Genel Tanıtım
İlköğretim Bölümü Yüksek Lisans Programı; eğitime Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak 1992 yılında başlamış, 2011-2012 yılında ise Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlanarak öğretimini evrensel standartlara ve çağın gereksinimlerine göre yenileyip geliştirerek sürdürmektedir. Programımız seçkin öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
Bu programda 120 ECTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde İlköğretim Anabilim Dalında Yüksek Lisans derecesi verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Lisans diploması,
2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar,
3-Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar yüksek lisans programına başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere ilköğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.
İlköğretim Anabilim Dalının amacı Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dallarında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Hedefler
1.İlköğretim alanında yüksek lisans öğretimi veren, araştırmalar yapılan, fiziki ve akademik sürekliliğini sağlayan ve geliştiren donanımlı bir anabilim dalı haline gelmek.
2.İlköğretim alanındaki eğitim ve öğretim sorunlarına, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini etkin biçimde kullanarak çözümler üreten, programlar tasarlayan, geliştiren ve uygulayan bir araştırma ortamı oluşturmak.
3.İlköğretimdeki uygulamalar sırasında, ortaya çıkan güncel sorunlar veya öngörülmeyen karmaşık durumlar için, yeni yaklaşımlarla kalıcı çözümler üreten ve programlar geliştiren bir anabilim dalı haline gelmek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İlköğretim kapsamındaki konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
|
2.
İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
3.
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
4.
İlköğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
|
5.
İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- İlköğretim kapsamındaki konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
|
YETKİNLİK |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- İlköğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
|
3 |
İlköğretim kapsamındaki konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
1,2 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. 3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim kapsamındaki konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
|
1,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. 3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
|
1,2 |
İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
1,2,3 |
|
İlköğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
|
1 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2,3 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1,2,3,4 |
|
İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
|
1,2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İlköğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
1 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. 2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki İlköğretim Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmek zorunluluğu vardır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınavı ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 50, yarıyıll sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Eğiitim Bilimleri Enstitüsü ERASMUS Koordinatörü:
İlköretim Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Muhlis ÖZKAN
Telefon: +90 (224) 294 22 81
Belgegeçer: +90 224 294 2199
muozkan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İlköğretim Anabilim Dalında eğitim ve öğretim etkinliklerinin yürütülebileceği teknik donanımlı derslik ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veri tabanları bakımından oldukça zengin olup öğrencilerimize geniş olanaklar sunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILK5101 |
İLKÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
ILK5103 |
ÖĞRETMENLER İÇİN GELİŞİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
ILK5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
OKU5101 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE FARKLI YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
OKU5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
SIN5101 |
ÖĞRETMENLER İÇİN GELİŞİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
SIN5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
-16 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU5102 |
FARKLI ÜLKELERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
OKU5104 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ TARİHSEL GELİŞİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
OKU5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
OKU5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILK5105 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5107 |
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5109 |
PROGRAM BOYUNCA BİLGİSAYAR VE MATERYAL KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5111 |
TEMEL YAZARLIK ARAÇLARI İLE YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5113 |
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5115 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİMİN SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5117 |
İLKOKUMA-YAZMA DERS KİTAPLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5119 |
TARİH ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5121 |
OSMANLI-SOSYO-EKONOMİK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5123 |
FEN VE TEKNOLOJİDE BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5125 |
FEN VE TEKNOLOJİDE KİMYA ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5127 |
FEN VE TEKNOLOJİDE PROJE TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5129 |
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI İLE FEN ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5131 |
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5105 |
EĞİTİMDE İSTATİSTİK I (NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5107 |
ÇOCUK GELİŞİM KURAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5111 |
OKULÖNCESİNDE FEN VE MATEMATİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5113 |
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OYUN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5115 |
DIŞ MEKAN-AÇIK ALAN- SINIF DIŞI EĞİTİM (OUTDOOR EDUCATION) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5117 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU5119 |
ÇOCUK VE HAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SIN5111 |
SINIF YÖNETİMİ STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILK5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU5106 |
EĞİTİMDE İSTATİSTİK II (NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5108 |
ÇOCUK, AİLE VE KÜLTÜR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5110 |
ÇOCUK, SANAT VE MEDYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5112 |
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN MÜDAHALE VE ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5114 |
OKUL ÖNCESİNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
3 |
4 |
OKU5116 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5118 |
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN GELİŞİMİ VE DESTEKLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5120 |
ÇOCUKLARDA ŞİDDET SALDIRGANLIK VE BAŞETME YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5122 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU5124 |
GELİŞİM VE PSİKOLOJİK TESTLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN5106 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN5124 |
OKUL ZORBALIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TEZ5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
2 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |