Genel Tanıtım
2008-2009 yılından itibaren lisans düzeyinde öğrenci almaya başlayan Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 2012-2013 yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak lisansüstü eğitimine başlamıştır. Programımız seçkin öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans derecesi verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar,
3-Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar yüksek lisans programına başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans diploması verilir.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalının amacı, Matematik Eğitiminde eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek
|
2.
Ortaokul öğrencilerinin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek
|
3.
Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak
|
4.
Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin becerilere sahip olmak
|
5.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek ve uygun öğrenme ortamları geliştirebilmek
|
6.
Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarını bilmek ve uygulamalarını yapabilmek
|
7.
Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini oluşturmak ve bunları analiz edebilmek
|
8.
İlköğretim öğrencilerinin matematiksel düşünme süreç ve becerilerini tanımak ve nasıl geliştirileceğini irdeleyebilmek
|
9.
Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek
|
10.
Alanında bilimsel çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları akademik ortamlarda sunabilmek
|
11.
Matematik bilgileri günlük hayat problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek
|
12.
Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek
|
13.
Akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek
|
14.
Düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklayabilmek ve iletişim kurabilmek
|
15.
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranmak
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Doktora Programlarında öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmek zorunluluğu vardır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınavı ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 50, yarıyıll sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Rıdvan Ezentaş
Telefon: +90 (224) 294 2287
rezentas@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Doç.Dr.Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
Telefon:+90 224 2955021
Belgegeçer: +90 224 294 21 99
tapan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalında eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Bilim dalımızda, akıllı tahtalarla donatılmış derslikler, bilgisayar laboratuarları mevcuttur.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5101 |
İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER VE EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMALAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAT5103 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAT5171 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
MAT5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5102 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5104 |
MATEMATİK ÖĞR. MUHAKEME VE PROBLEM ÇÖZ. |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5104 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5173 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
MAT5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MAT5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MAT5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5113 |
EĞİTİM YAZILIMLARININ TASARIMI VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5121 |
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5105 |
İLKÖĞRETİM MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5107 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM ORTAMLARI HAZIRLAMA VE UYGULAMA. |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5109 |
ÇOCUKLARDA MATEMATİKSEL DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5111 |
İLKÖĞRETİM MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5113 |
OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5115 |
FEN VE MATEMATİK PROGRAMLARININ BÜTÜNLEŞTİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5117 |
OKUL DENEYİMİ : KLİNİK ÇALIŞMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5119 |
GENEL MATEMATİK VE ÖĞRETİMİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5121 |
GEOMETRİ VE ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS5105 |
COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5116 |
NİTEL ARAŞTIRMA İÇİN TEMELLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5106 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5108 |
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5110 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKADEMİK YAZMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5112 |
MATEMATİK PROGRAMI GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5114 |
FEN VE MAT. EĞİT. BİLİŞSEL GELİŞME ÜZERİNE ARAŞ. |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5116 |
MAT. ÖĞR. ÖĞRENCİ CEVAPLARININ ÖĞRENME KURAMLARI AÇISINDAN ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MAT5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
TEZ5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
2 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |