YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
3 |
1,2,3,4,5 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme. |
1 |
1,3 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme. |
1,2 |
1,2,3,4,5,6 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme. |
2 |
3,4 |
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hâkim olmak. |
|
1,3,5 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1 |
1,3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar. 3-Beşeri bilimler alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4-Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. 5-Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. 6-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçleri yönetir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme. |
1,3 |
1,2,3,5 |
Microsoft Office, Photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
1 |
|
Alanı ile ilgi Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları kullanabilme. |
|
2 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme. |
1,3 |
1,2 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1,3 |
1,2,3,4 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1,3 |
2,3 |
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
1,3 |
1,2,4 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
1 |
|
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hâkim olmak. |
2 |
2 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme. |
3 |
1,2,3 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme. |
2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. 2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirirerek bilginin sınırlarını genişletir. 3-Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar. 4-Beşeri bilimler alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 5-Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgi Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları kullanabilme. |
3 |
2,3 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme. |
2 |
2,4 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
|
2 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
|
4 |
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hâkim olmak. |
2 |
2 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
2 |
1,2 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
2 |
1,2 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme. |
2 |
1,2 |
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
2 |
2 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme. |
2 |
1,2 |
Microsoft Office, Photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
3 |
3,4 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme. |
2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Beşeri bilimler alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme. |
|
1,2 |
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
|
2 |
Alanı ile ilgi Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları kullanabilme. |
1 |
|
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1 |
|
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme. |
1 |
1,2 |
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hâkim olmak. |
1 |
1 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme. |
1 |
1,2 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
1 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1 |
1,2 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme. |
1 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. 2-Beşeri bilimler alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. |
|