YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
1,3,4,7 |
Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. |
1 |
1,7 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek |
1,2 |
1,3,4,5,6,7 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
1,3,6,7 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek |
1,2 |
3,6,7 |
Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
1,2 |
1,2,3,6,7 |
Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek. |
1,2 |
4,5 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak |
1,2 |
1,7 |
Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
1,2 |
1,3,4,6,7 |
Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak. |
1,2 |
1,3,4,5,6,7 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1,2 |
1,3,4,5,6,7 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak. |
1,2 |
1,4,5,6,7 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek. |
1,2 |
1,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır. 3-Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
2 |
1 |
Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. |
2 |
1,2,3 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek |
2 |
1,2,3 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
2,3 |
1,2,3 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek |
3 |
1,2,3 |
Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek. |
2 |
3 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak |
3 |
1,2 |
Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
3 |
1,2 |
Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak. |
1,2,3 |
1,3 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
1,2,3,6 |
Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. |
2 |
1,5,6 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek |
1,2 |
1,2,3,6 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,4 |
1,2,3,6 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek |
1,2 |
1,2,6 |
Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
1,2,4 |
1,5 |
Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek. |
1,2 |
3 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak |
1,2,4 |
5 |
Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
1,2 |
1,2,3,6 |
Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak. |
1,2 |
1,2,3,6 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1,2,4 |
1,2,3,6 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak. |
1,2 |
1,2,3,6 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
1 |
Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. |
1,3 |
1 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek |
1,2 |
3 |
Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
1,3 |
1,2,3 |
Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek. |
1 |
2 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak |
1 |
1,2 |
Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
3 |
1,2,3 |
Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak. |
1,3 |
2 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak. |
1,2,3 |
1,3 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek. |
1,2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler. 3-Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|