Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
İlköğretim Bölümü Yüksek Lisans Programı; eğitime Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak 1992 yılında başlamış, 2011-2012 yılında ise Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlanarak öğretimini evrensel standartlara ve çağın gereksinimlerine göre yenileyip geliştirerek sürdürmektedir. Programımız seçkin öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
2
Verilen Derece
Bu programda 120 ECTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde İlköğretim Anabilim Dalında Yüksek Lisans derecesi verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Lisans diploması, 2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar, 3-Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar yüksek lisans programına başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere ilköğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.
7
Program Profili
İlköğretim Anabilim Dalının amacı Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dallarında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Hedefler
1.İlköğretim alanında yüksek lisans öğretimi veren, araştırmalar yapılan, fiziki ve akademik sürekliliğini sağlayan ve geliştiren donanımlı bir anabilim dalı haline gelmek.
2.İlköğretim alanındaki eğitim ve öğretim sorunlarına, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini etkin biçimde kullanarak çözümler üreten, programlar tasarlayan, geliştiren ve uygulayan bir araştırma ortamı oluşturmak.
3.İlköğretimdeki uygulamalar sırasında, ortaya çıkan güncel sorunlar veya öngörülmeyen karmaşık durumlar için, yeni yaklaşımlarla kalıcı çözümler üreten ve programlar geliştiren bir anabilim dalı haline gelmek.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. İlköğretim kapsamındaki konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2. İlköğretim alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3. Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
4. İlköğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
5. İlköğretim alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki İlköğretim Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmek zorunluluğu vardır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınavı ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 50, yarıyıll sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Eğiitim Bilimleri Enstitüsü ERASMUS Koordinatörü:
İlköretim Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Muhlis ÖZKAN
Telefon: +90 (224) 294 22 81
Belgegeçer: +90 224 294 2199
muozkan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İlköğretim Anabilim Dalında eğitim ve öğretim etkinliklerinin yürütülebileceği teknik donanımlı derslik ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veri tabanları bakımından oldukça zengin olup öğrencilerimize geniş olanaklar sunmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5101 İLKÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 5
ILK5103 ÖĞRETMENLER İÇİN GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
ILK5171 SEMİNER (DERSTE) Zorunlu 0 2 0 5
ILK5175 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5102 EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 6
ILK5102 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Zorunlu 3 0 0 6
ILK5104 ÖĞRETMENLER İÇİN ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
ILK5172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 3
ILK5176 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5173 SEMİNER (TEZDE) Zorunlu 0 2 0 5
ILK5183 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
ILK5191 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5184 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
ILK5192 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5105 MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
ILK5107 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
ILK5109 PROGRAM BOYUNCA BİLGİSAYAR VE MATERYAL KULLANIMI Seçmeli 2 0 0 3
ILK5111 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5113 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİMİN SORUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
ILK5115 FEN VE TEKNOLOJİDE BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5117 FEN VE TEKNOLOJİDE KİMYA ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5119 FEN VE TEKNOLOJİDE PROJE TASARIMI Seçmeli 2 0 0 3
ILK5121 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI İLE FEN ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5123 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RPD5105 OKULDA MÜŞAVİRLİK Seçmeli 2 0 0 3
SIN5107 İLKOKULDA KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
SOS5111 TARİH EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5181 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I Seçmeli 4 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ILK5119 MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ Seçmeli 2 0 0 3
ILK5106 MATEMATİK EĞİTİMİNDE PLANLAMA VE UYGULAMA Seçmeli 2 0 0 4
ILK5110 TARİH ÖĞRETİMİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ILK5112 OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 4
ILK5114 İNTERNET ORTAMINDA EĞİTİM YAZILIMI GELİŞTİRMESİ Seçmeli 2 0 0 4
ILK5116 EĞİTİM FELSEFESİ TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
ILK5118 İLKOKULA HAZIROLUŞUN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli 2 0 0 4
ILK5118 MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ Seçmeli 1 2 0 4
ILK5120 FEN VE TEKNOLOJİDE ALAN ARAŞTIRMALARI Seçmeli 2 0 0 4
ILK5122 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 4
RPD5110 ÇOCUKLARDA DUYGU VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI Seçmeli 2 0 0 4
SIN5106 SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 2 0 0 4
SIN5116 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 0 4
ILK5182 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 5
ILK5182 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 2
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr