Genel Tanıtım
Bölümümüz İngilizce Öğretmenliği Yüksek lisans programı Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak 1992 yılı itibariyle başlamış 1996 yılından beri Üniversitemiz Görükle yerleşkesinde devam etmiştir. 2011-2012 yılında ise Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlanarak programını evrensel standartlara ve çağın gereksinimlerine göre yenileyip geliştirerek sürdürmektedir
İngilizce Öğretmenliği yüksek lisans derecesi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı veya İngilizce Mütercim Tercümanlık dallarında lisans derecesine sahip olan, İngilizce dil seviyesini KPDS, YDS ve diğer geçerli sınavlarla en az 90 puan aldığını belgelemiş olan, Lisansüstü giriş sınavı sözel bölümden (ALES) 55 puan almış olan ve lisans not ortalaması 4 üzerinden en az 2.25 olan öğrenciler önerilen programa kabul edileceklerdir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce Öğretmenliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin; Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği ilgili sayıda kredi ve ders alıp bu derslerden başarılı olmaları ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp, jüri önünde savunarak başarılı olmaları gerekmektedir.
Programın amacı
Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, İngiliz dili ve kültürüne yönelik bilgisini geliştirmiş, bilimsel yenilikleri izleyen, yöntembilim, dilbilim ve yazınbilim alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapabilen, alanında bilgi üreten ve uygulayan analitik ve eleştirel düşünceye sahip, iletişim becerileri uluslararası düzeyde gelişmiş, yaratıcı, insan hakları ve bilimsel etik değerlere uygun araştırmalar yapan nitelikli bilim uzmanı yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
|
2.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
|
3.
Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
|
4.
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
|
5.
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
|
6.
Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
|
7.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
|
8.
Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
|
9.
Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek,
|
10.
İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
|
11.
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek,
|
12.
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
- İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
- İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
- Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek,
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
- Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek,
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
- İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
- Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
- Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek,
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
- Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek,
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak,
- Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek,
- İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek,
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak,
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek,
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak,
- Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak,
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek,
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
İngilizce Öğretmenliği yüksek lisans programı başarıyla tamamlayanlar ulusal veya uluslararası eğitim kurumlarında araştırma görevlisi, öğretim görevlisi veya dil eğitimi uzmanları olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Bu programdan mezun olanlar, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora programlarına başvurabilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Ders döneminde sunumlar, proje çalışmaları, araştırmalar, zorunlu okumalar olmak üzere alternatif ölçme ve değerlendirme süreçleri uygulanır. Yüksek lisans mezuniyet koşullarından olan alanında özgün bir yüksek lisans tezi hazırlaması gerekmektedir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bologna Koordinatörü:
Doç.Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
tel. 0 224 2755036
e-mail: ufukozen@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatör Yardımcısı:
Öğr.Gör. Dr. Şule ÇELİK KORKMAZ
tel. 0 224 2942258
e-mail: scelik@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü, TR-16059 Nilüfer, BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 4 Profesör, 2 Doçent, 4 Dr. Öğretim Üyesi 6 Öğretim Görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5171 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
ING5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
ING5101 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE DİLBİLİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ING5101 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ING5103 |
YABANCI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5104 |
İKİNCİ DİL EDİNİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ING5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
ING5102 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ING5104 |
YABANCI DİL SINAMA TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5173 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
ING5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING5191 |
TEZ ÇALIŞMASI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
ING5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
Toplam |
|
50 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING5192 |
TEZ ÇALIŞMASI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
ING5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
55 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5115 |
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5119 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE DİLBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5109 |
EĞİTİM SİSTEMLERİNİN YÖNETSEL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5105 |
YABANCI DİL PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5107 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5109 |
PSİKODİLBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5111 |
TOPLUM - DİLBİLİM VE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5113 |
YABANCI DİLDE SÖZCÜK ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5115 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5117 |
İNGİLİZCE AKADEMİK OKUMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING5112 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5106 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİL ÖĞRENİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5108 |
YABANCI DİL SINAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5110 |
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE SINIF İÇİ ETKİLEŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5112 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5114 |
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5116 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL VE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5118 |
İNGİLİZCE AKADEMİK YAZMA VE KURALLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING5120 |
MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
ING5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |