Genel Tanıtım
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce öğretmenliği 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde kurulmuştur. Bölümümüz İngilizce Öğretmenliği Yüksek lisans programı Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak 1992 yılı itibariyle başlamış 1996 yılından beri Üniversitemiz Görükle yerleşkesinde devam etmiştir. 2011-2012 yılında ise Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlanarak programını evrensel standartlara ve çağın gereksinimlerine göre yenileyip geliştirerek sürdürmektedir. Programımız seçkin öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine bilimsellik anlayışını kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
İngilizce Öğretmenliği Yüksek lisans programı öğrencileri, programı oluşturan uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanlarını kapsayan derslerden 24 kredilik ders ile kredisiz bir seminer dersini başarıyla tamamlamak zorundadır. Bilim uzmanlığı derslerinin yüzde yirmisini, sosyal bilimler ile ilgili diğer bilim dallarından aldıkları dersler oluşturmaktadır. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrenci birbirini izleyen iki yarıyıl içinde, danışman yönetiminde bir tez hazırlamak zorundadır.
Bu program, Yüksek öğretimde İngiliz Dili Eğitimi bilim alanında 120 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İngiliz Dili Eğitimi (İngilizce öğretmenliği) Bilim alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği ile Edebiyat Fakültesi İngiliz/Amerikan Dili ve Edebiyatı Bölümlerinden mezuniyeti gösterir lisans diplomasına sahip olmak, 2- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olmak, 3-Yeterli yabancı dil (İngilizce) düzeyine sahip olduğunu (ÜDS / KPDS sınavlarından en az 80 puan) gösterir yabancı dil belgesine sahip olmak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce öğretmenliği lisansüstü programlarının ders aşamasını içeren ilk yılın birinci ve ikinci yarıyıllarından mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan; 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden; ikinci Yıl (60 AKTS karşılığı) ‘Seminer (Tez)’, ‘Uzmanlık Alan Dersi’ ve Tez hazırlama aşamasından olmak üzere 120 AKTS’yi tamamlayan; konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İngiliz Dili Eğitimi bilim alanında yüksek lisans diploması verilir.
Programın amacı
Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, İngiliz dili ve kültürüne değin bilgisini geliştirmiş, bilimsel yenilikleri izleyen, uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapabilen, alanında bilgi üreten ve uygulayan analitik ve eleştirel düşünceye sahip, iletişim becerileri uluslararası düzeyde gelişmiş, yaratıcı, insan hakları ve bilimsel etik değerlere uygun araştırmalar yapan nitelikli bilim uzmanı yetiştirmektir.
Program, seçkin akademik kadrosu ve fiziksel altyapısıyla İngiliz dilinin öğretimiyle ilgili alanlarda, özgün, kuramsal, uygulamalı bilimsel araştırmalar yapmak; mesleki yaşamlarını akademik ortamda sürdürmek isteyen adayları ‘Dilbilim’ ve ‘Yöntembilim’ alanlarında bilim uzmanı olarak hazırlamak; topluma hizmet yükümlülüğünü evrensel standartlarda gerçekleştirmek gibi işlevleri yürütebilmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
|
2.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
|
3.
Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
|
4.
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
|
5.
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
|
6.
Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
|
7.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
|
8.
Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
|
9.
Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek,
|
10.
İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
|
11.
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek,
|
12.
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
-Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda nitelikli uzman öğretmen, -Dışişleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, Halkla ilişkilerle ilişkili kurumlarda, -Medyada, sanayi ve ticaretle ilişkili özel sektörde, -Doktora programına katılmayı ve araştırmacı akademisyen olarak üniversitelerin alanı ile ilgili birimlerinde çalışma olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
BUÜ senato kararı ile alınan Önlisans ve Lisans Ogretim Yönetmeliğinin 32.maddesi gereği uygulanır
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Zübeyde Sinem GENÇ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 294 2267
zsgenc@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
İngilizce Öğretmenliği Programı Bologna Birim Koordinatörü
Telefon: +90 224 275 5036
ufukozen@uludag.edu.tr
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 5 Profesör, 3 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi 5 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5101 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
ING5103 |
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
ING5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5102 |
İKİNCİ DİL EDİNİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ING5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
ING5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
ING5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
ING5104 |
YABANCI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5105 |
YABANCI DİL PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5107 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5109 |
PSİKODİLBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5111 |
TOPLUM - DİLBİLİM VE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5113 |
YABANCI DİLDE SÖZCÜK ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5115 |
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5119 |
YABANCI/İKİNCİ DİL SINIFLARINDA GRAMER ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5121 |
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5123 |
DİL ÖĞRETİMİNDE EKOŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5125 |
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5127 |
MEDYADA ÖĞRETME VE ÖĞRENMENİN TEMSİLLERİ VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5104 |
YABANCI DİL SINAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5106 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİL ÖĞRENİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5108 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5110 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5112 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5114 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL VE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5116 |
MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
ING5118 |
YABANCI DIL ÖĞRETIMINDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5120 |
KÜLTÜRLER ARASI İLETİŞİM VE YABANCI DİL EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5122 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5124 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE DİLBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5126 |
DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5128 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİ ARAŞTIRMALARINA ELEŞTİREL BAKIŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |