Türkçe Eğitimi Doktora Programı
Genel Tanıtım
Türkçe Eğitimi Bölümü, Eğitim Fakültesi bünyesinde ilköğretim okullarının ikinci kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni yetiştirmektedir. Bölüm, 1993 yılında eğitim-öğretim çalışmalarına başlamıştır. "Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi" başlığı altında yapılan çalışmalar, 16.08.1997 tarih ve 4306 sayıyla yürürlüğe girmiş, 1997-1998 öğretim yılında da 8 yıllık temel eğitim uygulamasına başlanmıştır. YÖK tarafından hazırlanan paket program, bütün Eğitim Fakültelerinde olduğu gibi bizim fakültemizde de 1998-1999 öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır. 2003-2004 eğitim-öğretim yılından itibaren, Türkçe Eğitimi Ders Programlarında kademeli olarak bazı değişikliklere gidilmek suretiyle daha dinamik bir program oluşturulma çabası içine girilmiştir.
Bu bölüm, yükseköğretimde Türkçe Eğitimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması; YGS ve LYS Sınavlarından yeterli sözel puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
BUÜ Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının amacı; alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, sorgulayabilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
VİZYONUMUZ
Bilimsel etik kurallar doğrultusunda araştıran, sorgulayan, yenilikçi, girişimci, öz güveni yüksek, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı; Türkçe sevgisi ve duyarlılığı taşıyan, kültür ve sanat etkinlikleriyle ilgilenen, nitelikli, çağdaş bilgi ve becerilerle donatılmış öğretmen adayları yetiştiren; eğitim öğretim sorunlarına duyarlı ve problem çözebilen, eğitim kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel çalışmalarıyla alana katkı sağlayan öğretim elemanlarına sahip bir ana bilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda, yurt içi ve dışında Türkçe öğretim merkezlerinde çalışacak, bilgi ve becerilerle donanmış;
Atatürk ilke ve inkılâpları ışığında millî, manevi, ahlaki ve evrensel değerleri içselleştiren ve aktaran;
Her ortamda yapıcı, akılcı, yaratıcı, eleştirel düşünen; sorumluluklarını yerine getiren, girişimci, problem çözümlerine katkıda bulunan, paydaşlarıyla iş birliği yapan;
Edebiyat zevki ve dil bilinci gelişmiş, duygu ve düşünce dünyalarını zengin bir söz varlığı ile ifade eden nitelikli Türkçe öğretmenleri yetiştirmek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
|
2.
Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
|
3.
Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
|
4.
Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
|
5.
Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
|
6.
Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
|
7.
Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
|
8.
Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
|
9.
Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
|
10.
Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Türkçe eğitimine katkı sağlayacak disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
- Türkçe eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntemleri rehberliğinde bağımsız olarak araştırma yürütmek ve raporlaştırmasını yapmak.
- Uluslararası alan yazında ana dili eğitimiyle ilgili yapılan çalışmaları takip etmek ve dil eğitimiyle ilgili yenilikleri Türkçe eğitimine uygulayabilmek.
- Türkçe eğitimi çalışmalarında nitel ve nicel araştırma araştırma yöntemlerini kullanabilmek.
- Türkçenin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Türkçe eğitiminde yapılacak bilimsel araştırmalarda çağdaş yöntem ve tekniklerden yararlanabilmek.
- Türkçe eğitimi konuları ile ilgili alan yazını tarayabilmek için gerekli veri tabanlarını kullanabilmek.
- Türkçe eğitiminde kullanılan kuralların, metinlerin, materyallerin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilmek.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, öncelikli olarak KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni olarak atanabilirler. Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel dershanelerde de çalışabilir, yayınevlerinde dil danışmanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine; uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Ana Bilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Gökhan ARI
Bologna Program Koordinatörü: Doç. Dr. Gökhan ARI
İş Adresi: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Görükle-Bursa
İş Tel.: 0224 2942280-2942228
mail: gokhanari@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Uluocak
İş Adresi: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Görükle-Bursa
İş Tel.: 0224 2755038
mail: muluocak@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 6 Profesör, 5 doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Araştırma Görevlisi olmak üzere 15 akademisyen ile eğitim-öğretim faaliyetlerini devam ettirmektedir. Diğer taraftan bölümün öğretim elemanları fakültenin farklı bölümlerindeki alanlarıyla ilgili derslerin yürütülmesine de katkıda bulunmaktadırlar. Öğretim elemanları, derslerin yanı sıra başta lisansüstü çalışmaları olmak üzere, araştırma ve proje gibi faaliyetler içinde de bulunmaktadırlar.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6101 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
TUR6101 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6103 |
YENİ OKURYAZARLIK TÜRLERİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
TUR6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6104 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
TUR6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TUR6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6103 |
OKUMA EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6105 |
ÇAĞDAŞ TÜRK ROMANINA ELEŞTİREL YAKLAŞIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6105 |
ÇAĞDAŞ TÜRK ROMANINA ELEŞTİREL YAKLAŞIM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6107 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6107 |
SÖZ VARLIĞI ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6109 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN TEMEL KAYNAKLARI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6109 |
TÜRKÇENİN TEMEL KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6111 |
ÇAĞDAŞ ÇOCUK EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6111 |
ÇAĞDAŞ ÇOCUK EDEBİYATI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6113 |
KURMACA METİN ÇÖZÜMLEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6113 |
ÜST DÜZEY DİL BECERİLERİNİ GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6115 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ SÖZCÜK BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6115 |
İLK GENÇLİK EDEBİYATI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6117 |
SÖYLEM BİLGİSİ VE TÜR KURAMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6117 |
İLERİ OSMANLI TÜRKÇESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6119 |
İLERİ OSMANLI TÜRKÇESİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6119 |
YENİ OKURYAZARLIK TÜRLERİ VE TÜRKÇE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6121 |
TÜRKÇE DERSİ PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARINDA DEĞERLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6121 |
OKUMA VE YAZMA ARAŞTIRMALARININ NÖROBİYOLOJİK TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6123 |
KELİME HAZİNESİNİ GELİŞTİRME YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6123 |
TÜRKÇE DERS KİTABI ÇÖZÜMLEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6125 |
AKADEMİK YAZMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TUR6125 |
AKADEMİK YAZMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6127 |
KELİME BİLGİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6129 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TUR6102 |
ALAN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ: DESEN VE ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6102 |
TURKÇE EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6106 |
OSMANLI TÜRKÇESİNİN KAYNAK METİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6108 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6110 |
ÇOCUK EDEBİYATININ SORUNLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6112 |
TÜRK DÜNYASI METİN İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6114 |
KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6116 |
YAZMA EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6118 |
YAZMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6120 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6122 |
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE ÖGRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL KULLANIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6124 |
ELEŞTİREL SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6128 |
DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TUR6106 |
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE ŞİİR İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6108 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN TEMEL KAYNAKLARI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6110 |
ÇOCUK EDEBİYATININ SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6112 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ STRATEJİ VE TEKNİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6114 |
TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6116 |
ELEŞTİREL SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6118 |
İLERİ OSMANLI TÜRKÇESİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6120 |
DİNLEME VE OKUMA YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6122 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6124 |
İLETİŞİM MODELLERİ VE TÜRKÇE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TUR6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
2 |
TUR6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |