Endüstri Mühendisliği- Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi (Tezsiz Yüksek Lisans)
Genel Tanıtım
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü, 1990 yılında kurulmuş ve ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1994 yılında Yüksek Lisans Programını, 2006 yılında Doktora Programını, 2011 yılında ise Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans programını açmıştır. Her yıl ÖSYM aracılığı ile Endüstri Mühendisliği Lisans Programına 82 öğrenci yerleştirilmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Endüstri Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Endüstri Mühendisliği alanında Tezsiz Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Endüstri Mühendisliği Lisans Programına başvuracak adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Ayrıca derslerin en az %30´unun İngilizce olarak okutulduğu Endüstri Mühendisliği Bölümünde, YÖKDİL, YDS, TOEFL veya Bursa Uludağ Üniversitesi bünyesinde yapılan yabancı dil sınavları ile İngilizce Yeterliliğinin belgelenmesi gerekmektedir.İngilizce yeterliliği sağlayamayan öğrenciler için bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı uygulanır. Başarısızlık halinde hazırlık sınıfı tekrarlanır. İkinci kez başarısızlık halinde öğrenciler, YÖK tarafından Türkçe eğitim veren başka bir eşdeğer bir programa yerleştirilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Endüstri Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Endüstri Mühendisliği Bölümü´nün amacı, uluslararası düzeyde bilgi üreten ve eğitim veren; üretim ve hizmet sektörlerine yönelik çalışmalarıyla topluma katkı sağlayan; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarında sürekli kendini geliştiren ve örnek gösterilen bir bölüm olmaktır.
Endüstri Mühendisliği Bölümü Lisans Programı Endüstri Mühendisliği başlığındaki temel derslerin haricinde, Endüstri Mühendisliği, Temel Mühendislik ve Sosyal seçmeli derslerden oluşmaktadır. Eğitim Planında 249 AKTS kredilik ders yükü yer almaktadır. Bu derslerin %70´i Türkçe, %30´u İngilizce olarak verilmektedir. Derslerin %25´i seçimli ders, %75´i zorunlu ders olarak okutulmaktadır. Seçimli derslerin %9,5´i sosyal seçmeli derslerden, %9,5´i temel mühendislik seçmeli derslerden, %39´u Türkçe meslek seçmeli derslerden, %19´u İngilizce meslek seçmeli derslerden, %14´ü İngilizce bilişim seçmeli derslerden ve %9´u yaz stajından oluşmaktadır.
Öğrenciler üç farklı kapsamda staj yapmak zorundadırlar. Mezuniyetten evvelki son iki dönemde Bütünleşik Sistem Tasarımı(BST) projesi yaparlar. Kamu kurumlarının ve özel sektör firmalarının uygulamalı proje konularında grup çalışması ile yapılan BST, yapılan 3 sunum ve çalışmanın sonunda öğrencilerin juri karşısında tezlerini savunmasını kapsamaktadır.
Ayrıca Yan Alan ve Çift Anadal Lisans Programı Yönergesinde belirtilen başvuru koşullarını yerine getiren başarılı lisans öğrencileri, ilgi duydukları bir alanda da yan alan lisans sertifikası veya Çift Anadal Lisans Diploması alabilirler.
Anlaşmalı olan yurtdışındaki Üniversitelerde Erasmus kapsamında eğitim alınabilir.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
1.
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak.
|
2.
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek.
|
3.
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak.
|
4.
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
|
5.
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak.
|
6.
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek.
|
7.
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
|
8.
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
|
9.
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak.
|
10.
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
|
11.
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
1 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
|
1,2,3 |
|
|
|
|
2 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
|
1,2,3 |
1,2,3 |
1 |
|
|
3 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
|
|
|
|
|
1,2,3 |
4 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
|
1,2,3 |
1,2,3 |
1 |
|
1,2,3 |
5 |
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. |
|
|
|
|
1,2,3,4 |
1,2,3 |
6 |
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. |
|
|
|
|
|
1,2,3 |
7 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
1,2 |
|
1,2,3 |
1 |
1,2,3,4 |
|
8 |
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
1,2 |
|
1,2,3 |
1 |
1,2,3,4 |
|
9 |
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
|
|
1,2,3 |
|
|
1,2,3 |
10 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
1,2 |
|
1,2,3 |
|
|
|
11 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
|
|
|
1,2,3,4 |
1,2,3 |
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
1 |
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. |
2,4 |
2,3 |
1,4,5 |
1,3,4 |
6,7 |
3 |
2 |
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
2,3,4,5,6 |
2,3,4 |
4,5,6,7,8 |
2 |
3 |
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. |
2,4 |
|
1 |
1 |
7 |
3 |
4 |
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. |
1,2,3,4 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
4,5,6,7 |
2,3 |
5 |
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. |
1 |
|
2 |
|
3,4 |
1 |
6 |
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. |
|
|
|
|
3 |
1 |
7 |
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. |
|
|
1 |
1 |
1,2 |
3,4 |
8 |
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4 |
4,5,6,7,8 |
2,3 |
9 |
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. |
1,3 |
1 |
1,2,3 |
2 |
4,5 |
2,3 |
10 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. |
|
|
1 |
|
3 |
1,3 |
11 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
|
|
|
1,2 |
4 |
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Endüstri Mühendisliği Lisans mezunları; telekominikasyon, tarım, taşımacılık, tekstil, bilişim, otomotiv, demir-çelik, hastane, finans- banka, danışmanlık ve turizm sektörlerinde, üretim kontrol, kalite güvence, pazarlama/satış/ lojistik, satın alma, satış sonrası hizmet ,ürün tasarımı (AR-GE), süreç / sistem analizi, üretim, proje yönetimi alanlarında çalışabilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, gerekli GANO’ya sahip olmaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler. Mezunlar, Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programına, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisansı Programına ve Endüstri Mühendisliği Doktora Programına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Endüstri Mühendisliği Lisans Eğitim Programı için, her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı da % 60 oranındadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Endüstri Mühendisliği Lisans Eğitim Programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve stajlarını tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Erdal EMEL
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Yerleşkesi 16240 Nilüfer / BURSA
Tel:+90 (224) 2942081
Eğitim Komisyonu:
* Prof. Dr. Fatih ÇAVDUR, ** Prof. Dr. Tülin İNKAYA
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Yerleşkesi 16240 Nilüfer / BURSA
* Tel:+90 (224) 2942077 ** Tel:+90 (224) 2942605
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Endüstri Mühendisliği Bölümünde tüm programlarda kullanılabilecek olan Bilgisayar, Robotik ve Üretim Otomasyonu, Bilgisayar Destekli Üretim, Ergonomi, Gürültü ve Titreşim Laboratuvarları bulunmaktadır.
Endüstri Mühendisliği Bölümünde tüm programlarda öğrenciler, Endüstri Mühendisliği Topluluğu,Teknik Geziler, Seminerler, Konferanslar, Kariyer Günleri, Türkiye Endüstri Mühendisliği Öğrencileri Buluşması, Geleneksel Endüstri Mühendisliği ve Sanayi Zirvesi, Vaka Analizleri,Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği Öğrenci Projesi Yarışmaları, BUÜ Spor Tesisleri, Diğer Öğrenci Toplulukları ,(Fotoğrafçılık, Dağcılık, Dans, Sualtı, Satranç, Robotik...) gibi farklı aktivitelere katılabilirler ve sosyal imkanlardan yararlanabilirler.
Endüstri Mühendisliği Bölümü akademik personeli; 8 Profesör, 4 Doçent, 4 Dr. Öğretim Üyesi, 1 Doktoralı Araştırma Görevlisi ve 3 Araştırma Görevlisi´nden oluşmaktadır.
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
END5590 |
MÜHENDİSLİK TEKNOLOJİ YÖNETİMİ VE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
Toplam |
|
8 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
END5501 |
MÜHENDİSLİK OLASILIK VE İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5503 |
RİSK VE BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR ANALİZLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5505 |
VERİ ANALİTİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5511 |
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5523 |
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5531 |
MÜHENDİSLER İÇİN LİDERLİK VE YÖNETİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5541 |
MÜHENDİSLER İÇİN FİNANS VE MUHASEBE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5543 |
TEKNOLOJİK ÜRÜNLERDE PAZARLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5551 |
STRATEJİK TEKNOLOJİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5553 |
ÜRETİM PLANLAMA VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5555 |
BİLGİ SİSTEMLERİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5557 |
AR-GE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
END5502 |
UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5504 |
MÜHENDİSLİKTE OPTİMİZASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5512 |
MÜHENDİSLİK PROJELERİNİN YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5524 |
YALIN ÜRETİM VE HİZMET SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5532 |
İNSAN FAKTÖRLERİ MÜHENDİSLİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5534 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5542 |
AR-GE FİNANSMANI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5544 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5552 |
ÜRÜN TASARIMI VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5554 |
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5560 |
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİNDE YASAL KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5562 |
ÇEVRE SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
END5564 |
ENERJİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |