YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
|
2,3 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
1,2,3 |
2,3 |
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. |
1,2,3 |
1 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3 |
4 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
|
2 |
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
1,2,3 |
2,3 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
|
3 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
|
3,4 |
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. |
1,2,3 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
|
1,3 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
1,2,3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. |
|
2 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
1,2,3 |
1 |
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
1,2,3 |
1 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
|
1,4,5 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
1,2,3 |
2,3,4,5,6 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
|
3 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
|
7 |
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
1,2,3,4 |
4,5,6,7,8 |
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
|
4,5 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
1,2,3,4 |
1,2 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3,4 |
1,2 |
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. |
1,2,3,4 |
3,4 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
|
4,5,6,7,8 |
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. |
|
3 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
|
6,7 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
|
4,5,6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
|
2 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
|
1,3,4 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
1 |
1 |
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
1 |
1,2,3,4 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
1 |
2,3,4 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
|
1 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
1 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|