YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli türden çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, bakımı ve beslenmesi ile hastalıklara karşı koruma, kontrol ve mücadele tekniklerini öğrenmek. |
1,2 |
1,2,3 |
Çiftliğin genel çalışma ilkeleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Hayvancılığın tarımın bir alt kolu olduğu gerçeğinden hareketle çiftçilerin sorunlarına çözüm üretebilmek ve gerektiğinde tüm paydaşlarıyla ortak hareket edebilmek. |
|
1,2,3 |
Hayvancılık biliminin temel kavramlarını anlama becerisini kazanmak |
2 |
2,3 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; rasyon hazırlama, tırnak kesme, boynuz köreltme, uygun sağım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
|
2,3 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
|
1,2,3,4 |
Mevcut Hayvancılık sorunlarına çözüm üretebilmeye dönük araştırma geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
1,2,3 |
Modern hayvancılık tekniklerini kullanarak nitelikli hayvansal ürün elde edebilmek |
|
1,2,3,4 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. |
|
1,2,3 |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvansal üretimde yaşanan gelişmeleri teknik eleman gözüyle anlamak ve değerlendirebilmek. |
2 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli türden çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, bakımı ve beslenmesi ile hastalıklara karşı koruma, kontrol ve mücadele tekniklerini öğrenmek. |
1,2 |
|
Çiftliğin genel çalışma ilkeleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine sahip olmak. |
2 |
|
Hayvancılığın tarımın bir alt kolu olduğu gerçeğinden hareketle çiftçilerin sorunlarına çözüm üretebilmek ve gerektiğinde tüm paydaşlarıyla ortak hareket edebilmek. |
1,2,3 |
1 |
Hayvancılık biliminin temel kavramlarını anlama becerisini kazanmak |
2 |
|
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; rasyon hazırlama, tırnak kesme, boynuz köreltme, uygun sağım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
|
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Mevcut Hayvancılık sorunlarına çözüm üretebilmeye dönük araştırma geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. |
2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli türden çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, bakımı ve beslenmesi ile hastalıklara karşı koruma, kontrol ve mücadele tekniklerini öğrenmek. |
1,2 |
1 |
Çiftliğin genel çalışma ilkeleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine sahip olmak. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Hayvancılığın tarımın bir alt kolu olduğu gerçeğinden hareketle çiftçilerin sorunlarına çözüm üretebilmek ve gerektiğinde tüm paydaşlarıyla ortak hareket edebilmek. |
1 |
1,2,4 |
Hayvancılık biliminin temel kavramlarını anlama becerisini kazanmak |
1,2 |
1,2,4 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; rasyon hazırlama, tırnak kesme, boynuz köreltme, uygun sağım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
1 |
1,4 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
1,2 |
|
Mevcut Hayvancılık sorunlarına çözüm üretebilmeye dönük araştırma geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
2 |
1,2,4 |
Modern hayvancılık tekniklerini kullanarak nitelikli hayvansal ürün elde edebilmek |
1,2,4 |
1,2,4 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. |
1 |
1,2 |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvansal üretimde yaşanan gelişmeleri teknik eleman gözüyle anlamak ve değerlendirebilmek. |
1 |
1,2,4 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli türden çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, bakımı ve beslenmesi ile hastalıklara karşı koruma, kontrol ve mücadele tekniklerini öğrenmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Çiftliğin genel çalışma ilkeleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine sahip olmak. |
2,3 |
1 |
Hayvancılığın tarımın bir alt kolu olduğu gerçeğinden hareketle çiftçilerin sorunlarına çözüm üretebilmek ve gerektiğinde tüm paydaşlarıyla ortak hareket edebilmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Hayvancılık biliminin temel kavramlarını anlama becerisini kazanmak |
1,2,3 |
1,2 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; rasyon hazırlama, tırnak kesme, boynuz köreltme, uygun sağım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
1,2,3 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
|
1 |
Mevcut Hayvancılık sorunlarına çözüm üretebilmeye dönük araştırma geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
3 |
1,2 |
Modern hayvancılık tekniklerini kullanarak nitelikli hayvansal ürün elde edebilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvansal üretimde yaşanan gelişmeleri teknik eleman gözüyle anlamak ve değerlendirebilmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
|