YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur |
1,2 |
1,2,3,4 |
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2 |
1,2,3 |
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. |
1 |
1,2,3,4 |
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 4-Estetik farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur |
1,2,3 |
1,2,3 |
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. |
1,2,3 |
1,2 |
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2 |
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur |
3 |
1,2,3, |
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2,3,5 |
2,3,5 |
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. |
3 |
1,2,3 |
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. |
3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. |
1,2,3 |
2,3 |
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. |
3 |
1,2,3 |
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. |
3 |
1,2,3 |
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. |
1,2,3 |
2,3 |
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. |
3 |
1,2,3,5 |
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. |
3 |
2,3 |
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. |
1,2,3,5 |
1,2,3 |
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. |
3 |
1,2 |
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. |
3 |
1,2,3 |
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. |
3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili özgün sanat ürünü ortaya çıkarma sürecindeki ihtiyacı olan bilgi ve becerilere sahip olur |
1,2,3 |
1,2,3 |
Anasanat dalı ile ilgili öğrendiklerini yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak aktarabilir. |
2,3 |
1,2,3 |
Anasanat dalının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisini kazanır. |
2,3 |
2,3 |
Beslenmiş olduğu Türk kültürünü günümüzün imkân ve talepleri ile birleştirerek bir sentez yapabilir. |
1,2,3 |
2,3 |
Edindiği bilgi ve becerileri yaşatıp gelecek kuşaklara aktarabilme yetisine sahip olur. |
2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatlardan yola çıkarak çağdaş ve yenilikçi eserler üretebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatların dayandığı felsefî temeli öğrenerek çalışmalarını bu yönde geliştirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelenekli sanatların klasik kaidelerini özümser, klasik yolda özgün çalışmalar meydana getirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Geleneksel Türk sanatları içersinde yer alan tezhip, minyatür, ebru ve hat sanatlarını tanır; bu sanatlarla ilgili özgün tasarımlar ve uygulamalar yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Kazandığı bilgi ve becerilerle sanata eleştirel bir yaklaşımda bulunabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Meslek alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu geleneksel değerleri sanatçı kimliği ile birleştirir, çağdaş ve özgün eser üretebilme yetisini kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mesleki gelişimine yönelik bireysel ve kollektif çalışmalarda sorumluluk alabilme yetisi kazanır. |
3 |
2,3 |
Özgün sanatçı kimliğini şekillendirebilme ve ortaya koyabilme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sanat eseri üretme sürecinde karşılaşabileceği sorunları bilme, tanıma ve çözümleme yetisine sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sanatın sembolik ve evrensel dili hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimlerini eserlerine aksettirebilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Temel sanat eğitimi kazanımları ile gelenekli sanatlarımızın estetik özellikleri ve prensiplerini birleştirerek disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Kendi çalışmalarını sorgular. 2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|