Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Tezli Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Programı 2021-2022 döneminde yüksek lisans eğitimi vermeye başlamıştır. Programa destek veren akademik kadro Otomotiv Müh., Makine Müh., Elektrik-Elektronik Müh. ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü ile Kimya Bölümü öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Öncelikli olarak bu bölümlerden mezun öğrencilerin yüksek lisans yapması amaçlanmıştır.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Hibrid ve Elektrikli Taşılar alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans diploması ile fen bilimleri için sayısal puan türünde Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. İngilizce dilinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından B.U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine B.U.Ü. Senatosu karar verir. Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçmeli en az sekiz ders ile seminer dersi, her yarıyıl alınacak uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Yüksek Lisans Programının amacı, alanında uluslararası düzeyde eğitim veren ve özgün araştırma çalışmaları yapan, uluslararası ölçütlere uygun ve sürekli gelişimi esas alan, sürekli gelişen ve örnek gösterilen bir Yüksek Lisans Programı olmaktır. Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Yüksek Lisans Programı alternatif çekiş sistemine sahip taşıtlar alanında günümüz ve geleceğin teknolojilerinin gelişimine yardımcı olabilmeyi, Türk Otomotiv Endüstrisini daha ileriye götürecek, otomotiv sektörünün gereksinimi olan nitelikli araştırmacı, yenilikçi iş gücünün yetişmesine katkıda bulunmayı, otomotiv alanında Ar-Ge çalışmalarının yapılmasına ve Üniversite-Sanayi işbirliğinin geliştirilmesine destek olmayı amaçlamıştır. Ders Planları, mezun olunduğunda sektörde görev almaya hazır bilgi ve yeteneğe sahip yüksek lisans derecesine sahip mühendisler yetiştirmeyi hedef alarak hazırlanmıştır.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Yüksek Lisans Programında öğrenciler, ders yükünün yanında seminerler sunmalı ve bir tez çalışması yapmalı ve bu çalışmasını jüri önünde savunmalıdır.
Anlaşmalı olan yurtdışındaki Üniversitelerde Erasmus kapsamında eğitim alınabilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
2.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
3.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
|
5.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
6.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
7.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
8.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
9.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme.
|
10.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
11.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
|
12.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
|
13.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
|
14.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
|
15.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
|
16.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
- Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
3 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
2,3 |
2,3 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
3,4 |
3,4 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
1 |
1 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
4 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme. |
2 |
2 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
4 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
2 |
2 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3,4 |
3,4 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3,4 |
3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
3,4 |
3,4 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2,4,6 |
2,4,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
2 |
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
1 |
1 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1,2 |
1,2 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3,4,7,8 |
3,4,7,8 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
1 |
1 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
6 |
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
1 |
1 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
3 |
3 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
3 |
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Yüksek Lisans Programı mezunları; Otomotiv ana sanayii, Otomotiv yan sanayii, Ar-Ge (Araştırma-Geliştirme) kurumları, Danışmanlık şirketleri, Makine imalat sanayii, Ulaştırma sistemleri, Savunma ve Hava araçları sanayii alanlarında, ve ulusal ve uluslararası özel ve kamuya ait otomotiv alanında faaliyet gösteren birimlerde çalışabilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar doktora programları başvuru ve kayıt şartlarını sağlamaları durumunda doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği uygulanır.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlamak için 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, enstitü anabilim dalı başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçmeli en az sekiz ders ile seminer dersi, her yarıyıl alınacak uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından başarılı olunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Prof. Dr. M. İhsan Karamangil
Tel:+90 (224) 2941978
E-posta: ihsan@uludag.edu.tr
İdari personel:
Büşra KURTOĞLU
0 (224) 294 2600
hev@uludag.edu.tr
Adres:
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programa destek veren Otomotiv Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Makine Mühendisliği ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümüne ait Laboratuvar imkanlarından yararlanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OHE5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OHE5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
24 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
OHE5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
OHE5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OHE5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OHE5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OHE5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OHE5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OHE5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OHE5001 |
ELEKTRİK MOTORLARI VE SÜRÜCÜLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5003 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA BATARYA ISIL YÖNETİMİ VE MODELLENMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5005 |
ELEKTRİKLİ VE İÇTEN YANMALI MOTORLARIN TAŞITA UYGULANMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5007 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA OPTİK FİBERLİ SENSÖR UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5009 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA ECU-ECM YAPISI VE ÇALIŞMA ALGORİTMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5011 |
HİBRİD VE ELEKTRİK TAŞITLARDA OPTOELEKTRONİK AYGIT TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5013 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA HABERLEŞME PROTOKOLLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5015 |
PİLLER VE ELEKTROKİMYASAL TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5017 |
PEM YAKIT PİLLERİNİN MODELLENMESİ VE KONTROLÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5019 |
GÖRME TABANLI KONTROL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5123 |
TAŞITLARDA ELEKTRİK VE ELEKTRONİK SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5137 |
SONLU ELEMANLAR ANALİZİNİN ESASLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5143 |
TAŞITLARDA SENSÖR VE EYLEYİCİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5145 |
TAŞITLARDA BÜTÜNLEŞİK TANI KOYMA SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OHE5004 |
ELEKTRİKLİ, HİBRİD VE YAKIT PİLLİ TAŞIT TEKNOLOJİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5006 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA AKIŞ VE ISI TRANSFERİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5008 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5010 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA SİSTEM MODELLEME VE BENZETİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5012 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA MEKANİK SİSTEMLERİN SİMÜLASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5014 |
EHT BATARYA KONTROL SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5016 |
EHT GÖSTERGE VE SİNYALİZASYON SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5018 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA LİDAR VE RADAR SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5020 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA GÜÇ ELEKTRONİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OHE5022 |
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA OTONOM SÜRÜŞ TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5102 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE NUMERİK ANALİZ VE OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5128 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE SONLU ELEMANLAR UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
OTO5144 |
TAŞITLARDA GÖMÜLÜ KONTROL SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |