Genel Tanıtım
2008-2009 yılından itibaren lisans düzeyinde öğrenci almaya başlayan Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 2012-2013 yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak lisansüstü eğitimine başlamıştır. Program öğretimini evrensel standartlara ve çağın gereksinimlerine göre yenileyip geliştirerek sürdürmektedir. Programımız seçkin öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Doktora derecesi verilir.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Yüksek lisans diploması.
2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar.
3-Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar doktora programına başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (240 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Doktora Yeterlik Sınavını başaran ve hazırladığı tez önerisini ve tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı alanında doktora diploması verilir.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalının amacı, Matematik Eğitiminde eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranmak
|
2.
Düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklayabilmek ve iletişim kurabilmek
|
3.
Akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek
|
4.
Matematik bilgileri günlük hayat problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek
|
5.
Alanında bilimsel çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları akademik ortamlarda sunabilmek
|
6.
Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek
|
7.
İlköğretim öğrencilerinin matematiksel düşünme süreç ve becerilerini tanımak ve nasıl geliştirileceğini irdeleyebilmek
|
8.
Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini oluşturmak ve bunları analiz edebilmek
|
9.
Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarını bilmek ve uygulamalarını yapabilmek
|
10.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek ve uygun öğrenme ortamları geliştirebilmek
|
11.
Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin becerilere sahip olmak
|
12.
Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak
|
13.
Ortaokul öğrencilerinin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek
|
14.
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek
|
15.
Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Doktora programından mezun olanlar, kamu, özel kurum ve kuruluşlarında baş öğretmen, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını tamamlayan öğrenciler doktora sonrası programlara başvurabilir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam zorunluluğu vardır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
Zorunlu ve seçmeli dersler, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CB (75) ya da bunun üzerinde harf notu alması ve konusuyla ilgili hazırlamış olduğu tez önerisi ile bitirme tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Rıdvan Ezentaş
Telefon: +90 (224) 294 2287
rezentas@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Doç.Dr.Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
Telefon:+90 224 2955021
Belgegeçer: +90 224 294 21 99
tapan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalında eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Bilim dalımızda, akıllı tahtalarla donatılmış derslikler, bilgisayar laboratuarları mevcuttur.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6101 |
NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
MAT6103 |
NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
MAT6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6102 |
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ VE ETİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT6104 |
EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİKSEL ANALİZLER VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
MAT6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
MAT6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6105 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİM TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6107 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6109 |
MATEMATİKSEL MODELLEME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6111 |
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6113 |
LİTERATÜR TARAMA VE AKADEMİK YAZMA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6115 |
SINAVLAR VE SINAV HAZIRLAMA TEKNİKLERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6117 |
MATEMATİK EĞİTİMİNİN TARİHİ GELİŞİMİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6119 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAÇ KULLANIMI VE ENSTRÜMANTAL YAKLAŞIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6121 |
MATEMATİK OKURYAZARLIĞINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİNLİK TASARLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6123 |
MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6129 |
TEMEL KAVRAMLAR I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT6131 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT6106 |
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİ PROGRAMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6108 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE DERS MATERYALİ TASARIMI VE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6110 |
ALGORİTMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6112 |
ENSTRÜMENTAL VE DÖKÜMENTAL TEORİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6114 |
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6116 |
LİTERATÜR TARAMA VE AKADEMİK YAZMA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6118 |
SINAVLAR VE SINAV HAZIRLAMA TEKNİKLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6120 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6122 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE DOKÜMANTAL YAKLAŞIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6124 |
TEKNOLOJİ DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6126 |
SEMİYOTİK ARABULUCULUK TEORİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6128 |
CEBİRSEL DÜŞÜNME VE GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6136 |
TEMEL KAVRAMLAR II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT6138 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |