Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Endüstri Mühendisliği- Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi (Tezsiz Yüksek Lisans)
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü, 1990 yılında kurulmuş ve ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1994 yılında Yüksek Lisans Programını, 2006 yılında Doktora Programını, 2011 yılında ise Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi (MTY) Tezsiz Yüksek Lisans programını açmıştır.Her yıl Endüstri MühendisliğiMTY Tezsiz Yüksek Lisans Programına güz ve bahar dönemlerinde öğrenci alımı yapılabilmektedir. Programda toplam 33 öğrenci öğrenim görmektedir.
2
Verilen Derece
Endüstri Mühendisliğinin Tezsiz Yüksek Lisans programında mevcut olan derslerden en az 33 kredilik (90 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve bir Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Projesini başarıyla savunan öğrencilere, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans diploması verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların Mühendislik alanlarından herhangi birinden lisans diplomasına sahip olması, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olması ve Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından onaylanan yabancı dil sınavları ile İngilizce Yeterliliğinin belgelenmesi gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Endüstri Mühendisliğinin MTY Tezsiz Yüksek Lisans programında mevcut olan derslerden en az 36 kredilik (90 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve bir Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Projesini başarıyla savunan öğrencilere, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans diploması verilir.
7
Program Profili
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans Programının amacı, sanayide çalışan Lisans dereceli mühendislerin değişen mesleki gelişim gereksinimleri ve özellikle üretim odaklı mühendislik faaliyetlerinin giderek tasarım odaklı ürün geliştirme faaliyetlerini de kapsaması sonrası ortaya çıkan formasyon eksikliklerinin giderilmesi, üretim ve hizmet sektörlerine yönelik çalışmalarıyla topluma katkı sağlayan; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarında sürekli kendini geliştiren ve örnek gösterilen bir program olmaktır.
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans Programında öğrencilerin, dört yarıyıl içinde 33 kredilik (toplam 82.5 AKTS karşılığı).ders alması gerekmektedir. Dersler altı başlık altında zorunlu seçimli grupları içinde tanımlanmıştır. Karar analizi, yatırım planlama, kalite yönetimi, örgüt yönetimi, işletme yönetimi, teknoloji yönetimi grupları altında yer alan derslerden yapılan ayrı ayrı seçimler ile toplam kredi yükü tamamlanır. Toplam kredi yükünün 6 kredisi Karar Analizi Grubu, 3 kredisi Yatırım Planlama Grubu, 3 kredisi Kalite Yönetimi Grubu, 6 kredisi Örgüt Yönetimi Grubu, 6 kredisi İşletme Yönetimi Grubu, 9 kredisi ise Teknoloji Yönetimi Grubundan alınacaktır. Ayrıca tüm öğrencilerin zorunlu olarak 3 kredilik (7.5 AKTS karşılığı) bir Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Projesi yapması gerekmektedir. Her bir dersin 7.5 AKTS ağırlığı vardır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak.
2. Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek.
3. Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak.
4. Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
5. Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak.
6. İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek.
7. Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
8. Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
9. İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak.
10. Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
11. Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek.
  • Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak.
  • Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
  • Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
  • Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak.
  • İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek.
  • Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak.
  • Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
  • Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek.
  • İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
  • Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
  • Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
  • Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
  • Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
Öğrenme Yetkinliği
  • Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek.
  • Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak.
  • Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak.
  • Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 1,2,3 1,2,3,4
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 1
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 1,2,3 2,3
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 1,2,3 1,2,3
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 1,2,3,4
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 1,3
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. 1,2
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. 2,4
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 2,4
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. 1,2
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 1,2,3,4
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. 1
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 1,2 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 2
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 1,2,3 2,3
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. 1,2,3 1
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. 1,3
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. 1,2,3 3
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 3
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. 3,4
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 1,2,3 2,3
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. 1,2,3 1
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1,2,3 4
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 1,2,3 2,3,4,5,6
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 1,2,3 1,2,3
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. 1,2,3 1
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. 1
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 1,4,5
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. 1,2,3 1
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 1,2,3 1,2,3,4,5
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. 2
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 1,2,3 1,2,3,4,5,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 4,5,6,7,8
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 4,5
İş kararlarının toplumsal etkileri, iş kararları verilirken dikkat edilecek etik konular, teknik projelerin finansman süreçleri, iş kararları verilirken dikkat edilecek yasal düzenlemeler ve genel mühendislik fonksiyonları bilgilerini edindirmek. 3
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip endüstri mühendisleri olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek. 3
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. 7
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 6,7
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. 1,2,3,4 1,2
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 4,5,6,7
Yatırım girişimlerinin etkin sonuçlar vermesi için uygulanması gereken süreçler, satış ve pazarlama süreçleri, insan kaynakları yönetim süreçleri, iş süreçlerinin çevresel etkileri ve alınacak iş kararlarında mevcut hükümet politikaların etkileri hakkında bilgileri kazandırmak. 1,2,3,4 3,4
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1,2,3,4 1,2
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 1,2,3,4 4,5,6,7,8
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Genel iş fonksiyonları, teknolojik projelerin seçimi, kısıtlı koşullar altında kaynakların en uygun biçimde kullanılması, karmaşık karar verme problemlerinin çözümünde çeşitli seçeneklerin dikkate alınması ve verilen kararların kısa ve uzun vadedeki yerel ve genel etkilerini öğretmek. 1 2,3,4
İnsanlarla etkin ilişkiler geliştirme, teorik bilgilerin uygulamaya geçirilme, teknik ve idari personeli yönetme, teknolojik devrim (yenilik) değerinde performans gösterme ve veri yetersizliği ve çatışmaları yönetme becerilerini kazandırmak. 2
Müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentileri ve gereksinimlerin karşılanması, organizasyonlar arası teknoloji transferi süreci, teknolojik seçimler için zamanlama, teknoloji kazanımı için ayrılması gerekli kaynaklar ve yürütülmesi gerekli süreçler teknolojik inovasyon sürecinin yönetimi bilgisini kazandırmak. 1
Teknolojinin iş ortamındaki stratejik rolü, yeni teknolojilerin uygulanma süreçleri, organizasyon içinde teknoloji transferi ve yeni ürün geliştirme bilgilerini, rekabetçiliği artırabilecek iş stratejileri kazandırmak. 1,3,4
Teknolojiyi iş stratejisi ile bütünleştirme, fonksiyonel sınırlar arasında çalışma, etkin yazılı iletişim, etkin konuşma (sözlü iletişim) ve yapılan planları uygulama becerilerini kazandırmak. 1 1
Üretim teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı, teknik projelerin gelişme sürecini değerlendirmesi, iş süreçleri hakkında veri toplama ve değerlendirme (istatistik), araştırma ve geliştirme (ARGE) yönetimi ve bilgi teknolojisinin işletme içinde etkin kullanımı bilgisini kazandırmak. 1 1,2,3,4
Yeni teknolojik fırsatları tanımlama, risk ve belirsizlik altında karar verme, analitik karar verme tekniklerini uygulama, zaman odaklı problem çözme ve geliştirilen çözümlerde kullanıcıların desteğini kazanma becerilerini kazandırmak. 1 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Programı, farklı disiplinlerde eğitilmiş ve halen çalışmakta olan ya da yeni mezun mühendislerin, ileri teknolojilere dayalı sanayi kuruluşlarında gelecekte ürün ve süreç tasarım, geliştirme ve yönetme konusunda liderlik rollerini üstlenebilmeleri için gereksinim duyacakları bilgi ve becerileri kazandırmak amacıyla oluşturulmuştur.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar ALES sınavından geçerli not almaları, gerekli GANO´ya sahip olmaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Endüstri Mühendisliği MTY Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Programı için, her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten 100 üzerinden kesin karşılıkları bulunan AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
12
Mezuniyet Koşulları
Endüstri Mühendisliğinin MTY Tezsiz Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerden en az 33 kredilik (82.5 AKTS karşılığı) ders geçmek, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bir Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Projesini başarıyla savunmak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Erdal EMEL
Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Niliüfer / BURSA
Tel:+90 (224) 2942081
Bologna Komisyonu:
* Doç. Dr. Nursel ÖZTÜRK, ** Yrd. Doç. Dr. B. Türker ÖZALP, *** Arş. Gör. İlker KÜÇÜKOĞLU
Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Niliüfer / BURSA
* Tel:+90 (224) 2942083 ** Tel:+90 (224) 2942090 *** Tel:+90 (224) 2942091
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Endüstri Mühendisliği Bölümünde tüm programlarda kullanılabilecek olan Bilgisayar, Robotik ve Üretim Otomasyonu, Bilgisayar Destekli Üretim, Ergonomi, Gürültü ve Titreşim Laboratuvarları bulunmaktadır.
Endüstri Mühendisliği Bölümünde tüm programlarda öğrenciler, Endüstri Mühendisliği Topluluğu,Teknik Geziler, Seminerler,Konferanslar, Eğlenceler, Kariyer Günleri, Türkiye Endüstri Mühendisliği Öğrencileri Buluşması, Geleneksel Endüstri Mühendisliği ve Sanayi Zirvesi , Vaka Analizleri,Yöneylem Araştırması ve Endüstri ,Mühendisliği Öğrenci Projesi Yarışmaları, UÜ Spor Tesisleri, Diğer Öğrenci Toplulukları ,(Fotoğrafçılık, Dağcılık, Dans, Sualtı, Satranç, Robotik...) gibi farklı aktivitelere katılabilirler ve sosyal imkanlardan yararlanabilirler.
Endüstri Mühendisliği Bölümü Akademik Personeli; 2 Profesör, 2 Doçent, 5 Yardımcı Doçent, 2Doktoralı Öğretim Görevlisi ve 7 Araştırma Görevlisinden oluşmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
Seçmeli dersler için tıklayınız. 30
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
Seçmeli dersler için tıklayınız. 30
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
END5590 MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ PROJESİ Zorunlu 3 0 0 7,5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 22,5
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
END5501 MÜHENDİSLİK OLASILIK VE İSTATİSTİK Seçmeli 3 0 0 8
END5503 RİSK VE BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR ANALİZLERİ Seçmeli 3 0 0 8
END5505 VERİ ANALİTİĞİ Seçmeli 3 0 0 8
END5511 MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ Seçmeli 3 0 0 8
END5521 İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLÜ Seçmeli 3 0 0 8
END5531 MÜHENDİSLER İÇİN LİDERLİK VE YÖMETİM Seçmeli 3 0 0 8
END5533 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5541 MÜHENDİSLER İÇİN FİNANS VE MUHASEBE Seçmeli 3 0 0 8
END5543 TEKNOLOJİK ÜRÜNLERDE PAZARLAMA Seçmeli 3 0 0 8
END5551 STRATEJİK TEKNOLOJİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5553 ÜRETİM PLANLAMA VE YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5555 BİLGİ SİSTEMLERİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5557 AR-GE YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
END5502 UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI Seçmeli 3 0 0 8
END5504 MÜHENDİSLİKTE OPTİMİZASYON Seçmeli 3 0 0 8
END5512 MÜHENDİSLİK PROJELERİNİN YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5524 YALIN ÜRETİM VE HİZMET SİSTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 8
END5532 İNSAN FAKTÖRLERİ MÜHENDİSLİĞİ Seçmeli 3 0 0 8
END5534 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE İLETİŞİM Seçmeli 3 0 0 8
END5542 AR-GE FİNANASMANI Seçmeli 3 0 0 8
END5544 GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 3 0 0 8
END5552 ÜRÜN TASARIMI VE GELİŞTİRME Seçmeli 3 0 0 8
END5554 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5560 MÜHENDİSLİK YÖNETİMİNDE YASAL KONULAR Seçmeli 3 0 0 8
END5562 ÇEVRE SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5564 ENERJİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
END5503 RİSK VE BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR ANALİZLERİ Seçmeli 3 0 0 8
END5523 İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLÜ Seçmeli 3 0 0 8
END5533 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5543 TEKNOLOJİK ÜRÜNLERDE PAZARLAMA Seçmeli 3 0 0 8
END5553 ÜRETİM PLANLAMA VE YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
END5557 AR-GE YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 8
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr