans programında öğretim vermeye başlamış olup Hat Anasanat Dalı, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında öğrenci almak üzere hazırlıklarını sürdürmektedir. İki aşamalı özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümümüzde, temel sanat eğitimi, ana sanat dalları ile ilgili uygulamalı/teorik derslerin yanısıra pekçok kültür dersleri de verilmektedir. Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, sanat formasyonu alarak, görme ve algılama yetisi kazanmış, gelenekli sanatların ana kaidelerini özümsemiş ve bunlardan yola çıkarak sanata çağdaş ve özgün yaklaşımlar getirebilen, geniş vizyon sahibi, disiplinler arası düşünebilen ve tasarımlarını bu yönde geliştirebilen, sanatçı vasıflarını üzerinde taşıyabilen, sanatsal üretimlerinin yanısıra lisansüstü çalışmalarla gelenekli sanatlarımızı en yüksek noktalarda temsil etmeyi hedefleyen çok yönlü sanatçılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
2. Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
3. Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
4. Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
5. Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
6. Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
7. Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
8. Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
9. Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
10. Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
11. Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
12. Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
13. Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
14. Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
15. Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
16. Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur.
  • Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır.
  • Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir.
  • Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir.
  • Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir.
  • Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir.
  • Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir.
  • Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır.
  • Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir.
  • Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur
  • Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir.
  • Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir.
  • Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır.
  • Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4,5,6
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 1,2,3 1,3,4
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 1,2 1,2,3,4,5,6
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 1,2 1,2,3,4,5,6
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 1,2 1,2,3,4,5,6
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 1,2 4,5,6
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 1,2 1,3,4
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4,5,6
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 1,2 1,2,3,4,5,6
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1,2 1,3
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 1,2 1,2,3,4,5,6
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 1,2 1,2,3,4,5,6
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1,2,3 1,3
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 1,2 1,2,3,4,5,6
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 1,2 1,2,3,4,5,6
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4,5,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 1 1,2,3,4,9
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 1 1,2,4,5,6,7,8,9
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 1 5,6,7
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 1 1,2,6,7,8
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 1 1,2,3,4,5,6,7,8,9
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 1 1,2,3,4,6,7,8
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1 1,2,6,7,8
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 1 1,2,3,4,9
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 1 1,2,3,4,6,9
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1 1,2,6,7,8
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 1 1,2,3,4,5,6,7,8,9
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 1 1,2,3,4,5,6
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1 1,2,5,6,7,8,9
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 1 1,2,3,4,6,7,8
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 1 1,5,6,7,8
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 1 1,2,3,6,7,8,9
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 1,2 1,2,3,4
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 1,2 1,2,3,4
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 1,2 1,2,3
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 1,2 1,2,3,4
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 1,2 1,2,3,4
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1,2 1,2,3,4
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 1,2 1,2,3,4
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 1,2 1,2,3,4
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1,2 1,2,3,4
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 1,2 1,2,3,4
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 1 1,2,3,4
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 1,2 1,2,3,4
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 1,2 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
4-Estetik farkındalığa sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 1,2,3 1,2,3
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 1,2,3 1,2,3
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 1,2,3 1,2
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 1,2,3 1,2,3
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 1,2,3 1,2,3
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1,2,3 1,2,3
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 1,2,3 1,2,3
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 1,2,3 1,2,3
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2,3
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 1,2,3 1,2,3
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 3 1,2,3,
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 1,2,3,5 2,3,5
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 3 1,2,3
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 3 1,2,3
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1,2,3 2,3
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 3 1,2,3
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 3 1,2,3
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1,2,3 2,3
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 3 1,2,3,5
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 3 2,3
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1,2,3,5 1,2,3
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 3 1,2
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 3 1,2,3
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. 1,2,3 1,2,3
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur 1,2,3 1,2,3
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. 2,3 1,2,3
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. 2,3 2,3
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. 1,2,3 2,3
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. 2,3 1,2,3
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. 1,2,3 1,2,3
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. 1,2,3 1,2,3
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. 1,2,3 1,2,3
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. 1,2,3 1,2,3
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. 1,2,3 1,2,3
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. 3 2,3
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2,3
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. 1,2,3 1,2,3
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Kendi çalışmalarını sorgular.
2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bu program mezunları; kamu, veya özel sektörde sanat alanlarında çalışma imkanına sahiptirler. Sanatçı olarak, kendi atölyelerinde sanatlarını devam ettirebilir, ürettikleri eserleri sergileyebilirler. Çeşitli sanat kuruluşlarında danışmanlık yapabilir, ekspertlik yapabilirler. Kültür Bakanlığı ve diğer devlet kurumlarına bağlı yazma eser kütüphaneleri ile müzelerde konservatör olarak görev alabilirler, danışmanlık yapabilirler. Özel sektörde tasarım firmalarında desinatör olarak çalışabilirler. Lisans yeterliliği yanı sıra Pedagojik Formasyon programını tamamlayarak Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel veya devlet okullarında öğretmen olarak görev alabilirler. Özel sanat kurslarında eğitmenlik yapabilirler. Lisansüstü eğitime yönelerek akademik kariyer yapabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü henüz lisans düzeyinde eğitim/öğretim vermektedir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler final sınavı için teorik derslerin en az %70´ini, uygulamalı derslerin en az %80´ini takip etmek zorundadır. Her ders için en az bir ara sınav ve bir final sınavı yapılır. Ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır ( Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarında ödev ve atölye çalışmaları bir ölçme aracı olarak değerlendirilebilir.). Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Final sınavından en az 50 puan alınması zorunludur. AA, BA, BB, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersten başarılı sayılır. DC ve DD notları şartlı başarı notudur. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Ebru Karahan Dalbaş
ebrudalbas@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğretim Üyesi Ebru Karahan Dalbaş
ebrudalbas@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü öğretim kadrosunda tam zamanlı olarak 1 Dr.Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr., 4 Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır. Bölümde tezhip atölyesi, minyatür atölyesi, ebru atölyesi, hat atölyesi ve kitap sanatlarına hazırlık atölyesi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS1001 TÜRK DESENLERİ I Zorunlu 2 4 0 8
GTS1003 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I Zorunlu 4 4 0 8
GTS1005 KİTAP SANATLARINA HAZIRLIK I Zorunlu 2 2 0 4
GTS1007 OSMANLI TÜRKÇESİ I Zorunlu 2 0 0 2
GTS1009 SANAT TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
GTS1011 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 31
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS1002 TÜRK DESENLERİ II Zorunlu 2 4 0 8
GTS1004 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II Zorunlu 4 4 0 8
GTS1006 KİTAP SANATLARINA HAZIRLIK II Zorunlu 2 2 0 4
GTS1008 OSMANLI TÜRKÇESİ II Zorunlu 2 0 0 2
GTS1010 SANAT TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 32
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS2001 TASARIM İLKELERİ I Zorunlu 1 2 0 3
GTS2003 OSMANLI TÜRKÇESİ III Zorunlu 2 0 0 2
GTS2101 TEZHİP TASARIMI I Zorunlu 2 4 0 7
GTS2201 MİNYATÜR I Zorunlu 2 4 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS2002 TASARIM İLKELERİ II Zorunlu 1 2 0 3
GTS2004 OSMANLI TÜRKÇESİ IV Zorunlu 2 0 0 2
GTS2102 TEZHİP TASARIMI II Zorunlu 2 4 0 7
GTS2202 MİNYATÜR II Zorunlu 2 4 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS3001 TASARIM İLKELERİ III Zorunlu 1 2 0 3
GTS3101 TEZHİP TASARIMI III Zorunlu 2 4 0 7
GTS3201 MİNYATÜR III Zorunlu 2 4 0 7
GTS3301 EBRU SANATI I Zorunlu 2 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 9
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS3002 TASARIM İLKELERİ IV Zorunlu 1 2 0 3
GTS3102 TEZHİP TASARIMI IV Zorunlu 2 4 0 6
GTS3202 MİNYATÜR IV Zorunlu 2 4 0 6
GTS3302 EBRU SANATI II Zorunlu 2 2 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS4001 TASARIM İLKELERİ V Zorunlu 1 2 0 3
GTS4101 TEZHİP TASARIMI V Zorunlu 2 4 0 7
GTS4201 MİNYATÜR V Zorunlu 2 4 0 7
GTS4301 EBRU SANATI III Zorunlu 2 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 9
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS4002 TASARIM İLKELERİ VI Zorunlu 1 2 0 3
GTS4102 TEZHİP TASARIMI VI Zorunlu 2 4 0 9
GTS4202 MİNYATÜR VI Zorunlu 2 4 0 8
GTS4302 EBRU SANATI IV Zorunlu 2 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS2005 YARDIMCI SANAT HAT I Seçmeli 1 2 0 3
GTS2007 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I Seçmeli 1 2 0 3
GTS2009 GELENEKSEL TÜRK SANATLARI TARİHİ I Seçmeli 2 0 0 3
GTS2009 GEOMETRİK DESEN TASARIMI I Seçmeli 1 2 0 3
GTS2011 ARAŞTIRMA YÖNTEMİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS2013 KİTAP SANATLARINA HAZIRLIK Seçmeli 0 2 0 3
GTS2015 TEZHİP I Seçmeli 2 0 0 3
GTS2017 ÇİNİ RESTORASYON VE KONSERVASYON Seçmeli 0 2 0 3
GTS2019 TÜRK HALI SANATI TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS2021 KAT’I SANATI Seçmeli 0 2 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS2006 YARDIMCI SANAT HAT II Seçmeli 1 2 0 3
GTS2008 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II Seçmeli 1 2 0 3
GTS2010 GELENEKSEL TÜRK SANATLARI TARİHİ II Seçmeli 2 0 0 3
GTS2012 FOTOĞRAFÇILIK Seçmeli 1 2 0 3
GTS2014 KUMAŞ TASARIMI Seçmeli 0 2 0 3
GTS2016 TEZHİP II Seçmeli 2 0 0 3
GTS2018 ÇİNİ TARİHİ VE TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS2020 ALÇI VE ÇAMUR TORNA Seçmeli 0 2 0 3
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS3003 TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ I Seçmeli 2 0 0 3
GTS3005 KALEMİŞİ I Seçmeli 1 2 0 3
GTS3007 TÜRK MİTOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS3009 EBRU I Seçmeli 0 2 0 3
GTS3011 MİNYATÜR Seçmeli 0 2 0 3
GTS3013 HALI-KİLİM TASARIMI Seçmeli 0 2 0 3
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS3004 TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ II Seçmeli 2 0 0 3
GTS3006 KALEMİŞİ II Seçmeli 1 2 0 3
GTS3008 İSLAM DÜŞÜNCESİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS3010 TEKNİK RESİM Seçmeli 0 2 0 3
GTS3012 EBRU II Seçmeli 0 2 0 3
GTS3014 ÇİNİ BEZEME Seçmeli 2 0 0 3
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS4003 SELÇUKLU GEOMETRİK TASARIMI I Seçmeli 0 2 0 3
GTS4005 KALİGRAFİ Seçmeli 0 2 0 3
GTS4007 KİTAP RESTORASYONU Seçmeli 1 2 0 3
GTS4009 NATURALİST ÜSLÛPTA ÇİÇEKLER (ŞÛKUFE) Seçmeli 0 2 0 3
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GTS4004 SELÇUKLU GEOMETRİK TASARIMI II Seçmeli 0 2 0 3
GTS4006 SANAT ESTETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GTS4008 YÖRESEL HALICILIK Seçmeli 2 0 0 3
GTS4010 ÇİNİ TASARIMI Seçmeli 0 2 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr